Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Графік 4

Вплив податків на обсяг національного виробництва (метод “витікання-ін`єкції”), мнл. грн.

 
 

 


Це послужило причиною зміщення кривої витікань вгору (графік 4). Сума ж ін`єкцій (інвестиції і урядові закупки), які покликані компенсувати витікання із економіки, залишилася незмінною. Тому крива ін`єкцій In+G не змінює свого положення. Точка перетину кривих витікань і ін`єкцій ( ) характеризує обсяг рівноважного ВВП. Введення одноразового податку змістить перетин кривих витікань і ін`єкцій з точки В в точку . Величина рівноважного ВВП зменшиться на 600 мнл. грн. (з 4100 мнл. грн. до 3500 мнл. грн.).

Протилежна ситуація складеться при скороченні податків. Крива сукупних видатків на графіку 3 зміститься вгору, а крива витікань на графіку 4 зміститься донизу. Результатом в тому і іншому випадку буде мультиплікаційне збільшення рівноважного ВВП.

Проведений нами аналіз впливу на рівноважний обсяг ВВП рівних величин державних закупівель товарів і послуг (200 мнл. грн.) і одноразово виплачуваного податку (200 мнл. грн.) показав, що:

1) збільшення обсягів урядових закупівель спричиняє зростання обсягу ВВП з мультиплікаційним ефектом. В нашому прикладі обсяг реального ВВП зріс на 800 мнл. грн. Мультиплікатор видатків дорівнює 4;

2) збільшення розмірів одноразових податків спричиняє зменшення обсягу ВВП з мультиплікаційним ефектом. В нашому прикладі з введенням одноразово виплачуваного податку обсяг реального ВВП зменшився на 600 мнл. грн. Мультиплікатор податку дорівнює 3;

3) податковий мультиплікатор менший мультиплікатора державних видатків. Він дорівнює мультиплікатору державних видатків, помноженому на MРC: ;

4) приріст ВВП, викликаний одночасним впливом урядових видатків і податків на національне виробництво, склав 200 мнл. грн. (800 мнл. грн. – 600 мнл. грн.).

Отже, якщо урядові видатки і податки збільшуються на певну величину, то і рівноважний рівень національного продукту також збільшується на ту ж саму величину. Результатом цього є дія так званого мультиплікатора збалансованого бюджету, величина якого становить 1 (4-3). Пояснюється це тим, що урядові видатки впливають на рівноважний обсяг ВВП прямо, а податки – опосередковано. Урядові видатки є складовою сукупних видатків і зміщують графік останніх догори на величину урядових закупівель товарів і послуг (в нашому прикладі на 200 мнл. грн.). Обсяг же оподаткування ділиться на зміни у споживанні і заощадженні, зменшуючи їх. При цьому сукупні видатки зменшують споживання на величину оподаткування, помножену на MРC. Крива сукупних видатків зміщується донизу не на 200 мнл. грн., а на 150 мнл. грн. (200×3/4). Сумарне чисте зміщення кривої сукупних видатків догори складає 50 мнл. грн. (200 мнл. грн. – 150 мнл. грн.). В результаті дії мультиплікатора видатків (в нашому прикладі він дорівнює 4) ми і отримуємо зростання ВВП на 200 мнл. грн. (50 × 4).

З курсу “Політекономія” нам відомо, що основним завданням фіскальної політики є забезпечення стабільності розвитку економіки, ліквідація безробіття та інфляції. Виходячи із вище викладеного, можна спрогнозувати дискреційну фіскальну політику в різні періоди економічного циклу.

У період спаду уряд має проводити стимулюючу фіскальну політику, яка передбачає збільшення державних видатків, зменшення податків, або поєднання обох цих заходів (з врахуванням того, що мультиплікаційний ефект збільшення державних видатків більший за мультиплікаційний ефект зменшення податків). Така фіскальна політика фактично зумовлює збільшення бюджетного дефіциту, але забезпечує скорочення спаду виробництва.

В умовах інфляції попиту (інфляційного піднесення) уряд повинен проводити стримуючу дискреційну фіскальну політику, яка передбачає зменшення урядових видатків, збільшення податків, або поєднання першого і другого (з врахуванням того, що мультиплікаційний ефект зменшення урядових видатків більший, ніж мультиплікаційний ефект збільшення податків). Така фіскальна політика орієнтується на позитивне сальдо держбюджету (профіцит – перевищення доходів над видатками).




Переглядів: 338

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Дискреційна фінансова політика. | Особливості аудиту при застосуванні КІСП

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.