Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема : Методичне управління бібліотеками.

План.

1. Форми керівництва бібліотечною справою.

2. Основні принципи та напрямки методичного забезпечення.

3. Методичний моніторинг.

4. Підвищення кваліфікації і перепідготовка кадрів.

 

Література:

1. Корнієнко В. Організація безперервної системи підвищення

кваліфікації фахівців – шлях до професіоналізму/В. Корнієнко //

Вісник Кн. Палати.-2005.-№1.-С.29-32

2. Справочник библиотекаря / Науч. ред. А.Н.Ванеев,В.А.

Минкина.-С.П.,2002.- 302с.

3 . Управление библиотекой : учеб.-практ. пособ. /Аверянов

А.С.,Ванеев А.Н., Горев В.Г. и др.- С.П., 2003.- 139с.

 

В Україні склалися дві форми керівництва бібліотечною справою: організаційне або адміністративне та методичне. Вони тісно пов’язані та доповнюють одне одного.

Організаційне керівництво - це планування та розміщення мережі бібліотек, їх фінансування, заходи щодо покращення матеріально-технічної бази, підбір та розташування кадрів, визначення напрямків змісту та діяльності бібліотек, затвердження планів та звітів, інспектування, визначення правового положення.

Мета методичного керівництва – допомога бібліотекам у виконанні їх функцій; розповсюдження найбільш ефективних форм праці; сприяння роботі з читачами та шляху книги до читача, підвищенню кваліфікації та майстерності бібліотечних працівників.

Методична робота ведеться в кожній бібліотеці.Кожен бібліотекар, особливо спеціаліст з вищою бібліотечною освітою, повинен володіти не тільки методикою бібліотечної роботи, але і необхідними знаннями та вміти самостійно приймати методичні рішення.

Методичне забезпечення діяльності бібліотек здійснюють методичні відділи на основі таких принципів:

- науковості;

- активності;

- рекомендаційності;

- оперативності;

- диференційованого підходу.

 

Форми науково - методичної роботи:

ü Консультації.

ü Аналіз програм та планів (кількісний аналіз)

ü Використання документів та публікацій.

ü Складання методичних матеріалів, які орієнтовані на запити

бібліотек.

ü Семінари, конференції, практикуми, відрядження

ü Конкурси, вікторини.

 

Методичне забезпечення функціонування бібліотек включає декілька взаємопов’язаних напрямків:

- аналітичний (аналіз і розвиток окремих бібліотек, бібліотечної мережі в цілому);

- консультативно - методичний (надання консультаційної та практичної допомоги);

- інноваційний (пошук і оцінка існуючих новинок та їх пристосування до умов діяльності конкретної бібліотеки);

- підвищення кваліфікації та перепідготовка бібліотечних кадрів.

 

Методичний моніторинг – це система спостережень за змінами в діяльності бібліотеки чи мережі бібліотек з метою визначення рівня їх роботи та прийняття методичних рішень, направлених направлених на її вдосконалення.

Спостереження дають можливість визначити стан бібліотечної діяльності і розробити методичні рекомендації по вдосконаленню роботи. Джерелами отримання відомостей про роботу бібліотек є бібліотечна документація:

- звітна;

- планова;

- інформаційна (матеріали нарад, конференцій, семінарів бібліотеч- них працівників, публікації в пресі).

Але основним джерелом отримання відомостей є безпосереднє ознайомлення з роботою бібліотеки, обстеження її діяльності.

Перевірки можуть бути комплексними та тематичними. Перевірка може проводитись як одним спеціалістом, такі бригадою (працівниками різних відділів бібліотеки).

Зібраний матеріал аналізується, оцінюється, на основі цього роблять висновки про рівень роботи бібліотеки, її успіхах та недоліках. Наслідки відображаються в довідці, вкінці якої даються конкретні рекомендації для покращення роботи бібліотеки.

 




Переглядів: 1145

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема : Управлінське діяльність в бібліотеці. | Консультативно – методична допомога.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.