МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Типи конфліктогенівБільшість конфліктогенів можна віднести до одного з трьох типів: 1) прагнення до переваги; 2) прояви агресивності; 3) прояви егоїзму. Спільним для всіх цих типів є те, що конфликтогени - це прояви поведінки, які направлені на вирішення психологічних проблем або на досягнення цілей (психологічних або прагматичних). Розглянемо найпоширеніші конфликтогени кожного з типів. Прагнення до переваги * Прямі прояви переваги: наказ, погроза, зауваження або будь-яка інша негативна оцінка, критика, звинувачення, насмішка, знущання, сарказм. * Поблажливе відношення, тобто прояв переваги, але з відтінком доброзичливості: Не "ображайтеся", "Заспокойтеся", "Як можна цього не знати?", "Невже Ви не розумієте?", "Вам же російською мовою сказано", "Ви розумна людина, а поступаєте...". * Хвастощі, тобто захоплена розповідь про свої успіхи, істинні або уявні, викликає роздратування, бажання "поставити на місце" хвалька. * Категоричність, безапеляційність - прояв зайвої упевненості в своїй правоті, самовпевненості; * Нав'язування своїх порад. * Перебивання співбесідника, підвищення голосу або коли один поправляє іншого. * Приховування інформації. * Порушення етики, навмисно,чи ненавмисно. * Насмішки. Їх об'єктом зазвичай стає той, хто не може дати гідну відсіч. * Обман або спроба обманує засіб добитися мети нечесним шляхом і є найсильнішим конфліктогеном. * Нагадування (можливо, і ненавмисне) про якусь програшну для співбесідника ситуацію. * Перекладання відповідальності на іншу людину. Прояви агресивності В латинській мові слово "agressio" означає "напад". Природна агресивність Відомі також вікові прояви агресивності, наприклад, у підлітків вона в основі поведінки вдома, в школі, на вулиці. Це спроба самоствердитися, і виразити протест проти свого "нерівноправного", залежного від інших (дорослих) положення. * Людина з підвищеною агресивністюконфліктна, є "ходячим конфліктогеном", оскільки випліскує роздратування, що нагромадилося, на оточуючих. * Людина з агресивністю нижчою за середнюризикує добитися в житті набагато менше, ніж вона гідна. Ситуативна агресивність Виникає як відповідь на внутрішні конфлікти, викликані обставинами, що склалися. Це можуть бути неприємності (особисті або по роботі), поганий настрій і самопочуття, а також у відповідь реакція на одержаний конфликтоген. В психології цей стан називається фрустрація.
|
||||||||
|