Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 6: Проблеми праворозуміння.

Питання:

I. Типи праворозуміння.

II. Основні школи права.

III. Етапи розвитку вітчизняного праворозуміння упродовж ХХ ст.

І. Типи праворозуміння

Праворозуміння – це наукова категорія, яка відображає результат процесу дослідження права: його сутності, цінності, призначення та ролі в житті людини, держави та суспільства.

Проблема праворозуміння є вихідною (або ключовою) проблемою правознавства, оскільки від її вирішення залежить вирішення таких фундаментальних проблем юридичної науки як: проблема джерел права, правотворчості, правосвідомості та правової культури, законності і правопорядку, проблема розуміння сутності держави.

Для юриспруденції визначне значення має покладений в її основу тип розуміння права. Саме тип праворозуміння визначає парадигму (модель, взірець) пізнання правових і державних явищ.

З розвитком правових вчень сформувалися такі протилежні типи праворозуміння, як юридичний (від лат. jus – право) та легістський (від лат. lex – закон).

Згідно з юридичним типом праворозуміння правом є складне соціальне явище (особливим соціальним регулятором, що має власну об’єктивну природу, сутність), яке не залежить від волі чи свавілля законовстановлюючої (державної) влади.

Згідно з легістським типом праворозуміння, право – це сукупність законодавчо закріплених норм, тобто владних приписів держави (правило поведінки, встановлене державною владою).

Таким чином юридичний тип праворозуміння базується на розмежуванні права і закону, а легістський – на ототожненні, в цьому і полягає їх суттєва відмінність. Юридичний тип праворозуміння охоплює ті школи права, які розмежовували поняття права та закон, тобто розглядали право як явище наддержавне, а легістський охоплює ті школи права, які ототожнюють поняття права та закону, тобто розглядають право як похідне від держави.

До юридичного типу праворозуміння відносяться такі школи права:

¨ природна,

¨ історична,

¨ психологічна,

¨ соціологічна школа права.

До легістського типу відносяться 2 школи права:

· нормативістська,

· аналітична школа права.




Переглядів: 735

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Проблеми співвідношення суспільної і державної влади | ІІ. Основні школи права

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.