Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ПРИЗАБУТА НАУЧКА

 

Намагання західніх політиків знайти співжиття з імперіялістичною Москвою залишило сліди також серед деякої частини української спільноти на чужині. Головними речниками того «співжиття» та став­ки на комуністично-комсомольські кадри в боротьбі проти Москви були: праве крило Української Революційне-Демократичної Партії (УРДП), очоленої Іваном Багряним і її ліве крило з Іваном Майстрен-ком, а теж середовище Закордонного Представництва УГВР- Тож у своїй статті «Призабута научка» (друкованій за повним підписом у «Шляху Перемоги», Мюнхен, рік III, чч. 50/146 і 51/147 з 9-го і 16-го грудня 1956 р.) Степан Бандера, на підставі історичних прикладів з недавньо минулого й сучасного, виявив шкідливість новітнього совєтофільства і його вислужництва чужим чинникам. Про властиві кад­ри борців автор писав у статті «До питання основних кадрів націо­нально-визвольної революції» (Див. на стор. 284 цього збірника).

 

*

 

Коекзистенційний курс, що ще місяць тому панував у міжна­родній політиці та, здавалося, на довгий час визначував її розви­ток, викликав теж; в українському політичному житті на чужині буйний ріст спорідненої з ним, розкладницької галапасні. Підняло голову новітнє совєтофільство, видвигане новими прислужниками, яке, використовуючи задушливу міжнародню ситуацію, виступило в новій формі. Щоправда, в теперішній атмосфері, прочищеній психологічно-політичними зрушеннями, які викликала національ­на революція в Мадярщині, всякі совєтофільські сили й течії ду­же принишкли. Але це тільки причаєння. Большевизм та його поплічники будуть добре заходитися, щоб підживити ці фермен­ти ідейно-політичного розкладу та послужитися їхньою роботою в першу пригожу для цього пору. Тому доцільно тепер кинути трохи світла на ґрунт і коріння цього розкладницького явища, на спосіб й наслідки його діяння, щоб його знешкідливити.

Сучасне совєтофільство має чимало спільних рис з голосним колись радянофільством. В дійсності сучасна відміна цього яви­ща значно гірша від первісної. Це однаковою мірою стосується до його підґрунтя, збудників і до наслідків. Особливе значення має ця обставина, що сучасна рецидива виникла після того, як на до­свіді минулого виявилася недоречність і шкідливість радянофільських тенденцій. Тому-то, щоб належно оцінити цей прояв по­літичного звиродніння, доцільним буде пригадати розвиток і на­слідки його первісної появи з-перед тридцяти років.

Течія радянофільства розвинулася на Західніх Землях Укра­їни під польською займанщиною та серед української політичної еміграції в добі НЕП-у й т. зв. українізації на підсовєтській Укра­їні. В її вир попали різні політичні й суспільно-громадські діячі, які не мали особливих симпатій до комунізму, чи до москвофіль­ства, але шукали якоїсь «орієнтації», якогось легшого виходу, опертя й допомоги в тогочасній затяжній і, здавалося, безвиглядній ситуації. Психологічним підґрунтям радянофільства було мо­рально-політичне заламання після поразки національно-визволь­них змагань та невластива реакція на гніт польської окупації на ЗУЗ і на байдуже ставлення західніх держав до української спра­ви. Політичною поживою для цієї тенденції був той розвиток різ­них ділянок українського національного життя, який відбувався на Осередніх і Східніх Землях у період НЕП-у й «українізації».

Тодішнє радянофільство засновувалося на наступних голов­них думках: в УССР розвивається нова форма української держа­ви. Хоч вона має чималі нестачі, зокрема щодо суверенности та через комуністичну систему, проте вона дає Україні великі кори­сті й несе в собі поважні завдатки на поправу й удосконалення. УССР становить базу і рамки для розвитку всіх ділянок життя української нації та має бути підпорою для збереження й розвит­ку українства в інших частинах України та на чужині. Тому укра­їнці поза межами УССР повинні визнати її як українську держа­ву і спертись на ній, а не заперечувати її.

Поширенню таких поглядів і настроїв на Західніх Землях і серед частини політичної еміґрації сприяв злагіднений курс большевицької політики, а зокрема т. зв. українізація. Але свідомі, патріотичні кола з ОСУЗ не прикладали до цього своїх рук. Вони ж задобре пізнали суть большевизму й не мали таких ілюзій що­до щирости й тривкости большевицьких полегшень.

Очевидно, українські патріоти, діячі в різних ділянках націо­нального життя, старалися і в підбольшевицьких умовах розви­вати його якнайкраще, використовуючи для цього всі можливо­сті. Період НЕП-у та пом'ягшеної національної політики створю­вав догідніші обставини, а великий тиск розбудженої української національної стихії щораз то розширяв їх, вимушуючи теж такі поступки большевиків, яких Москва собі не бажала. Таким чином доба .«українізації» дала поважні надбання в різних ділянках на­ціонального життя. Мали теж місце старання українських діячів в УССР, зокрема в ділянках національної культури й народнього господарства, підтримати й скріпити розвиток українства на ін­ших Українських Землях. Були навіть спроби українських стар­шин Червоної армії встановити таємні зв'язки з революційною Українською Військовою Організацією на ЗУЗ.

Але всі ці намагання українських патріотів не мали на меті створювання совєтофільських орієнтацій і настроїв серед укра­їнців поза кордонами СССР. Це вже було ділом большевицької політичної пропаганди й спеціяльних акцій. Цим займалася не тільки комуністична партія, а й зокрема совєтські дипломатичні, торговельні, культурно-наукові й військові представництва. На­приклад, умисне створений консулят УССР у Львові мав за голов­не завдання поширювати совєтофільство в Галичині.

В пляні такої політики большевики зручно використовували всі факти розвитку українського національного життя в УССР для поширення своїх впливів. У своїй пропаґанді вони не тільки перебільшували й розмальовували світлими барвами українські досягнення, але приписували їх як заслугу совєтської держави, комуністичної системи. Піднесення української національної сти­хії й кипучу працю діячів української культури, що в дійсності були розбуджені українською національною революцією, большевицька пропаґанда змальовувала як наслідок комуністичної революції та як вияви совєтського, «радянського» патріотизму. Большевики нікчемно використовували цю обставину, що україн­ські патріоти в УССР не могли відкрито виявити свого справж­нього, ворожого відношення до Москви і до комунізму.

Коли ж деякі українці поза кордонами СССР не розуміли, чи радше не старалися зрозуміти дійсного стану та з вірою сприй­мали хитру брехню большевицької пропаганди, то це вина їхня, їхнього наставлення. Бо ж вони шукали такої орієнтації та не ста­вилися до ворожих суґестій з належним критицизмом і насторо-женням.

Як відомо, в парі зі зміною курсу в середині СССР ішла большевицька політично-пропа-ґандивна офензива назовні. Одне й дру­ге мало спільні причини й один плян. Період воєнного комунізму не дав Москві остаточної перемоги над всіми національно-само­стійницькими й протикомуністичними силами. Щоб рятуватися перед повним провалом, большевики мусіли піти на поступки неперебореним прагненням народів до свободи. НЕП й пом'ягшена національна політика мали відпружити внутрішню ситуацію, принести господарську поправу й дати большевикам час для підготови і переставлення з партійно-воєнної диктатури на диктатуру партійно-поліційного апарату та тотально-комуністичної системи. Посилена акція назовні мала проламати політичну й госпо­дарську ізоляцію СССР та поширити большевицькі впливи.

В такому пляні вирощування й підсилювання совєтофільсь­ких настроїв серед українців поза СССР мало для Москви потрій­не значення. Поперше, воно мало розряджувати протибольшевиць-кі настрої в українському народі. Відомості про прихильне став­лення українства з-поза кордонів СССР до совєтського пануван­ня в Україні, повинні були підкошувати протибольшевицькі сили й дії на Українських Землях під московською займанщиною. По-друге, совєтофільські настрої серед українства в небольшевицькому світі мали б значно допомогти большевикам вийти з дотогочасної моральної й політичної ізоляції. Якраз свідчення українців мусіли б найбільше переконувати світову опінію, що совєти не такі погані, коли українські самостійники, знані зі своєї ворожне­чі до Москви й большевизму, зміняють своє відношення до УССР, отже, до того політичного ладу, який встановила большевицька Москва. А потрете, совєтофільство, в будь-якій формі, створює пригожу атмосферу й податний ґрунт для розросту комуністич­них ячейок і різнородної большевицької агентури за кордонами УССР.

Большевикам не вдалося прищепити українському політично­му життю поза межами СССР недуги совєтофільства в більших розмірах. Але й ті її прояви, що мали місце на ЗУЗ і на еміґрації в 1924-33 рр., завдали чимало шкоди українській справі.

Найбільшим лихом був удар в спину тим самостійницьким си­лам, які втримували протибольшевицький визвольний фронт. Не­похитні патріоти-самостійники на ОСУЗ розуміли суть больше­вицької політики й здавали собі справу з того, що всі національні здобутки доби НЕП-у й «українізації» мають дуже крихку під­ставу й можуть бути кожночасно ліквідовані. Тому вони зосере­джували свою увагу й працю на під готові й організуванні націо­нально-визвольних, революційних сил, політичних, військових і молодіжних. Кожний прояв радянофільства, угодовецтва з большевиками, якого допускалися українці поза кордонами СССР, завдавав цьому фронтові значно важчих морально-політичних ударів, ніж подібні прояви в умовинах підбольшевицького при­мусу.

Так само в українському політичному житті на Західніх Зем­лях та на еміґрації радянофільські тенденції вчинили чимало за­колотів, розбиття й деморалізації. Досить пригадати, що вони при­вели навіть деяких чільних діячів української державности до непростимих потягнень, шкідливих для української справи, а ко­рисних для большевиків. Намагалися теж розкласти визвольно-революційні сили (створення підпільної ЗУНРО – Зах. Укр. Нар. Рев. Організації з радянофільською орієнтацією, в противагу до безкомпромісово-самостійницької УВО – Української Військової Організації).

Радянофільство вигасло на ЗУЗ і серед української еміграції з початком тридцятих років, коли Москва скрайнім загостренням терористично-знищувальної системи вибила йому з-під ніг вся­кий ґрунт. Большевики показали найдрастичніше, що т. зв. уряд, цілий державний апарат і система УССР – це тільки знаряддя поневолення, визиску й знищування України Москвою. Не стало вже жадної точки опертя для тези, буцім то УССР – це україн­ська держава, ані для коливання між: самостійництвом та совєтофільством. Між національним, самостійницьким фронтом і во­рожим, большевицьким, до якого належать усі зрадники, комуні­стичні запроданці Москви, не залишилось жадного захисного міс­ця, тільки поле гострої боротьби. А радянофілами можуть бути тільки люди такої породи, які шукають прикриття й захисту з усіх сторін.

Большевики цілком не турбувалися тим, що сталінський курс погребає пожиточне їм радянофільство. Вони навіть самі поліквідували чільних діячів того напрямку, які з довір'ям переїхали до совєтського «раю», та стались уже непотрібними Москві. Бо радянофільство, так само як НЕП, «українізація» й ціле злагіднення большевицької політики, було в плянах Кремля тільки тимчасовим засобом. Сповнивши свою службу Москві, пішло на смітник, бо прийшла черга на ленінські «два кроки вперед».

Зате наслідки радянофільства, розкладницькі в українському політичному житті та шкідливі для визвольної справи, залиши­лись діючими на довгий час.

Коли говоримо про прояви совєтофільства в українському по­літичному житті, то маємо на увазі такі українські групи, які декляративно зараховують себе до українського національного, са­мостійницького табору, але змістом своїх концепцій та наслідка­ми своєї роботи діють на поодиноких відтинках національного фронту в напрямі відпруження протибольшевицького наставлення і примирення з большевицьким ладом. Тут не враховуємо тих, що виразно виступають як прихильники комунізму, чи прина-лежности України до Росії. Такі елементи належать до ворожого, антиукраїнського табору, не дивлячись на те, що вони українсь­кого роду, чи уважають себе українцями.

Сучасне совєтофільство не виступає з відкритими цілями лік­відувати протибольшевицьку боротьбу на даних відтинках фрон­ту, які воно підмулює. Ці прояви завжди прислонюються патріотичними мотивами, вимогами актуального становища, потребами змін у ставленні української визвольної політики, щоб вона була успішною і т. п. Дійові особи й групи цієї течії завзято відпеку­ються від будь-яких симпатій чи слабостей до большевизму та обороняють свою приналежність до національного, самостійниць­кого табору.

Але ж власне суттю цього політичного явища, яке тут розгля­даємо, є дія в середині українського національного табору в та­кому пляні, щоб ступнево зм'ягшити, послабити гостроту проти­большевицького вістря, затерти протиставність, непримиренність цього табору до совєтського ладу, підготовити психологічне, ідео­логічне й політичне його наближення. Розцінювати такі явища треба на підставі заяв їхніх речників, чи хоча б і доброї віри де­кого з виконавців, що сам не розуміє, куди зміряють його діла.

Одним з проявів ідеологічного засипування провалля між на­ціональним і большевицьким фронтом є поширювання таких по­глядів: треба розрізняти між ставленням до теорії і практики боль­шевизму. Практику треба засуджувати, але до самої комуністич­ної доктрини ставитися стримано. Жовтневу большевицьку ре­волюцію мусимо розцінювати позитивно, відмічати її здобутки, а бити тільки сталінські методи, що знищили здобутки жовтне­вої революції, зіпсували марксівсько-ленінські ідеї, в яких є ба­гато вартісного.

XX з'їзд КПСС виразно показав, що ці тези споріднені з голов­ним змістом другої лінії большевицького ідеологічного фронту, в якій окопалися наслідники Сталіна, коли перша сталінська лі­нія була надто зужита. А ці ж самі позиції були підсувані укра­їнському самостійницькому рухові від 1943 р., нібито як тактика успішної, протибольшевицької пропаганди. Бо, мовляв, больше-вицьке виховання так глибоко в'їлося в світогляд і думання мо­лодого покоління, що воно не сприймає засадничого заперечу­вання комунізму. Коли ж з пересуненням воєнного фронту україн­ський визвольно-революційний рух на Рідних Землях позбувся цих «проґресивних реформаторів» та отрясся від їхнього впливу в безпосередній протибольшевицькій боротьбі, то ці тенденції, враз з їхніми речниками, перенеслися на закордонний терен. Тіль­ки те, що в Краю ще висувалось як тактичний засіб, ці самі люди видвигнули за кордоном вже як засадничу зміну ідеологічно-про­грамових позицій визвольного руху, покликаючись на Край. Про­мовистим показником політичного напрямку цієї течії є факт, що головним її надхнеником та ідеологом під час формування її в окреме політичне угруповання був І. Майстренко-Бабенко, який як націонал-комуніст, послідовно пропагує марксистські позиції.

Вперте стартування в напрямі наближення до комунізму призве­ло цю групу «прогресистів» до розриву з українським націоналі­стичним, революційним рухом. Поборювання ж цього руху, зокре­ма методами диверсії та клевети перед чужинними чинниками, стало головним змістом її «практичної політики». По цих овочах краще пізнати дерево, ніж розкопуванням його коріння.

Кристалізаційним осередком другої, спорідненої течії[33], яка в середині українського національного табору створює відкриті для ворожого наступу виломи, стала ставка на кадри комуністичної партії. Колишні активісти в совєтській системі, які, опинившись на еміґрації, захотіли відограти чільну ролю в українському полі­тичному житті, як речники національного активу в Україні, ви­сунули тезу, що ввесь провідний, творчий і активний елемент України е згуртований в кадрах комуністичної партії. Тому укра­їнські самостійницькі змагання й проекція державного будівни­цтва мусить бути зорієнтовані на цей елемент, на його вирішну, провідну ролю. А тому, що ці кадри є глибоко перейняті ідеями комунізму, то й концепція самостійності мусить відповідати тим ідеям.

Політична партія, яка створилася за кордоном і цілу свою про­граму, структуру, кадровий добір і політичну дію будує довкола цієї осі, проходить чималу еволюцію. Відповідно до змін її влас­них ідейно-політичних позицій зміняються в її інтерпретації теж «вимоги українського національного активу». Але незмінним за­лишається твердження, що двигуном і керманичем української національної революції може й мусить бути саме актив з комуні­стичної партії. Цим способом ця «революційна» партія намагаєть­ся тримати брами українського національного табору все відкри­тими навстіж для проникання комуністичних впливів. Конкрет­ні гасла, що їх вона туди просовує, міняються, але завжди знай­деться серед них чимало добра від «великого жовтня».

Цього явища не можна трактувати легковажно, вважати його випадковим продуктом еміґраційного політичного життя. Звичай­но, тезу про видатну й позитивну участь партійних кадрів у на­ціональній, протибольшевицькій революції треба брати навідворіт, тоді в ній уся істина.

Національно-визвольну революцію можуть і будуть докорінно робити протибольшевицькі маси українського народу, які до шпіку пройняті ненавистю до комунізму, до московського поневолен­ня та його інструменту – компартії. Організаторами й керівниками цієї революції будуть ті найсильніші, найкращі характери, які навіть у большевицькій системі тотального деправування на­роду і людини не стали на шлях зради й злочинства, життя яких виповнене найважчими зусиллями, щоб ані не попасти в нищів­ні сіті компартії, розставлені на кожний талант, на кожну непе­ресічну людину, ані не згинути від її гончих.

Партійні кадри, кровно зв'язані з большевицьким режимом, будуть йому помагати задавити визвольну революцію, доки почу­ватимуть до цього силу. Коли ж переконаються, що большевизм приречений на загладу, а революція бере верх, тоді й вони при­стануть до неї. Тільки окремі одиниці можуть поправитися, а від більшости комуністів треба сподіватися підступу і зради. Метою їхнього переходу на бік революції буде передусім намагання бу­ти знову зверху, при владі, а далі – знівечити висліди револю­ції і зберегти якнайбільше комуністичних «здобутків», пануван­ня бюрократії над народом. Большевицька школа формування партійних кадрів підготовляє такий елемент, який завжди і вся­кими засобами буде намагатися захопити і втримати в своїх ру­ках владу, а народ і все його життя – в неволі.

В тому розумінні згадана партія «революціонерів» знає добре, на кого класти свою ставку. До речі, вона ж сама, своєю появою, своїм змістом і своїми практиками, досить наглядно показала, з чим треба рахуватися на майбутнє. Компартія приготовила укра­їнській революції великого «троянського коня», щоб його ввести в середину національного табору. Але цим разом відомо, що в ньому заховане …

У зв'язку з коекзистенційним курсом дуже зактивізувалася типова, сказати б – універсальна форма радянофільства, яка останніми роками була притихла, хоч уже неоднократне намага­лась здобути собі право громадянства в українському політично­му житті. Це теза, що УССР таки українська держава, хоч поне­волена і з багатьма нестачами. Групи, які зробилися її речниками, настирливо вмовляють в українське громадянство на чужині, що визвольна політика повинна переставитися з неґації на визнан­ня «наявної української правно-формальної державности» у виді УССР, з усіма випливаючими з цього політичними консеквенція-ми.

Які ж це консеквенції для ставлення української політики? Вкажемо хоча б на деякі найважливіші з них: визвольна бороть­ба йде не за здобутя української держави, бо її вже маємо, тільки за звільнення цієї держави від московського зверхництва. Як є українська держава, то є й український державний уряд, бо влада – це в розумінні права один з основних елементів, без якого нема держави. Хто визнає УССР за українську державу, мусить визнавати і її уряд. Українська національно-визвольна боротьба мала б тоді бути боротьбою не тільки проти Москви, проти її по­неволення України, але й проти існуючого українського уряду, проти теперішнього устрою української держави за зміну одного й другого. В розумінні «прогресистів» – це було б піднесенням українських визвольних змагань на вищий щабель у міжнарод­ній політиці, а не їх деґрадацією. Є й такі «політики». Вони про­мовчують те, що визнання УССР за українську державу є рівно­значне з невідхильним визнанням усіх зобов'язань міжнародньо-правного значення, які большевики затягають від імени УССР, в тому числі й міжнародньо-правних консеквенцій того, коли УССР вступить у большевицьку війну проти інших держав. Ніхто не може подумати, що речники цієї концепції не розуміють усіх шкідливих наслідків для української визвольної справи.

Чим же її пояснюють? Бажанням, щоб українська справа в міжнародній політиці мала такий статус, як справа «сателітних» країн. Вони ніби вірять, що західні держави нормують своє від­ношення до української справи відносно до того, як її ставлять українські політичні угруповання. Або, що справа української державної незалежности – це передусім міжнародньо-правна проблема. Чи ж статус «сателітів» багато помагає відносним на­родам у їх визвольних змаганнях? А якщо хтось уважає осягнення такого статусу на міжнародньо-політичному форумі за таку важ­ливу справу, то чи не слід би йому витягти висновки з того, що самостійницька політика тих народів, які попали в становище «са­телітів», ведеться якраз по лінії заперечення т. зв. народніх демо­кратій і їх урядів, відмови їм права національно-державницьких інституцій. Ні, тут не в цьому справа.

Якщо б речникам концепції визнання УССР за українську дер­жаву справді залежало на такому зовнішньо-політичному став­ленні української справи, тоді вони й спрямували б у тому на­прямі відповідні свої заходи. Тимчасом вся їхня робота по цій лі­нії спрямована на внутрішньо-український відтинок. У газетах для українського читача друкуються цілі трактати, в яких дока­зується, що УССР має атрибути- української держави. Безліччю статтей переконується українське громадянство, що ключем до успішности української політики є визнання УССР за українську державу, визнання – очевидно! – з боку українського самостій­ницького табору. Такі «передвісники нового етапу» обіцяють зні­велювати й опанувати своєю течією цілість українського політич­ного життя. Розуміємо. Але чому називають себе передвісниками нового етапу? Та ж «Нові Шляхи» вже чверть століття тому пропаґували ці самі радянофільські концепції і робили це все таки чесніше, більш відкрито. Служили одному панові та й «дослу­жилися».

Шкідливість цієї розкладницької, совєтофільської роботи сте-пенується ще через те, що її головним подвижником стала та гру­па, яка перед українським і чужинецьким світом привласнює собі право виступати й діяти від імени українського визвольно-рево­люційного руху в Україні.

Теж не мале значення має той факт, що поширюванням таких розкладових концепцій займаються люди й газети фінансовані американцями. З одного боку АКВБ[34] втягає українців до єдино-неділимського, москвофільського табору під гаслом: в спільному фронті добре все, що проти комунізму, а не порушує російського імперіялізму. А з другого боку підтримується пропаґанду проко­муністичних і совєтофільських тенденцій, коли вони получені з диверсійними діями проти українського націоналістичного, рево­люційного руху. Який же спільний знаменник цих дій на дві ру­ки? Чи може лежати в інтересі американської політики ширення розкладу в українському національно-визвольному таборі та під­тримування таких явищ, які приносять користь передусім Мос­кві? Питання, якими арґументами обосновується перед чужинця­ми ширення совєтофільських тенденцій серед українців, має дру­горядне значення.

Для нас важливе одне: все, що діється в українському житті зі шкодою для української визвольної справи, а на користь боль-шевиків, мусить бути переборене й усунене з українського полі­тичного життя. Сюди належать усі форми совєтофільства. З існу­ючими його проявами справиться самостійницький табір так само, як переміг аналогічні хвороби в минулому. Але для цього по­трібно чуйности та відсічі всіх національних сил.

 


 




Переглядів: 269

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПЕРШІ ВИСНОВКИ | З НЕВИЧЕРПНОГО ДЖЕРЕЛА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.