Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Identity in Northern Ireland

In this part of the UK, the pattern of identity and loyalty outlined above does not apply. Here, ethnicity, family, politics and religion are all inter-related, and social class has a comparatively minor role in establishing identity. Northern Ireland is a polarized society where most people are torn into, and stay in, one or other of the two communities for the whole of their lives.

On one side of the divide are people whose ancestors came from lowland Scotland or England. They are self-consciously Protestant and want Northern Ireland to remain in the UK. On the other side are people whose ancestors were native Irish. They are self-consciously Catholic and would like Northern Ireland to become part of the Irish Republic.

Although the two communities live side-by-side, their lives are almost entirely segregated. They live in different housing estates, listen to different radio and television programmes, register with different doctors, have prescriptions made up by chemists of their own denominations, march to commemorate different anniversaries and read different newspapers. Their children go to different schools, so that those who go on to university often find themselves mixing with people from the ‘other’ community for the first time in their lives. For the majority who do not go to university, merely talking to somebody from the other community is a rare event.

In this atmosphere, marrying a member of the other community is traditionally regarded with horror, and has sometimes even resulted in the deaths of the Romeos and Juliets concerned (as punishment for the ‘betrayal’ of their people). The extremes of these hard-line attitudes are gradually softening. It should also be noted that they apply to a much lesser extent among the middle-classes. It is illustrative of this that while in football, a mainly working-class sport. Northern Ireland and the Republic have separate teams, in rugby, a more middle-class sport, there is only one team for the whole of Ireland, in which Protestants from the north play alongside Catholics from the south with no sign of disharmony whatsoever.

 

II. Match the word expressions with their meanings:

1. emotional attachment a. the person’s identification with this

or that faith

2. distinctive b. reason of disagreement

3. to make home c. unfavourable

4. mother-tongue d. the idea of membership of a

particular community, society or

class

5. to imply life long responsibility e. to form; to comprise

6. to make up f. sentimental affection

7. to have nothing to do with g. rigid views

8. to approve of h. peculiar

9. religious affiliations i. to presuppose long- lasting

obligations

10. to result from j. to settle down

11. negative connotation k. to have nothing in common

12. sense of belonging l. to express positive judgements of

something

13. cause of objection m. native language

14. hard-line attitudes n. to originate from

 

III. Now work out the meaning of the following words:

1. Identity

2. Loyalty

3. Distinctiveness

4. Scottishness; Welshness

 

IV. Now be ready to discuss the questions:

1. How does ethnic identity commonly express itself in Scotland, Wales,

Northern Ireland?

2. How is the family identity reflected in Britain?

3. What is class identity based on?

4. What is interesting about class structure in Britain?

5. How did the word ‘posh’ appear in English language?

What does it mean?

6. Is religious and political identity important in Northern Britain?

7. What communities do the people of Northern Ireland belong to?

8. How does the ethnic, family and political segregation express itself in

Northern Ireland?

9. What factors that create a person’s sense of identity do you consider the

most important?

10. Do the social classes in our country differentiate themselves, in the same

way as they do in Britain? Do language, accent, clothes, money, habits

and attitudes play the same role in our country?

 

V. Decide which pair of adjectives in the list below best describes the style of the article you’ve read. You may choose other adjectives of your own if you prefer. Give examples to illustrate your choice:

popular and journalistic

fairly literary and polished

exaggerated and dramatic

light-hearted and conversational

serious and reflective

 

VI. Speak on the given topics:

1. Geographical identity

2. Men and women in Britain

3. Being British

4. English Accents and Dialects

 




Переглядів: 571

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Religious and political identity | Stereotypes and change

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.