Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






Творчість Л. Берніні

Феодально-католицька реакція. Роздробленість Італії у XVII ст. та іс­панське панування.

Архітектура та її роль. Церковне і палацеве будівництво. Міські ансамблі, заміські вілли із садами та парками. Прагнення до грандіозності масштабів і декоративної єдності цілого у сполученні різних видів мис­тецтва. Специфічні риси художньої мови: підвищена емоційність, напру­женість і патетика, динамічність і живописні тенденції, посилення ірраціо­нальних моментів, прагнення до подолання замкнутості у трактуванні простору.

Монументальний живопис та його значення в мистецтві феодально-католицької реакції. Основні ідеї й тематика розписів церков і палаців. Монументальна і декоративна скульптура. її особливості. Прагнення до матеріальної конкретності образів, використання релігійним мистецтвом ілюзіоністичних образотворчих засобів.

Панування так званого «високого мистецтва», що обмежується історико-міфологічною та релігійною тематикою. Протиставлення його «низькому жанру», зв'язаному з реальним життям.

Протиріччя, взаємозв'язок та взаємовпливи академізму, бароко та реалістичного напряму у живописі XVII ст. Караваджизм - основний реа­лістичний напрям італійського мистецтва початку XVII ст.

Архітектура. Історичні передумови розвитку італійської архітектури у XVII ст. Палаци, заміські вілли і церкви як основні типи споруд цього періоду. Розвиток римського бароко. Прийоми композиції італійського бароко. Складність зовнішньо об'ємних і внутрішньопросторових рішень. Відношення до ордера в італійському бароко. Орнаментація. Декоративна скульптура і живопис у будівлях періоду бароко. Прийоми композиції міського ансамблю. Паркове будівництво.

Карло Мадерна (1556-1629) як представник раннього римського бароко, його роботи з розширення собору св. Петра. Зв'язок із прийомами Мікеланджело та введення нових мотивів.

Період розквіту римського бароко та його найкращі представники -Берніні, Борроміні, Кортона, Райнальді.

Лоренцо Берніні (1599-1680) як архітектор. Його будівлі й архітектурно - декоративні спорудження.

Створення площі перед собором св. Петра і проект веж головного фасаду. Питання міського ансамблю у вирішенні площі перед собором. Використання законів перспективи в її побудові.

Інші найважливіші будівлі Берніні (церква Сан Андреа дель Квірінале,

палац Кіджи-Одескальки). Архітектурно-декоративні роботи Берніні. Їхня

складність і підкреслена бароковість. Квадрифолій під куполом собору

св. Петра, обробка пілонів собору і вівтарної стіни. Вівтар св. Терези, сходи

Ватиканського палацу, фонтан на площі Навона.

Франческо Борроміні (1590-1667) як представник найбільш крайніх плинів у римському бароко. Витонченість його композиційних прийомів. Церкви Сан Карло і Сан Іво. Хвилеподібні поверхні фасадів, складність млинових і просторових рішень.

Архітектура пізнього римського бароко. Карло Фонтана і його проекти міських ансамблів (площа перед палацом де Монтечіторіа, проект завершення собору св. Петра). Італійська архітектура XVII ст. поза Римом. Венеція, Турін, Генуя.

 




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.