Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 24. Архітектура т образотворче мистецтво України XVII – XVIII ст.

Релігійно-національні традиції в Україні, їх вплив на культурне життя народу.

Еміграція українських наукових сил до Росії, їх внесок у розвиток московської культури, освіти.

Піднесення української національної культури у другої половини XVII – XVIII ст. Діяльність Петра Могили. Відновлення пам’яток архітектури Київської Русі в нових стилістичних формах. Виникнення українського бароко та його специфічні ознаки. Відмінність від західноєвропейського бароко.

Архітектура. ІІ пол. XVII ст. – «золотий вік» козацького бароко. Роль Петра Могили у відбудові кафедри св. Софії та ряду церков у Києві, Переяславлі, Чернігові. Розбудова «Палладіуму української столиці» – Великої Печерської церкві (Єлисей Плетенецький та Йова Борецький). Інтерпретація ранньобарокових будівель Західної Європи в конструкції церкви Богдана Хмельницького та гетьманської палати В Суботові, резиденції старшини-полковника Семена Миклашевського в Нижньому на Стародубенщині, будовах гетьмана Івана Самойловича. Найяскравіший зразок поєднання форм і конструкцій українського дерев’яного будівництва і мурованої барокової базилики на Слобожанщині (Покровський собор у Харкові).

Остаточне оформлення стилю в добу гетьманства Івана Мазепи. Два напрямки формування барокової архітектури: українізація західноєвропейської барокової базиліки (Покровський собор у Харкові); «барокізування» української дерев’яної архітектури (церква Всіх Святих в Печорській лаврі). Творець архітектурного барокового обличчя Києва у XVIII ст. – І. Барський (Кирилівська церква, дзвіниця Петро-Павлівського монастиря). Перлини барокової архітектури – споруди С. Ковніра, О. Шеделя (Києво-Печерська лавра, Духовна Академія). Розвиток дерев’яної барокової архітектури на Буковині. Гуцульщині, Закарпатті.

Скульптура. Зв’язок з архітектурою. Творчість видатного скульптора Іоанна Пінзеля.

Живопис. Малярство Мазепиної доби – пошук національної самобутності. Художня еволюція образів іконопісу (Христа, Богородиці, святих, теми «страшного суду»). Національні риси в іконах Богородиці миргородської, романівської, лемешівської, «Мучениць Іулянії, Анастасії, Варвари, Катерини», фресках Андріївської церкви в Києві. Еволюція іконопису в творчості народних майстрів, досягнення художньої школи Києво-Печерської лаври.

Розвиток портретного жанру «козацької доби». Популярність старшинського портретного малярства, побутового портрету (портрети Ф. Палія, І. Забіли, подружжя Галаганів).

Західноєвропейське малярство XVII ст. (ікони Федора Сеньковича, Миколи Петраховича, фрески Олександра Ляницького, ікони, портрети, батальни картини Василя зі Львова, пейзаж Євстафія зі Львова; іконостаси Павла Габрійовича, Олекси Гощовського з Перемишля, Матвія Устияновського). Подих бароко в п’ятницькому (Львів), рогатинському, богородчанському іконостасах (Йов Кондзелевич). Започаткування нової тематики в іконографії Івана Рутковича. Портретне.

Народна картина («козак Мамай» та ін)

 




Переглядів: 427

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.