Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Орган влади як об'єкт організації.

Орган державної влади повинен бути системно організований. Йому властиві законодавчо визначені цілі і спеціальні функції, єдність принципів утворення, побудови і діяльності; структурна єдність; співпідпорядкованість і інші ієрархічні зв'язки і відносини; прийняття нормативно обумовлених управлінських рішень, узгодження їх між собою й виконання загальних функцій державного управління. Організаційна структура органа державної влади — це лише один з компонентів організації. Крім неї його організацію характеризують: цілеспрямоване управління як менеджмент, виконавча робота, яка стосується конкретної ситуації.

У науковій літературі поняття «організація» вживається в трьох значеннях:

а) як об'єкт — міністерство, відомство, установа, підприємство і т.д.;

б) як процес — функціонування, упорядкування, стан об'єкта і т.д.;

в) як функція управління — діяльність, пов'язана зі створенням стану впорядкованості об'єкта і суб'єкта управління, тобто встановлення зв'язків (відносин) між ними.

З погляду сучасної теорії і практики управління орган державної влади — це організація, тобто об'єкт, що складається з групи людей, діяльність яких свідомо координується для досягнення загальної мети або цілей. Державні організації відрізняються від недержавних двома важливими відмінностями.

1) у демократичному суспільстві особи, які відповідають за управління державною організацією, обираються або призначаються кимось, хто був обраний (або призначений кимсь, хто був призначений якоюсь іншою обраною особою). «Право» особистості займати певну посаду безпосередньо або опосередковано залежить від процесу обрання.

2) держава користується певними правами примусу, яких позбавлені приватні компанії. Держава має право змусити платити податки, молодих людей чоловічої статі проходити службу в збройних силах, одержуючи плату, нижче від тієї, яка б схилила їх до добровільного проходження служби. Держава має право на примусове відчуження приватної власності.

Специфіка органів державної влади полягає в тому, що результатом їх діяльності є різні рішення, які належать до різних сфер діяльності суспільства - політичної, економічної, соціальної, міждержавної, екологічної тощо, які набирають інформаційну форму (закони, постанови, розпорядження, довідки і т.п.). З іншого боку, предметом праці в органах державної влади є інформація, що також є одним з ресурсів цих органів. Подібні системи управління називають адміністративними.

Адміністрація являє собою:

1) управлінську діяльність органів державної влади; організаційну діяльність у сфері управління;

2) органи державної влади;

3) урядовий апарат;

4) посадових осіб, керівний персонал якоїсь установи, підприємства;

5) розпорядників, відповідальних розпорядників чимсь.

Орган державної влади — це певний державний інститут, що засновується державою у встановленому законодавством порядку і діє за його повноваженнями.

Органи державної влади України характеризуються певними рисами. Будь-який орган представляє Україну як державу як всередині країни, так і за її межами. Він діє за дорученням держави, що законодавчо визначає його правовий статус. Орган Української держави є відносно самостійною частиною єдиної системи органів державної влади України, що будується за принципом поділу влади. Він виступає від імені держави й у той же час від власного імені і займає цілком визначене місце в державному апарату.

Для здійснення власних завдань і функцій держава наділяє органи державної влади державно-владними повноваженнями, які закріплюються в окремому нормативному правовому акті і дають можливість здійснювати державну владу в трьох її формах: законодавчій, виконавчій й судовій. За допомогою цих повноважень визначаються конкретні права й обов'язки цих органів, у межах яких вони вправі реалізувати надані їм права, приймати відповідні акти, обов'язкові для виконання підлеглими органами, службовими особами і громадянами, а також здійснювати контроль за їхнім виконанням.

Владні повноваження передбачають: утворення органа державної влади у встановленому порядку; вид його державної діяльності; загальнообов'язкову силу його актів. Владні повноваження властиві також органам місцевого самоврядування, однак вони не мають державного характеру і не здійснюються від імені Української держави.

Державно-владні повноваження, які закріплюються в компетенції відповідних органів державної влади, визначаються на основі встановлених законом або іншим правовим актом предметів відання, прав і обов'язків, які необхідні їм для виконання їх діяльності. Компетенція цих органів визначається Конституцією України, законами України, указами Президента України, окремими постановами Кабінету Міністрів України, нормативними актами міністерств, інших ЦОВВ, а також відповідними нормативними актами місцевих державних адміністрацій. Вона також передбачає чітке й вичерпне право й обов'язки певного органа держави. За допомогою встановлення компетенції державного органа визначається його місце в системі органів держави. Для кожного з державних органів законодавством передбачені підстави, види й міра юридичної відповідальності.

Ознакою органу державної влади є правові зв'язки, що поєднують особистий склад органу держави в єдине ціле. Вони виражають:

— службову супідрядність між працівниками;

— покладання відповідальності й обов'язок нести відповідальність;

— призначення керівників нижчестоящих державних органів керівниками вищих органів.

Характерною рисою органів державної влади є те, що орган держави як відносно відділена частина однієї єдиної системи державного апарату являє собою певним чином організований колектив громадян України (Кабінет Міністрів України) або одну особу, що має громадянство України (Президент України, Генеральний прокурор України).

Матеріальну основу організації і діяльності органу державної влади становлять кошти державного бюджету.

Інші ознаки властиві як органам влади, так і органам об'єднань громадян (політичним партіям і громадським організаціям). Розмежувальною лінією є те, що діяльність органів державної влади, а звідси і їхні акти, стосуються всіх громадян України й іноземців, що перебувають на території України, а нормативні акти громадських об'єднань обов'язкові лише для членів таких об'єднань.

Ознакою органів державної влади є те, що кожний має властиву лише йому внутрішню структуру. Важливою рисою органа є обмеженість його діяльності територією. Діяльність органа держави базується на застосуванні методів переконання й примуси. Відповідному виду органів державної влади властиві власні форми організації, методи діяльності. Кожний з державних органів має власне майно і, найголовніше, — статус юридичної особи.

 




Переглядів: 1956

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.