Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ФОРМУВАННЯ УЯВЛЕНЬ І ПОНЯТЬ Про ознаки ВЕЛИЧИНИ ПРЕДМЕТІВ

При формуванні уявлень і понять про розмірах, не-пюіажное значення має визначення послідовності, в деколи ці ознаки слід вивчати. Дослідження І. Г. Ради-. пої (автореферат) показало, що найбільш знайомі і доступні -ц I пінно відсталим поняття великий - маленький, товстий - він пай, більш важкими для них є поняття довгий -> короткий, високий - низький, широкий - вузький і ін. Очевидно, під допоміжній школі слід спочатку працювати над уточненням і формуванням уявлень і понять великий - маленький, товстий - тонкий, а потім інших ознак предмотов,

Формування уявлень про розміри вимагає ретельного відбору наочних посібників, дидактичного матеріалу, а також предметів навколишнього дитини обстановки, з якими він повсетеневно стикається.

Для перших уроків з формування того чи іншого поняття потрібно підібрати дидактичний матеріал, предмети, які б відрізнялися один від одного тільки однією ознакою. Причому ця ознака повинен виступати контрастно. Наприклад, при формуванні ознаки довжини предметів слід підбирати стрічки, смужки оумагі, тасьму і т. Д., Які відрізнялися б тільки по довжині, а псу інші ознаки (ширина, матеріал, колір) були однакові. Такий підбір наочного матеріалу попереджає змішання істотних і несуттєвих ознак.

Для наступних уроків підбираються предмети, що відрізняються один від одного двома, а потім і трьома ознаками) Наприклад, одна стрічка довга і вузька, інша стрічка коротка і широка. Один будинок високий, довгий, вузький, а поруч інший будинок низький, довгий, широкий.

Такий підбір предметів ставить перед учнями більш важке завдання - з ряду ознак виділити той, який вимагає учитель. Характеризуючи предмет декількома вже відомими учням ознаками, можна домогтися від учнів диференціації цих ознак.

Заняття з формування понять про розміри слід проводити в такій послідовності, яка давала б найбільший ефект, яка допомогла б навчити дітей використовувати отримані знання в житті, у доступній для них трудової діяльності, а / «е просто збагачувала б їх пам'ять певними знаннями.

\ / Дослідження показують, що формування уявлень про розміри буде ефективніше, якщо на першому ж уроці створити таку життєву ситуацію, завдяки якій учні зрозуміли б, що перед ними предмети, різні за розмірами, і що ця ознака треба враховувати при вирішенні конкретної життєвої задачі. Наприклад, учням пропонується поставити квіти у вази.

Вази високі і низькі. Квіти високі (гладіолуси). Якщо діти вибирають низькі вази, квіти падають, у високих вазах вони добре стоять, красиво виглядають. Учні пояснюють, чому вони вибрали для даних кольорів високу вазу.

Уточнення або формування ознаки повинно проходити на) роздавальному матеріалі, натуральних предметах, причому таких, у яких ця ознака рельєфно виступає і за яким ці; предмети відрізняються один від одного (всі інші ознаки однакові). Наприклад, великий і маленький м'яч, товстий і тонкий олівець (довжина, колір однакові), довга і коротка мотузка, висока і низька ваза, широка і вузька лінійка (довжина, товщина однакові). На цьому ж уроці учні використовують картки з малюнками. Учитель, наприклад, просить показати велике яблуко і маленьке яблуко, велику ляльку і маленьку ляльку, велику кулю і маленький кулю, великий будинок і маленький будинок і т. Д. Учні знаходять серед іграшок, дидактичного матеріалу однорідні предмети: великі і маленькі. Далі учні повинні в своїй практичній діяльності (ліплення, обведення, малювання, розфарбовування і ін.) Відтворити предмети з певним ознакою. Наприклад, учитель дає завдання: виліпити з пластиліну великий і маленький кульку, розфарбувати великий аркуш жовтим олівцем, а маленький - зеленим, намалювати високу і низьку ялиночку, виліпити товсту і тонку паличку, вирізати широку і вузьку смужку з паперу і т. Д.

Виконуючи практичну роботу, учень повинен надати предмету задані якості. Це вимагає від нього достатньо чіткого уявлення про ту або іншу ознаку предмета. "Нарешті, необхідно закріпити знання про ознаки величини в природних умовах (на прогулянці, екскурсії, на вулиці, в парку, лісі і т. Д.),, В яких багато ознак предметів виступають в комплексі з іншими якостями предмета (колір, матеріал, форма, конструкція і т. д.). вичленення ознаки ускладнюється "Коли сформовано кілька подань про ознаки, • обходимо пред'являти завдання на вичленення однієї ознаки I предметах, де поєднуються два або три ознаки, наприклад: шнние і товсті, короткі і тонкі, довгі і тонкі, короткі і товсті олівці. Пропонується відібрати все шнние олівці або все товсті.,, *

Ці вправи сприяють диференціації уявлень ознаках різних предметів.

Дуже важливо навчити учнів порівнювати предмети, прікланивая їх один до одного або накладаючи один на інший.

Для порівняння спочатку треба вибирати предмети значно відрізняються один від одного за розмірами. Принаймні оволодіння учнями прийомами порівняння ця різниця поступово скорочувався. Спочатку порівнюються два предмети, потім кількість їх поступово зростає. )

Спочатку учні беруть предмети, наприклад дві стрічки різної довжини. Учитель просить накласти одну стрічку на іншу так, щоб ювместіть їх кінці зліва (учитель показує учням). Всі учні спостерігають, а потім проводять дії з предметами. Матеріалізоване дію для порівняння предметів виконується неодноразово. Ці дії дозволяють учням зробити нивод, яка стрічка довші, а яка коротше. Наприклад, учні кажуть: «Червона стрічка довші, ніж біла. Біла стрічка коротше, ніж червона ».

Далі учні порівнюють предмети за довжиною за поданням. Вони, наприклад, порівнюють довжину вікна і довжину стіни: «Стіна довший вікна, вікно коротше стіни». Учитель ставить питання: "Чому?" Учень міркує: «Вікно займає тільки частину стіни».

Таким чином, при знайомстві учнів з порівнянням предметів за розмірами відбувається поступовий перехід від дій з предметами до розумових діям як механізму міркувань.




Переглядів: 1097

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.