Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ОРГАНІЗАЦІЯ ВИКЛАДАННЯ МАТЕМАТИКИ В підготовчий період

В пропедевтичний період уроки повинні бути організовані так, щоб вони сприяли пробудженню і прищеплювання інтересу до математики. Тому форма організації занять не повинна бути однорідною. Бажано, щоб у цей період проводилися екскурсії, під час яких учням представлявся б широкий матеріал порівняно предметів за розмірами, просторовому розташуванню, формі і т. Д. Організовуються екскурсії в шкільні майстерні, на пришкільний ділянку, в парк і т. Д.

Якась частина уроку математики може проводитися в кімнатах для ігор, фізкультурному залі. В іграх учні могли б закріпити отримані знання, а також використовувати їх на практиці. На уроках слід створювати такі життєві ситуації, в яких учні показали б і своє орієнтування в просторі, і вміння розрізняти предмети за розмірами. Бажана організація ігор з будівельним конструктором. Такі ігри сприяють кращій орієнтації учнів у просторі.

При організації уроків необхідно пам'ятати про тісний зв'язок викладання математики з життям. Матеріал, який підбирається для уроку, повинен мати для дитини життєво-практичне значення. Учень повинен зрозуміти, що знання, які він отримує на уроці, необхідні йому в ігровій та практичної деятеліності, т. Е. Необхідні в повсякденному житті.

Уроки математики в цей період повинні бути оснащені гідним кількістю наочних посібників та дидактичного матеріалу. Треба використовувати барвистий дидактичний матеріал, I стінні таблиці, ілюстративні складальні полотна з набором т] фареток, що зображують фрукти, овочі, дерева, гриби, птахів, 31 * рей і т. Д., Пісочний ящик, різноманітні іграшки, особливо оз! ченние, набори таких ігор, як картинне лото, доміно, мозаїка, будівельні конструктори та ін., а також предмети реальної деист вительностью: навчальне приладдя, фрукти, овочі, природний матеріал (учні збирають його під час екскурсій).

Наочність, чуттєве сприйняття і практична діяльність дітей є основою усвідомленого засвоєння знань, кращим засобом розвитку мислення дітей.

Враховуючи нестійкість уваги, швидку стомлюваність, розгальмування і збудливість одних дітей, пасивність та інертність інших, кращі вчителі допоміжної школи поряд з використанням засобів наочності намагаються разнообразіть методи навчання. Учень 1-го класу допоміжної школи не може довго слухати, спостерігати, малювати, ліпити, навіть грати. Тому чергування методів навчання, зміна одного виду діяльності іншим під час уроку підвищує ефективність навчання. В пропедевтичний період на уроках математики вчитель широко використовує методи, застосовувані в дошкільних установах: роботу по наслідуванню, а іноді і спільну діяльність учня і вчителя, роботу за зразком, роботу по словесній інструкції, дидактичні та рухливі ігри. Поряд з цими методами використовується показ-демонстрація дій з поясненням вчителя, бесіда, спостереження, практичні роботи (обведення, штрихування, розфарбовування, ліплення та ін.), Робота з підручником та ін.

Зміст перших уроків має бути доступним для всіх учнів, викликати у них інтерес і доставляти радість.

Основним принципом при організації навчальних занять в період пропедевтики має бути поєднання фронтальної роботи вчителя з усім колективом класу і самостійної роботи учнів на кожному уроці, здійснення індивідуального та диференційованого підходу до учнів з різним рівнем засвоєння знань, їх загального розвитку.

Учитель повинен проявляти максимум гуманного ставлення до учня, все навчання будувати на обліку «успіху», помічати, поощерять будь мінімальні просування у розвитку дитини, частіше фять його навчальну, ігрову діяльність. Запорукою успішного пія дітей на цьому етапі є постійне вивчення ре -.!, Причому не тільки актуального рівня його розвитку, але .і - потенційних можливостей, потрібно спиратися на позитивні якості особистості, розвивати їх. В пропедевтичний період на уроках математики вчитель широко використовує методи, застосовувані в дошкільних установах: роботу по наслідуванню, а іноді і спільну діяльність учня і вчителя, роботу за зразком, роботу по словесній інструкції, дидактичні та рухливі ігри. Поряд з цими методами використовується показ-демонстрація дій з поясненням вчителя, бесіда, спостереження, практичні роботи (обведення, штрихування, розфарбовування, ліплення та ін.), Робота з підручником та ін.

Зміст перших уроків має бути доступним для всіх учнів, викликати у них інтерес і доставляти радість.

Основним принципом при організації навчальних занять в період пропедевтики має бути поєднання фронтальної роботи вчителя з усім колективом класу і самостійної роботи учнів на кожному уроці, здійснення індивідуального та диференційованого підходу до учнів з різним рівнем засвоєння знань, їх загального розвитку.

Учитель повинен проявляти максимум гуманного ставлення до учня, все навчання будувати на обліку «успіху», помічати, поощерять будь мінімальні просування у розвитку дитини, частіше фять його навчальну, ігрову діяльність. Запорукою успішного пія дітей на цьому етапі є постійне вивчення ре -.!, Причому не тільки актуального рівня його розвитку, але .іое - потенційних можливостей, потрібно спиратися на позитивні якості особистості, розвивати їх. В пропедевтичний період учитель так будує урок, щоб нам виявляти знання учнів, їх готовність до навчання матемаке і одночасно уточнювати і формувати їхні уявлення про 5мерах предметів, просторові і кількісні Преда Вален.

Це можливо за умови ретельного планування матеріалу.

Вчитель щодня планує, які знання він повинен перевірити, Ріше знання дати, які вміння та навички сформувати.

Наводимо приблизний план уроку.

 

Тема уроку: «Формування уявлень про розміри Предметів: великий - маленький».

план уроку

1. Виявлення межі рахунку:

а) порахуй від 1 і далі;

б) порахуй назад;

в) порахуй ці олівці;

г) вважай назад, прибираючи олівці в коробку.

2. Формування уявлень про розміри предметів: великий - маленький:

а) виконання практичного завдання в життєвій ситуації;

б) формування уявлень великий - маленький при розгляді дидактичного матеріалу (пар предметів - великих і маленьких).

Диференціація картинок за розмірами зображених предметів: відібрати вліво картинки із зображенням великих предметів, вправо - маленьких.

Обведення в зошитах великих і маленьких кіл. Зафарбовування великої і маленької ріпи.

3. Закріплення уявлень про розміри предметов.Лепка великих і маленьких кульок, яблук. Складання великих кульок і яблук у велику коробку, а маленьких кульок і яблук - в маленьку коробку.

4. Гра «Вгадай, в якій руці велику кульку».

Враховуючи швидку стомлюваність учнів вспомогательно! школи, неможливість утримати їх увагу та работоспособ ність протягом 45 хв, за рішенням педагогічної рада! школи урок в пропедевтичний період може бути скорочений д <30-35 хв. В залишилися від уроку 10-15 хв учитель органі зует з учнями рухливі ігри на розвиток кількісних, просторових і часових уявлень, розучує з ура> ніками считалочки, пісеньки, пов'язані з рухом, розвитком почуття ритму, і т. Д.

Велика увага в пропедевтичний період відводиться рабо ті з зошитом з математики. Учитель показує її відмінність від інших зошитів («Це зошит у клітинку»), розповідає, як слід поводитися з цією зошитом, прищеплює навички дбайливого ставлення до зошита, красивого розташування матеріалу в ній.

Спочатку учні виконують роботу на зошитових листочках. У цей період виявляються графічні можливості дітей. В якості заохочення учитель поступово переводить учнів на роботу в зошиті.

В період пропедевтики діти повинні навчитися володіти Карг дашом і ручкою, розрізняти горизонтальні і вертикальні лін ки, точки їх перетину, клітинку в зошиті з математики.

Можливі вправи.

1. Поставити крапку; поставити крапку на лінійці.

2. Поставити точки на перетині лінійок.

3. Поставити крапку в середині клітинки; поставити крапку в

лівому (правому) верхньому (нижньому) кутку клітинки.

4. Поставити точки за зразком, даному на дошці (рис. 2).

Важливо навчити дітей проводити лінії по лінійках зошити.

Рис. 2

1. Провести відрізок від точки до точки (напрям ліній і

відрізків має бути різним).

2. Спочатку по лініях обвести клітинку, а потім виконати про

Стейша орнаменти. Поставити одну і багато точок всередині клітини.

3. Провести лінію всередині клітини.

Рис. 3 I Зробити за зразком контурні малюнки по клітинках

і. 3).

11яряду з розстановкою точок і проведенням прямих ліній по йкам в зошитах необхідно приділити велику увагу об-1 \ З цією метою учитель підбирає шаблони спочатку круглі ги, овали), а потім і більш ускладненої форми (яблуко,: а, гриб). Шаблони повинні бути виготовлені з товстого вона (можна використовувати ялинкові іграшки), пластмаси або ва. З метою навчити учнів обводити внутрішні контури льзуются прорізні трафарети.

омимо обведення, треба навчити дітей заповнювати (затушовувати) Урів. Важливо, щоб учні заповнювали весь контур і не виходили за його межі (рука при тушевке повинна йти зліва направо). В пропедевтичний період учні навчаються і штриховке, яка виконується прямими лініями в різних напрямках (горизонтальними, вертикальними, похилими), а також кривими | рис. 4). Вони виконують бордюри, що дозволяють відокремити одну роботу від іншої, зробити розташування матеріалу красивим.

Мал. 4

У цей період приділяється велика увага формуванню загальнонавчальних умінь і навичок учнів, таким, як правильно сидіти, вставати, ставити запитання, відповідати на запитання, вислуховувати відповіді товаришів, виконувати точно інструкції вчителя, готувати навчальні приналежності до уроку, працювати з підручником та роздатковим матеріалом та т. д. Предметом постійної уваги вчителя є: розвиток мовлення учнів, збагачення і уточнення їх словника, формування умінь розповідати про власну діяльність і т. д.

Опанування просторовими і кількісними уявленнями, уявленнями про розміри предметів, передбачені ми програмою з математики, необхідними навичками роботи I колективі учнів класу дозволить вчителю доповісти на педогогічного раді про закінчення підготовчого періоду I переході до вивчення систематичного курсу математики. Н, кожного учня класу учитель складає характеристику, якій розкриває стан його загальнонавчальних умінь по програмі пропедевтичного періоду і стан його математичних знань, моторно-рухових можливостей, умінь витті нимать допомогу дорослих, хоча б елементарно планувати п стоять дії. Ці дії дозволять правильно сплан вать фронтальну роботу з математики з класом, правша здійснити диференційований та індивідуальний подхо учням з різною підготовкою до вивчення систематичен курсу математики та різними здібностями.

Тільки постійна увага до дитини, бажання прийти на допомогу в будь-яку хвилину, ретельне вивчення індивіду; вих особливостей кожної дитини і його можливостей до розвитку, пошуки шляхів корекції і розвитку можуть забезпечити вус; в навчанні математиці, сформувати бажання займатися нею л дозволять формувати інтерес до цього навчального предмету.

 

 




Переглядів: 1291

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.