МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
Структурно-функціональний підхідВ рамках структурно-функціонального підходу суспільство розглядається як система, що складається з взаємозв'язаних частин або підсистем. При цьому організація соціального життя передбачає підтримку певного бачення людьми соціального порядку. Це досягається і за допомогою діяльності засобів масової комунікації. Механізм реалізації соціальної єдності представляє взаємодію два складових. Перша складова - потреби різних соціальних общностей. Друга - «відгук» на відповідні вимоги, реалізація потреб прямо або опосередковано засобами масової комунікації. Структурно-функціональна теорія трактує смк як самоврядну і таку, що самокорректирующуюся підсистему, що діє в конкретних політичних і інституційних умовах. В рамках цієї парадигми масову комунікацію вивчають перш за все як один із засобів підтримки функціонування суспільства в цілому, а не як джерело, сприяюче соціальним змінам. Масова комунікація вивчається в двох площинах: у площині видів діяльності засобів масової комунікації, і в площині корисності, цінності, яку має їх діяльність з точки зору користувачів. Такий ракурс дослідження масової комунікації дозволяє виділити два рівні - рівень соціуму і рівень індивіда. На рівні суспільства виділяють наступні функції: 1. Інформаційна: вона передбачає пряме інформування споживачів про події, факти, явища; інформаційне забезпечення інноваційних процесів. 2. Функція соціального зв'язку: коментування і інтерпретацію того, що відбувається; підтримка існуючих норм і владних стосунків; координація різноспрямованої соціальної активності, формування суспільної згоди. 3. Функція забезпечення спадкоємності: вираження зразків домінуючої культури, забезпечення «пізнавання» субкультури, нових культурних напрямів; зміцнення якої-небудь загальної системи цінностей. 4. Рекреатівная функція: Для функціонального підходу вивчення масової комунікації характерним є ряд проблем методологічного порядку. Одна з них стосується багатозначності самого поняття функція. Інша проблема пов'язана з тим, що робота засобів масової комунікації пов'язана з діяльністю цілого ряду соціальних інститутів. Природно, що це серйозно ускладнює розділення функцій власне масової комунікації і інших структурних компонентів суспільства (партій, суспільних об'єднань, бізнесу). Крім того, погоджене бачення функцій масової комунікації вимагає більш менш погодженого погляду на суспільство, оскільки одна і та ж функція може мати різну інтерпретацію в рамках різних теоретичних підходів. У ряді недоліків слід зазначити циклічність, замкнутість і, як наслідок, певну консервативну спрямованість функционалізму. На думку критиків, ідея про те, що масова комунікація грає найважливішу роль в підтримці соціальної системи в цілому приховує насправді конфлікт інтересів. Причому згода в суспільстві приймається як деяка даність. Проте в реальності «консенсус» забезпечується на користь соціальних сил, що виграли, домінуючих. Слід також вказати на складність емпіричного виявлення спрямованості і результатів довготривалого функціонування масової комунікації. В той же час, функціональна традиція аналізу масової комунікації володіє рядом достоїнств. По суті, тут пропонується універсальна методологічна мова обговорення системи стосунків засобів масової комунікації - суспільство. При цьому удається описати основні види активності масової комунікації в контексті інших процесів і елементів соціальної структури. Переглядів: 3892 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|