Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Розв'язати задачі

1. Бригадир Карпів уклав із виробничим кооперативом до-
говір, за яким його бригада зобов'язувалася відремонтувати то-
карний верстат і вентиляцію цеху. Вартість роботи оцінена у
8000 грн. Строк виконання — один місяць. Після закінчення ро-
боти кооператив відмовився оплатити всю суму, посилаючись на
низьку якість ремонту. Карпів звернувся до суду.

Яким законодавством повинен керуватися суд, вирішуючи цей спір?

2. Рішенням правління колективного сільськогосподарсь-
кого підприємства «Дністер» (КСГП) за появу на роботі в нетве-
резому стані був звільнений з роботи механік Коваль, що працю-
вав за трудовим договором, а водій Савчук, член КСГП, був з тієї
самої причини переведений на іншу, нижчеоплачувану посаду терміном на 3 місяці.

Обидва працівники звернулися з позовом до суду з проханням захистити їхні права. При цьому Коваль посилався на те, що Правила внутрішнього розпорядку КСГП взагалі не передбача­ють підстав звільнення з роботи, а Савчук вважав, що хоч остан­ні і містять норму про «переведення на нижчеоплачувану посаду на строк до трьох місяців», вона суперечить чинному трудовому законодавству, яке не встановлює такого виду дисциплінарного стягнення.

Зробіть правовий аналіз наведених фактів.

3. Водій таксі Мельник уклав договір оренди автомашини, на якій працював, з адміністрацією таксопарку. Орендну плату він зобов'язався сплачувати у твердій сумі, незалежно від вируч­ки. Суд, розглядаючи спір між Мельником і таксопарком з при­воду оплати праці, керувався нормами трудового права. При цьо­му суд виходив з того, що оренда лише змінила раніше укладе­ний з Мельником трудовий договір.

Ваша думка про правильність рішення суду.

 

ЗАНЯТТЯ 2

 

Теоретичні запитання

1. Поняття принципів трудового права.

2. Відмінність принципів трудового права від правових принципів.

3. Види принципів трудового права.

4. Обмеження сфери правового регулювання відносинами найманої праці.

5. Оптимальне поєднання централізованого і локального правового регулювання.

6. Соціальне партнерство і договірне встановлення умов праці.

7. Забезпечення єдності і диференціації правового регулю­вання.

8. Визнання незаконними умов договорів про працю, які по­гіршують правове становище працівників у трудових пра­вовідносинах.

9. Поняття трудових правовідносин.

10. Елементи складу трудових правовідносин.

11. Класифікація трудових правовідносин.

12. Підстави виникнення трудових правовідносин.

13. Підстави зміни і припинення трудових правовідносин.

14. Зміст трудових правовідносин.

15. Учасники трудових правовідносин.

16. Трудова правосуб'єктність учасників трудових правовід­носин.

17. Працівник — суб'єкт трудових правовідносин.

18. Роботодавець як суб'єкт трудових правовідносин (поняття).

19. Класифікація роботодавців за трудовим правом.

20. Профспілка у трудових правовідносинах.

21. Правосуб'єктність трудових колективів.

22. Інші суб'єкти трудових правовідносин.

 

Запитання для самоконтролю

1. Чи потребують принципи трудового права свого юридичного закріплення у нормах Кодексу законів про працю України (далі КЗпП)?

2. Яка роль належить регіональним і галузевим угодам в ре­гулюванні трудових відносин при оптимальному поєднанні централізованих і локальних норм?

3. Як співвідносяться між собою відносини соціального партнерства та колективно-трудові відносини?

4. Віднайдіть у наведеному переліку найбільш правильне ви­значення, що характеризує одного з головних суб'єктів трудових правовідносин: власник, уповноважений ним орган, фізична осо­ба, роботодавець, юридична особа, працедавець. Обґрунтуйте.

5. Чи можна вважати, що всі суб'єкти трудового права є суб'єктами трудових відносин? А правовідносин?

6. Уважно проаналізуйте зміст ст. З КЗпП. Спробуйте
віднайти принаймні два варіанти її тлумачення щодо сфери дії
трудового права. Наведіть їх.

 




Переглядів: 1621

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.