Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методика роботи з гербаріями, колекціями на уроках природознавства.

Гербарії — це засушені рослини або їх ча­стини, які прикріплені до цупкого паперу.Для кращого зберігання гербарний зразок

зверху накривається тонким папером. На ньому обов'язково повинна бути назва рос­лини.

Гербарії можуть бути систематичними і морфологічними.

Систематичний гербарій містить різні види рослин, які об'єднані в одну групу за певною істотною ознакою. Рослини у таких гербаріях по­винні засушуватися з усіма органами. Бажано, щоб на рослині або біля неї знаходились квітка чи суцвіття, плоди і насіння, яке може бути прикріплене у поліетиленовому пакетику.

Для вивчення природознавства у початкових класах обов'язковими є такі систематичні гербарії:

трав'янисті рослини хвойного лісу («Хвойні ліси»);

трав'янисті рослини листяного лісу («Листяні ліси»);

рослини луків («Луки»);

бур'яни поля («Бур'яни поля»);

зернові рослини («Зернові рослини»);

технічні рослини («Технічні рослини»);

трав'янисті рослини степу («Зона степів»);

трав'янисті рослини гір («Карпати», «Кримські горн»).

У морфологічному гербарії представлені різні органи рослин, їх ви- .виміни у зв'язку з різними умовами існування, особливості будови і і ні. Для початкових класів — це частини органів рослин, які самі не можуть бути гербарними зразками. Наприклад, гілочки з листям дерев, кущів різних природних зон.

Під час роботи з гербарним матеріалом необхідно враховувати те, що пін дає далеко не повне уявлення про натуральний об'єкт. Якщо рослина нр. плавлена повністю, діти можуть визначити її розміри, назвати орга­ни, виявити їх особливості. У той же час уявлення про рослину в цілому буде відносним, оскільки учням важко визначити її колір, деякі особли­во* п. Тому доцільно використовувати гербарії у комплексі з іншими і.кобами наочності, які компенсують зазначені недоліки. Наприклад, •<>р.і іними, аудіовізуальними.

Морфологічний гербарій ніколи не використовується самостійно для і|м>рмування уявлення про рослину. Він може бути використаний для ію.ннирсння вже сформованого уявлення, зокрема для виявлення особ- інвік їси органів, їх форми, розмірів і т. ін.

Як правило, на всіх етапах уроку гербарій використовується як розда­тковий матеріал. Гербарний аркуш мас невеликий розмір, тому під час демонстрації вже із-за другої парти школярі погано розрізняють деталі

рослини. Якщо виникле необхідність продемонструвати єдиний екземп­ляр, то учитель повинен пронести поміж рядами або передати на парти, щоб діти роздивилися його зблизька. Такою роботою не можна захоплю­ватися, вона забирає багато часу, якоюсь мірою дезорганізує клас, а користі приносить не так багато. Учні не встигають добре роздивитися об'єкт.

Гербарій виступає основним або додатковим джерелом нової інформації при засвоєнні і, як основа для її актуалізації у процесі закріплення, систематизації і перевірки засвоєних знань і умінь. Він може бути використаний для виконання практичних завдань у процесі застосування засвоєних знань та формування умінь. До таких завдань належать:

Серед гербарних зразків виберіть трав'янисті рослини степу. Роз­кажіть, які пристосування мають ці рослини до умов життя у степу.

Серед гербарних зразків виберіть ранньоквітучі рослини. Назвіть їх. Розкажіть, за якими ознаками їх можна розпізнати.

Розгляньте гербарій. Розділіть рослини на групи. Назвіть їх.

За гербарними зразками порівняйте між собою такі рослини ... Ви­значте їх подібні ознаки.




Переглядів: 2336

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.