МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
Асиміляція приголоснихАсиміляція приголосних — дуже поширене явища в українській мові. Адаптація, асиміляція приголосних може бути прогресивною й регресивною. В українській мові виявляється переважно регресивна асиміляція. Наслідком асиміляції можуть бути або модифікації фонем, або фонетичні чергування Позиційні модифікації приголосних До позиційних модифікацій приголосних, які залежать від їх позиції щодо місця в слові і складі, належать зміни приголосних [в], [й] на [у], [й]. Тут спостерігається така залежність: на початку складу перед голосним виступають звуки [в], [й]. У кінці складу після голосного або на початку складу перед дальшим приголосним — нескладові голосні [у], [й] як позиційні алофони фонем їв/, /]'/ . Пор.: [й'аблуко], [йістиі'], [гул'айе"]; [гул'ай]; [вам], [буватив'], [стау], Істауте] й под. У кінці слова перед паузою зімкнені носові сонорні, як тверді, так і м'які, вимовляються без вибуху, наприклад: дім, сім, сон, чин, день, пень і под. Усі розглянуті тут зміни голосних і приголосних фонем мають своїм наслідком тільки модифікацію фонем, або, інакше, чергування алофонів фонем.
Література
Ганич Д.І., Олійник І.С. Словник лінгвістичних термінів.-К., 1985,с. 4 –17 Зиндер Л.Р. Общая фонетика .-Л.,1979,с. 4 -14 Жовтобрюх М.А. ,Кулик Б.М. СУЛМ.-Л.,1973. Карпенко Ю.О. Фонетика, Одеса ,1986 СУЛМ (за ред . А. Грищенка .- К ., 1993 СУЛМ (Фонетика. К., 1969.) Тоцька Н.І. СУЛМ,- К., 1981, с. 96- 107.
Дайте відповіді на запитання 1.Що називається модифікацією фонеми ? 2.Яка різниця мід акомодацією та асиміляцією звуків? 3.У чому полягають комбінаторні та позиційні модифікації голосних? 4.У чому полягають комбінаторні та позиційні модифікації приголосних? 5.Яке явище називається асиміляцією ? Які типи асиміляціїї звуків ви знаєте? 6.У чому полягає явище дисиміляції звуків? Наведіть приклади.
Виконайте вправи 1. Запишіть подані слова фонетичною транскрипцією. Поясніть якими ознаками розрізняються між собою алофони наголошених голосних фонем у поданих слова. Лан – лань, стан – стань, лак – лякь, долу - долю, сад – садь, лук – лукь, поле – полю. 2. Подані слова запишіть фонетичною транскрипцією. Поясніть випадки позиційних модифікацій приголосних. Вставай, зайвий, співаю, вовк, баран, бував, вдарив, кум, вмивався, вживав, кінь, йдіть, взувся, взувайся, корінь. 3.Затранскрибуйте текст . Випишіть приклади якісної і кількісної редукції голосних. Тепер огонь був просто перед ним – живий, неспокійний, чарівний, що вбирає й досі очі своєю палющою, гнучкою красою, що й досі дає відчути в собі могутність першого і неперевершеного бога. Вогонь ! (В.Підмогильний). Переглядів: 706 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|