МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
Охарактеризуйте сучасні виховні технології в роботі педагога-організатораСучасний етап розвитку національної системи освіти та виховання характеризується поширенням інноваційних процесів. Навчально-виховна практика потребує технологій, які б сприяли створенню умов для саморозвитку та самореалізації особистості, забезпеченню щастя й радості дитинства, формуванню особистісної конкурентоздатності. Сьогодні окремі педагогічні технології у виховній роботі, які з’явилися в зарубіжній і вітчизняній педагогіці, достатньо обґрунтовані на науковому рівні й поступово впроваджуються у навчально-виховну практику. Педагогічна технологія як новий напрям в педагогіці зародилася більше сорока років тому в США. У основі педагогічної технології лежить ідея повної керованості учбово-виховним процесом, його проектування і можливість аналізу шляхом поетапного відтворення. Педагогічний процес на основі педагогічних технологій повинен гарантувати досягнення поставлених цілей. Опанування педагогічних технологій, уміння самостійне розробляти конкретні виховні і освітні технології дозволяє педагогові якнайкраще здійснювати професійну діяльність, швидше стати майстром своєї справи. Педагогічні технології - це складні системи прийомів і методик, об'єднаних пріоритетними загальноосвітніми цілями, концептуально взаємозв'язаними між собою завданнями і змістом, формами і методами організації учбово-виховного процесу, де кожна позиція накладає відбиток на усіх інших, що і створює у результаті певну сукупність умов для розвитку учнів. Виховні технології - це система науково обгрунтованих прийомів і методик, сприяючих встановленню таких стосунків між суб'єктами процесу, при яких в безпосередньому контакті досягається поставлена мета, - залучення виховуваних до загальнолюдських культурних цінностей. Виховні технології включають наступні компоненти: діагностування; цілепокладання; проектування; конструювання; організаційно - діяльнісний компонент; контрольно - управлінський компонент. Змістовний компонент разом з правильно поставленою диагностичною метою і визначає успішність і характер виховної технології. Від них залежить, чи буде виховна технологія інформативною або розвиваючою, традиційною або особово - орієнтованою, продуктивною або малоефективною. В основному ефективність виховної технології залежить від того, наскільки концептуально пов'язані між собою цілі і зміст діяльності. Змістом виховних технологій є: науково обгрунтовані соціалізовані вимоги; передача соціального досвіду; постановка мети і аналіз ситуації, що склалася; соціалізована оцінка учня; організація творчої справи; створення ситуації успіху. Так само, як і для технології навчання, характерною особливістю виховної технології є можливість відтворення виховного ланцюжка і її покроковий аналіз. Педагогіка співпраці може бути розглянута як освітня, так і виховна технологія. Педагогіку співпраці потрібно розглядати як особливого типу "проникаючу" технологію, оскільки її ідеї увійшли майже до усіх сучасних педагогічних технологій. Гуманно - особова технологія Ш. О. Амонашвілі Цільовими орієнтаціями гуманно - особовій технології Ш. О. Амонашвілі являються: · сприяння становленню, розвитку і вихованню в дитині · благородної людини шляхом розкриття його особових якостей; · розвиток і становлення пізнавальних сил дитини; · ідеал виховання - самовиховання; Серед інших відомих і таких, що відмінно зарекомендували себе в практиці виховної роботи: технологія колективного творчого виховання І. П. Іванова, технологія гуманного колективного виховання В. О. Сухомлинського. Не дивлячись на те, що ці технології були розроблені і впроваджені більш за півстоліття назад, їх зміст також актуально і в наші дні. Технологія колективного творчого виховання І. П. Іванова.Технологія колективного творчого виховання - це така організація спільної діяльності дорослих і дітей, при якій усі беруть участь в колективній творчості, плануванні й аналізі результатів. Концептуальні ідеї, принципи: · ідея включення дітей в поліпшення навколишнього світу; · ідея співучасті дітей у виховному процесі; · колективно –діяльнісний підхід до виховання: колективне цілепокладання, колективна організація діяльності, колективна творчість, емоційне насичення життя, організація змагальності і гри в життєдіяльності дітей; · комплексний підхід до виховання; · особовий підхід, схвалення соціального зростання дітей; Технологія гуманного колективного виховання В. О. Сухомлинського. Ідеї і принципи : · у вихованні немає головного і другорядного; · виховання - це передусім людинознавство; · естетичний, емоційний початок у вихованні: увага до природи краса рідної мови, емоційна сфера духовного життя і спілкування дітей, почуття здивування; · принцип єдності : навчання і виховання, науковості і доступності, наочності і абстрактності, суворості і доброти, різних методів; · культ Батьківщини, культ праці, культ матері, культ книги, культ природи; · пріоритетні цінності: совість, добро, справедливість. Одним з можливих шляхів вдосконалення виховної роботи в освітній установі є освоєння педагогами - практиками продуктивних педагогічних ідей. Використання педагогічних технологій дозволяє наповнити виховний процес конкретним змістом, а ціннісно-орієнтовані педагогічні ідеї збагачують професійну свідомість вихователя. У основі проектної технології лежить розвиток пізнавальної та дослідницької діяльності учнів, уміння конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі, розвивати творчі здібності. Традиційний зв’язок «учитель-учень» змінюється на «учень-учитель». Особливого значення набуває залучення школяра до процесу пошуку. Цінною є співпраця між учнями та педагогом. Важливим є не лише результат, а й процес досягнення результату. Проектна діяльність дозволяє підліткам в позанавчальній діяльності: - вивчати не тільки засоби, але й способи конкретної творчої діяльності; - розвивати пізнавальні навички та вміння самостійно конструювати свої знання; - розвивати критичне та творче мислення; - розвивати вміння орієнтуватися в інформаційному просторі; - організувати змістовне проведення позаурочного часу; - усвідомлювати де і яким чином вона може бути використана на практиці. Виконання творчих проектів – це складна самостійна діяльність учнів під керівництвом педагога. Змінюючи психологічний клімат в органах самоврядування у школі, важливо переорієнтовувати свою виховну роботу і роботу учнів на різноманітні види самостійної діяльності, на пріоритет діяльності дослідницького, пошукового, творчого характеру Дебати як педагогічна технологія. Сьогодні дебати в якості інноваційної педагогічної технології, форм і методів навчання та виховання, моделі навчання розглядаються в наукових дослідженнях і методичних розробках. Інноваційна педагогічна технологія «Дебати» спрямована на розвиток дитини, на розкриття її особистісного потенціалу. Саме цим визначається провідна мета дебатів - виховання громадян із розвинутими інтелектуальними здібностями, творчим відношенням до світу, почуттям особистої відповідальності та моралі, здатних до перетворювальної продуктивної діяльності. Дебати поліфункціональні та вирішують такі задачі: - навчальні, тому що сприяють розширенню світогляду, закріпленню, актуалізації накопичених раніше знань, оволодінню новими знаннями, вміннями та навичками; - розвивальні, тому що сприяють розвитку інтелектуальних, лінгвістичних якостей, творчих здібностей. Дебати розвивають логіку, критичне мислення, дозволяють сформувати системне бачення проблеми, наявність взаємозв'язків подій і явищ, різних їх аспектів; - виховні, тому що сприяють формуванню морально-світоглядної позиції та установок поведінки , громадянських якостей і навичок життєдіяльності в демократичному суспільстві; - соціалізуючі, тому що залучають до норм і цінностей громадянського суспільства, адаптують до умов сучасного суспільства, сприяють формуванню культури спілкування, здатності працювати в команді, терпимості до різних поглядів і точок зору, толерантності. Одним з можливих шляхів вдосконалення виховної роботи в освітній установі є освоєння педагогами - практиками продуктивних педагогічних ідей. Використання педагогічних технологій дозволяє наповнити виховний процес конкретним змістом, а ціннісно-орієнтовані педагогічні ідеї збагачують професійну свідомість вихователя.
Переглядів: 3228 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|