Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Система наукових досліджень

Наукові дослідження можна систематизувати за різними ознаками:

- за основним змістом і практичною спрямованістю – гуманітарні, природничі, технічні;

- за цільовим призначенням – фундаментальні, прикладні розробки;

- за ступеню важливості для народного господарства - важливі, планові, ініціативні;

- за джерелами фінансування – держбюджетні і господарсько-договірні;

- за тривалістю розробок - довготривалі, короткотривалі;

- за закладами-виконавцями – академічні, відомчі (галузеві), вузівські.

Основними чинниками розвитку наукового знання є:

- соціальне замовлення на результати наукових досліджень – потреби виробництва, військової справи, самої науки;

- нові фактичні дані, що протирічать з існуючими науково-теоретичними поглядами та потребують свого нового пояснення;

- внутрішня логіка розвитку науки, постійне бажання учених до пізнання внутрішніх протиріч розвитку явищ і процесів. При цьому кожна нова наукова ідея – це результат тривалих роздумів, аналізу і співставлення чинників;

- внутрішнє теоретичне і методичне збагачення суміжних наук, поява “стикових” (міждисциплінарних) наук, наприклад, гідрогеологія, геофізика, геохімія ландшафтів, гідробіологія та ін.). При цьому особливо велике значення мають розробки нового також міждисциплінарного методу дослідження;

- можливості аналізу уже відомих чинників з нових науково-теоретичних позицій. Саме на цьому шляху відбувся найбільший злет людського генія, котрий призвів до перегляду поглядів на природу і суспільство. Підтвердженням цьому може бути теорія ґрунтознавства В.В.Докучаєва, теорія відносності А. Енштейна, теорія територіально-виробничих комплексів М.М. Колосовського та ін.;

- наявність відданих науці людей, що розуміють її значення.

 




Переглядів: 375

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.