Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Старший дошкільний вік (шостий і сьомий роки життя)

Логіко-математичні: вправляти у використання початкових логічних прийомів, пов’язаних з формуванням понять; будувати висловлення за допомогою сполучникових зв’язків (і, чи, якщо, то, ні, тощо); робити правильні елементарні умовиводи, доводити вірогідність свого міркування; здійснювати серіацію за величиною, масою, об’ємом, розташуванням у просторі, перебігом подій у часі,; класифікувати геометричні фігури, предмети та їх сукупності за якісними ознаками, кількістю; вимірювати кількість, довжину, ширину, висоту, об’єм, масу, час; виконувати найпростіші усні обчислення, розв’язувати нескладні арифметичні та логічні задачі; виявляти інтерес до логіко-математичної діяльності; прагнути знаходити свої шляхи розв’язання завдань; самостійно виокремлювати нові завдання із засвоєного; розмірковувати , обґрунтовувати і, в разі потреби, обстоювати правильність свого міркування; правильно вживати вирази, що означають: положення предметів у просторі, вказують напрямки, пов’язані з орієнтацією у часі; довільно відтворювати наявні знання, використовувати їх у різних життєвих ситуаціях, проявляти активність у різних формах.

Подамо форми пізнавальної активності та показники прояву логіко-математичної діяльності за сферами життєдіяльності Базової програми „Я у Світі”.

 

Сфера життєдіяльності „ПРИРОДА”
· порівнює та класифікує об’єкти природи за різними ознаками; · лічить рослини і тварин у межах 10, складає і розв’язує логіко-математичні задачі про них; вимірює відстань метром, довжину – сантиметровою лінійкою, об’єм – літром, масу – кілограмом, вимірює сипкі та природні речовини; · орієнтується у визначенні днів, тижнів, місяців, року; · встановлює одночасно два якісні відношення між упорядкованими природними об’єктами та їх сукупностями; · орієнтується на аркуші паперу, зображуючи природне довкілля; · читає прості схеми; вживає різноманітні вирази, що означають віддаленість, напрям, положення об’єкта в просторі, час (учора, сьогодні, завтра, доба, тиждень, місяць, рік).
Сфера життєдіяльності „КУЛЬТУРА”
· визначає в довкіллі форму предметів, виділяє їхні основні ознаки, порівнює між собою, класифікує, оперує з їх множинами, здійснює серіацію за величиною, розташуванням, віддаленістю; усвідомлює принцип збереження кількості незалежно від форми, величини предметів, відстані між ними, просторового розміщення; · вміє вимірювати предмети за допомогою умовних та загальноприйнятих мір; · упорядковує ряд з 10 предметів та встановлює відношення між ними; добре орієнтується в просторі, часі; · вживає вирази, що означають положення предмета в просторі, його віддаленість від себе та напрям; · має уявлення про співвідношення одиниць часу, визначає час за допомогою годинника (з точністю до півгодини); · вміє користуватися календарем.
Сфера життєдіяльності „ЛЮДИ”
· порівнює рідних, знайомих та чужих за сукупністю ознак; · складає та розв’язує логіко-математичні задачі, основними дійовими особами яких є люди; · вимірює кількість, довжину, ширину, висоту, масу, об’єм, час; · орієнтується в місці проживання найближчих родичів; · вживає в оповіданнях про свою родину, близьких, знайомих та чужих кількісні та порядкові числівники, назви днів, місяців, пір року тощо; · робить з приводу членів своєї родини, педагогів та товаришів певні припущення, висуває гіпотези; · виявляє інтерес до сприймання та запам’ятовування математичних понять, отримує задоволення від логіко-математичної діяльності та схвалення її батьками і педагогами; · здійснює найпростіші усні обчислення, пов’язані із соціальним середовищем; · уточнюючи інформацію, що стосується людей, записує знайомі цифри, знаки, схеми, малюнки; · прагне знайти свій шлях розв’язання арифметичної чи логічної задачі, розмірковує, доводить правильність свого міркування, самостійно виводить нове знання із засвоєного.
Сфера життєдіяльності „Я САМ”
· може співставити різні частини свого обличчя, тла, одягу з різними геометричними фігурами (кругом, квадратом, прямокутником, трикутником, чотирикутником, багатокутником, кубом, кулею, циліндром, конусом); · передає цю схожість на рисунку, схемі; порівнювати себе з іншими людьми за різними ознаками, групує їх; може скласти задачу про себе та свою сім’ю; · вміє виміряти свій зріст, окружність голови та тіла сантиметром та умовною міркою; · встановлює відношення між причинами та наслідками своїх вчинків; · класифікує свої особливості; лічить кількість позитивних та негативних, порівнює їх між собою; · розповідаючи про себе, використовує назви днів, тижнів, місяців, року, положень об’єктів у просторі, їх віддаленості від себе, напряму відносно себе, часу; · вживає кількісні та порядкові числівники; активно користується годинником та календарем; · уміє розмірковувати, самостійно діє, обґрунтовує свою думку, прагне відстояти її, співвідносить з думкою авторитетної людини.

 

Розробка та упровадження програми розвитку дітей старшого дошкільного віку „Впевнений старт” зумовлена прийняттям закону України від 06.07. 2010 № 2442-УІ „Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу”, розробленням цільової програми розвитку дошкільної освіти до 2017 року. Законом України „Про дошкільну освіту” визначена обов’язкова дошкільна освіта, яка може реалізуватися через варіативні програми навчання та виховання дітей дошкільного віку у ДНЗ різних типів, форм власності та груп підготовки. Програма „Впевнений старт” містить теоретичні та методичні рекомендації щодо змістового наповнення освітньої роботи з дітьми, спрямовуючи учасників навчально-виховного процесу на особистісний розвиток дошкільнят у різних видах діяльності, у тому числі і в ігровій. Зміст логіко-математичного розвитку викладено у розділі „Пізнавальний розвиток”. Програмові завдання з математичним змістом згруповані за напрямками: „У світі предметів”, „У світі чисел і цифр”, „У світі форм і величин”, „У світі простору і часу”.

Подамо зміст напрямів пізнавального розвитку за програмою „Впевнений старт”:

„У світі предметів”: ознайомлення з предметами найближчого та віддаленого оточення;

„У світі чисел і цифр”:

· вчити називати числа у межах 10 в прямому та зворотному напрямах; розрізняти пряму і зворотну лічбу, кількісну та порядкову лічбу;

· ознайомлювати з цифрами 1 – 9, 0 та їх написанням; вчити встановлювати відповідність між цифрою та відповідною кількістю множин;

· ознайомлювати з властивостями натурального ряду чисел;

· знайомити зі складом чисел з одиниць та двох менших (у межах 10);

· вчити порівнювати дві множини за кількістю і визначати відношення „на скільки більше?”, „на скільки менше?”, „порівну”, „стільки ж”, встановлювати рівність з нерівності;

· вчити користуватися знаком плюс (+), мінус (-), дорівнює (=);

· вчити виконувати дії додавання і віднімання, розв’язувати нескладні арифметичні та логічні задачі і приклади;

· вчити використовувати початкові логічні прийоми, пов’язані з формуванням елементарних математичних понять;

· заохочувати до побудови найпростіших висловлень за допомогою зв’язків „і”, „чи”, „якщо, то”, „ні”;

· формувати інтерес до логіко-математичної діяльності, використання знань в повсякденному житті.

„У світі форм і величин”

· вчити дітей порівнювати предмети за висотою, масою, шириною, довжиною, товщиною, загальною величиною, здійснювати класифікацію за визначеними параметрами;

· ознайомлювати з основними одиницями вимірювання довжини (см, м), маси (кг), об’єму (л); формувати навички вимірювання величин, з якими дитина зустрічається у житті за допомогою умовної мірки;

· уточнювати та розширювати уявлення про геометричні фігури, їх властивості (площинні: круг, овал, трикутник, прямокутник, багатокутник, об’ємні: куля, куб, циліндр, конус).

„У світі простору і часу”

· вчити розрізняти розташування предметів у просторі (вгорі, внизу, ліворуч, праворуч, наліво, направо, позаду, попереду, посередині) та визначати напрямок руху (вперед, назад, наліво, направо);

· вправляти у вмінні визначати розташування предметів відносно себе і будь-якого предмета, за просторовим розміщенням на площині (на столі, в зошиті);

· вчити визначати відстань, диференціювати поняття: далеко, близько, поруч, подалі;

· формувати та розширювати знання про одиниці часу: хвилина, година, доба, (частини доби – ранок, день, вечір, ніч), тиждень (назви днів тижня , їх послідовність), місяць (назви 12 місяців, їх послідовність), рік (пори року – весна, літо, осінь, зима);

· вчити диференціювати та правильно вживати часові поняття: зараз, згодом, раніше, пізніше, сьогодні, завтра, вчора, швидко, повільно тощо;

· ознайомлювати з різними видами годинників та календарів та вчити користуватися ними.

Вкажемо показники логіко-математичного розвитку за програмою „Впевнений старт”:

· вміє лічити в межах першого десятка різними способами (лічба кількісна, порядкова, у прямому та зворотному напрямах, лічба від заданого числа);

· знає цифри у межах 0 – 9, утворює числа 1 – 10 з одиниць та з двох менших чисел. Встановлює числову рівність, нерівність, визначає відношення „на скільки більше?”, „на скільки менше?”, „порівну”, „стільки ж”;

· розв’язує прості арифметичні та логічні задачі і приклади, виконує дії додавання і віднімання, використовує знаки плюс (+), мінус (-), дорівнює (=), вміє їх записувати;

· користується початковими логічними прийомами, висловлюється за допомогою зв’язок „і”, „чи”, „якщо, то”, „ні”;

· порівнює предмети за висотою, масою, шириною, довжиною, товщиною, загальною величиною, здійснює класифікацію за цими ознаками;

· володіє знаннями про основні одиниці вимірювання різних величин: довжини (см, м), маси (кг), об’єму (л); має навички вимірювання за допомогою умовної мірки;

· розпізнає геометричні фігури, знає їх назву та властивості (площинні: круг, овал, трикутник, квадрат, прямокутник, багатокутник, об’ємні: куля, куб, циліндр, конус); знаходить подібні форми у навколишніх предметах, малює/складає предмети з різних геометричних фігур або визначає фігури у заданому малюнку, візерунку тощо;

· орієнтується у розташуванні предметів у просторі (вгорі, внизу, ліворуч, праворуч, попереду, позаду, посередині тощо), визначає відстань, використовуючи поняття: далеко – близько, поруч – далі. Вміє визначати розташування предметів відносно себе і будь-якого предмета, розміщувати предмети на площині (на столі, в зошиті);

· диференціює та правильно вживає часові поняття: сьогодні, завтра, вчора, зараз, згодом, раніше, пізніше;

· володіє знаннями про одиниці часу та їх складові: хвилина, година, доба,(частини доби – ранок, день, вечір, ніч), тиждень (назви днів тижня та їх послідовність), місяць (назви 12 місяців та їх послідовність), рік (пори року – весна, літо, осінь, зима);

· орієнтується у часі з допомогою годинника ( в межах півгодини за циферблатом) та календаря, вміє ними користуватися;

· використовує логіко-математичні уміння у повсякденному житті:

вміє набирати номер телефону служб порятунку;

вміє користуватися пультом телевізора/аудіо-відеотехніки;

має елементарні навички роботи з комп’ютером;

· знає свій вік, вік тата, мами та інших членів родини, знає дату народження, адресу та номер квартири.

 




Переглядів: 588

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.