МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
ВисновокНа його думку, для кожного вчителя у навчанні має бути правило: щоб учні все, що тільки можна, сприймали органами чуття.
У процесі навчання, крім використання самих предметів, Коменський рекомендував користуватись картинами, копіями, муляжами, моделями тощо.
7. Принцип свідомості і активності навчання. Коменський вважав основною умовою успішного навчання розуміння сутності предметів і явищ: «Нічого не слід примушувати виучувати напам´ять, крім того, що добре зрозуміле розумом»...
8. Принцип послідовності і систематичності. Послідовність і систематичність в першу чергу торкаються таких питань: яким чином розподіляти матеріал, щоб не порушити логіку науки; з чого починати навчання і в якій послідовності будувати його; як встановити зв’язок між новим і вже вивченим матеріалом тощо. Принцип систематичності навчання. - “ Усе повинно йти в нерозривній послідовності: щоб все сьогоднішнє закріплювало вчорашнє і прокладало шлях завтрашньому”. - “В навчанні йти від фактів до висновків; від прикладів до правил ( індуктивний шлях); від легкого до важкого; від загального до часткового ( дедуктивний шлях )”. - “Знання необхідно зводити до певної системи, для цього необхідно домагатися, щоб учні усвідомлювали зв’язки між явищами ( термінологія сучасної дидактики: вчити дітей встановлювати причино – наслідкові зв’язки, для цього діти повинні відповідати на питання – Чому? )”.
9. Принцип вправ і міцності засвоєння знань. Показником повноцінності знань і навичок є не лише ступінь їх усвідомлення, але й те, наскільки глибоко, ґрунтовно і Міцно засвоїли учні ці знання і навички. Цьому важливому завданню навчання і виховання спеціально служать вправи і повторення, що проводяться систематично. Принцип міцності знань. “ Треба закладати міцний фундамент”. Необхідно : o не поспішати пояснювати, розставляти акценти ( сучасна точка зору: навчати необхідно швидкими темпами ); o ясно, чітко викладати; o збуджувати і розвивати пізнавальну активність ( викликати потребу у пізнанні ); o розкривати причино – наслідкові зв’язки; o повторювати; o виконувати вправи.
10. питання про методи навчання. 3 точки зору успішності навчання Коменський надає особливого значення використанню таких методів, які забезпечують свідоме, легке, ґрунтовне засвоєння матеріалу, що вивчається.
11. Про самостійну роботу учня і про виконання необхідних записів. Він радить, щоб учні переписували в свої щоденники, пам’ятні зошити чи збірники те, що вони чують чи читають в книгах.
12. На особливу увагу в теорії навчання Коменського заслуговує його вимога того, щоб в процесі навчання була врахована обдарованість учня і щоб метод навчання повністю відповідав завданню розвитку цієї обдарованості в потрібному напрямку.
ВИСНОВОК: Отже, Коменський вимагав від вчителя розвивати пізнавальні інтереси у дітей. ( Сучасна дидактика: пізнавальний інтерес – це основний мотив навчання, мотив – це внутрішній збудник ). Необхідно: 1) розкривати користь знань; 2) чіткість, ясність викладу вчителя; 3) наочність; 4) заохочувати дитячу спостережливість; 5) схвалення з боку вчителя ( гуманність ); 6) привабливість шкільної обстановки; Принцип посильності – розташовувати матеріал за ступенями віку; - пропонувати дітям лише те, що їм доступне; - “іти від легкого до важкого”; “від загального до часткового” – ( дедуктивний шлях ); “від одиничного до загального” – (індуктивний шлях ); “від близького до далекого”.
Напрямки виховання, які визначив Коменський:
1) моральне виховання; 2) фізичне виховання; Всебічний 3) розумове виховання; розвиток 4) естетичне виховання; особистості. 5) трудове виховання; + 6) релігійне виховання ( додав Коменський ). Коменський шукав причини вад людського суспільства, одним із шляхів їх усунення вважав правильно організоване виховання. Вважав, що освіта – це фундамент моральності людини. “ Аморальні і порочні ті, хто не отримав освіти”.
Зміст виховання: ( Що виховувати ? ) 1) виховувати мудрість; 2) поміркованість, раціональність; 3) мужність; 4) витривалість; 5) чесність; 6) справедливість; та інші (всього є 181 моральних якостей). Засоби виховання: - приклади; - настанови; - бесіди; - правила життя. Основне у вихованні – виховувати звички моральної поведінки. Сучасна наука: щоб виховати людину необхідно : формувати свідомість; викликати, розвивати почуття, формувати моральну поведінку, адекватну свідомість :
Переглядів: 497 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|