Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Мистецтво Ренесансу в Італії.

Хронологічні рамки італійського Відродження охоплюють час із другої половини XIII по першу половину XVI ст.

Доба Відродження поділяється на кілька етапів:

- друга половина XIII-XIV в. - Проторенесанс (передвідродження) і треченто;

- XV в. - раннє Відродження (кватроченто);

- кінець XV – перша третина XVI в. - високий Ренесанс (чинквеченто).

В Італії відроджується античний ідеал прекрасної, гармонічної людини. Людина знову стає головною темою мистецтва.

Живопис Проторенесансу. Справжній початок нової епохи справедливо пов'язується з ім'ям живописця Джотто ді Бондоне (1266?-1337). Замість роз'єднаності окремих фігур й окремих сцен, властивого середньовічного живопису, Джотто зумів створити зв'язну розповідь, ціле оповідання про складне внутрішнє життя героїв. Джотто вводить пейзажне тло. З'являється тривимірний простір.

Архітектура Ренесансу. Філіппо Брунеллескі (1377-1446) завершив в 1434 р. гігантським куполом Флорентійський собор. Ліхтар восьмигранного купола (діаметр 43 м.) й донині панує в панорамі міста.

Кватроченто створило й свій образ світського міського палацу (палаццо): як правило, триповерхового, що носить по вигляду кріпосний характер завдяки кладці із грубо отесаних каменів, що особливо підкреслюють перший поверх, але разом з тим ясного й чіткого у своїй конструкції (палаццо Пітті). Творчість та архітектурні принципи Леона-Батіста Альберті.

Скульптура Ренесансу. 1401 рік - цеховою організацією купців був оголошений конкурс на скульптурне оформлення дверей крещальні (баптистерію) Флорентійського собору. Переможцем виявився Лоренцо Гиберти (1381-1455), прославлений у мистецтві і як теоретик, автор трьох книг «Коментарів» - першої історії мистецтва Відродження. Складні багатофігурні композиції на біблійні сюжети, що прикрашають двері, розвертаються на пейзажному й архітектурному тлі.

Скульптором, якому випало в мистецтві на цілі сторіччя вперед вирішити багато проблем європейської пластики був Донато ди Никколо ди Бетто Барди - Донателло (1386?-1466) (кінна статуя кондотьєра Гаттамелати).

Живопис Ренесансу. Мазаччо (1401-1428) вирішив ті насущні проблеми мальовничого мистецтва, які поставив за сторіччя до цього Джотто. Уже у двох головних сценах розпису в капелі Бранкаччи флорентійської церкви Санта Марія дель Карміні - «Подати» («Il tributo») і «Вигнання Адама й Єви з раю» - Мазаччо показав себе художником, для якого було зрозуміле, як поміщати фігури в просторі, як зв'язувати їх між собою й з пейзажем, які закони анатомії людського тіла. Сцени Мазаччо сповнені драматизму та життєвої правди.

П’єро делла Франческа, Андреа Мантенья, Паоло Учелло, Сандро Ботічеллі.




Переглядів: 440

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.