МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
Мистецтво Ренесансу в Італії.Хронологічні рамки італійського Відродження охоплюють час із другої половини XIII по першу половину XVI ст. Доба Відродження поділяється на кілька етапів: - друга половина XIII-XIV в. - Проторенесанс (передвідродження) і треченто; - XV в. - раннє Відродження (кватроченто); - кінець XV – перша третина XVI в. - високий Ренесанс (чинквеченто). В Італії відроджується античний ідеал прекрасної, гармонічної людини. Людина знову стає головною темою мистецтва. Живопис Проторенесансу. Справжній початок нової епохи справедливо пов'язується з ім'ям живописця Джотто ді Бондоне (1266?-1337). Замість роз'єднаності окремих фігур й окремих сцен, властивого середньовічного живопису, Джотто зумів створити зв'язну розповідь, ціле оповідання про складне внутрішнє життя героїв. Джотто вводить пейзажне тло. З'являється тривимірний простір. Архітектура Ренесансу. Філіппо Брунеллескі (1377-1446) завершив в 1434 р. гігантським куполом Флорентійський собор. Ліхтар восьмигранного купола (діаметр 43 м.) й донині панує в панорамі міста. Кватроченто створило й свій образ світського міського палацу (палаццо): як правило, триповерхового, що носить по вигляду кріпосний характер завдяки кладці із грубо отесаних каменів, що особливо підкреслюють перший поверх, але разом з тим ясного й чіткого у своїй конструкції (палаццо Пітті). Творчість та архітектурні принципи Леона-Батіста Альберті. Скульптура Ренесансу. 1401 рік - цеховою організацією купців був оголошений конкурс на скульптурне оформлення дверей крещальні (баптистерію) Флорентійського собору. Переможцем виявився Лоренцо Гиберти (1381-1455), прославлений у мистецтві і як теоретик, автор трьох книг «Коментарів» - першої історії мистецтва Відродження. Складні багатофігурні композиції на біблійні сюжети, що прикрашають двері, розвертаються на пейзажному й архітектурному тлі. Скульптором, якому випало в мистецтві на цілі сторіччя вперед вирішити багато проблем європейської пластики був Донато ди Никколо ди Бетто Барди - Донателло (1386?-1466) (кінна статуя кондотьєра Гаттамелати). Живопис Ренесансу. Мазаччо (1401-1428) вирішив ті насущні проблеми мальовничого мистецтва, які поставив за сторіччя до цього Джотто. Уже у двох головних сценах розпису в капелі Бранкаччи флорентійської церкви Санта Марія дель Карміні - «Подати» («Il tributo») і «Вигнання Адама й Єви з раю» - Мазаччо показав себе художником, для якого було зрозуміле, як поміщати фігури в просторі, як зв'язувати їх між собою й з пейзажем, які закони анатомії людського тіла. Сцени Мазаччо сповнені драматизму та життєвої правди. П’єро делла Франческа, Андреа Мантенья, Паоло Учелло, Сандро Ботічеллі. Переглядів: 440 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|