Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Інструкційна карта

Для проведення лабораторного заняття

З дисципліни «Біологія»

Тема заняття.Спостереження нормальних та мутантних форм дрозофіл, їх порівняння

 

Викладач:

 

Розглянуто та схвалено на засіданні циклової

Природничо-математичного циклу

Дисциплін

Протокол № ­­­­­­____від "_____" _______2013р.

 

Голова комісії _________

 

 

Мета: навчитися порівнювати і розрізняти нормальні і мутантні форми дрозофіли.

 

Після виконаної роботи студент повинен

Знати:

1. Характеристику мутацій.

2. Класифікацію мутагенів.

3. Мутації, які виникають у дрозофіли.

 

Вміти:

1. Розрізняти нормальні та мутантні форми дрозофіл.

 

Матеріально-техничне оснащення .

обладнання: мікропрепарати дрозофіл, мікроскопи, малюнки дрозофіл.

 

Інструктаж з техніки безпеки

1. Додержуватись правил роботи з мікроскопом та мікропрепаратами.

 

 

Методичні рекомендації з теоретичної частини роботи:

Мутації – це стійкі зміни генетичного матеріалу, які виникають раптово і призводять до змін тих чи інших спадкових ознак. Основи вчення про мутації заклав голландський вчений Г. де Фріз, який і запропонував цей термін. Основні положення цього вчення :

1)мутації виникають раптово;

2)зміни, спричинені мутаціями, стійкі і можуть успадковуватися;

3)мутації не спрямовані;

4)одній ті самі мутації можуть виникати неодноразово.

В якості генетичного об’єкту дрозофілу почали використовувати з 1908 року. в дослідах з дрозофілою одержано багато генних мутацій, які стосуються форми очей, кольору очей та тіла, форми крил. Підраховано, що у дрозофіли 5% гамет несуть будь-яку мутацію.

Методичні рекомендації з виконання та оформлення

При вивченні нормальних та мутантних форм дрозофіли виявите якомога більшу кількість ознак, за якими вони відрізняються.

Зміст та послідовність виконання завдань

1. Роздивиться на малюнках особливості будови нормальних форм дрозофіл. Зробіть малюнки самки та самця дрозофіли.

2. Роздивіться на малюнках та під мікроскопом мікропрепарати мутантних форм дрозофіли. Результати спостережень запишіть в таблицю

 

 

Порівняльні ознаки Нормальна форма Мутантні форми
№1 №2 №3
Забарвлення тіла          
Форма та колір очей          
Розмір та форма крил          

 

 

Зробіть висновок, давши відповідь на питання.

Які причини можуть викликати мутації у дрозофіл?

 

Контрольні запитання.

1. До якого типу мутацій відносяться виявлені вами зміни у дрозофіл?

2. У чому полягає біологічне значення мутацій?

3. Які ви знаєте антимутаційні механізми у живих істот?

 

 

Заняття № 33




Переглядів: 387

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.