МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
Функції процесу навчання.Навчальний процес як складова частина загального процесу виховання всебічно розвиненої особистості, що відповідає потребам сучасного суспільства, повинен забезпечити виконання цього завдання реалізацією трьох функцій: освітньої, розвиваючої та виховної. Освітня функція покликана забезпечити засвоєння учнями системи наукових знань, формування умінь і навичок. Знання– узагальнений досвід людства, що відображає різні галузі дійсності у вигляді фактів, правил, висновків, закономірностей, ідей, теорій, якими володіє наука. Виділяються такі види знань: - основні терміни і поняття; - наукові факти; - основні закони науки; - теорії та гіпотези. Отже, знання з однієї сторони є результатом наукового пізнання, а з другої сторони у процесі навчання знання є предметом засвоєння. Знання учня – це розуміння, збереження в пам’яті, а також уміння відтворювати певні факти, поняття , закони, узагальнюючі висновки. Виділяються три сторони знань: - теоретична; - світоглядно-моральна; - практична. У процесі застосування знань відбувається формування умінь та навичок учнів. Уміння – це результат оволодіння раціональними способами та прийомами застосування знань на практиці, це здатність виконувати складні комплексні дії на основі засвоєних знань, вироблених навичок і набутого практичного досвіду. Навички – це вироблені в результаті вправ автоматизовані дії, які є компонентами умінь. Розрізняють загально-навчальні та спеціальні уміння та навички. На думку Сухомлинського В.О., кожний учень за роки навчання у середній школі повинен обов’язково оволодіти такими загально-навчальними уміннями: 1) спостерігати явища навколишнього світу; 2) думати – зіставляти, порівнювати, протиставляти, знаходити незрозуміле, дивуватися; 3) висловлювати міркування про те, що учень бачить, спостерігає, думає; 4) вільно, виразно, свідомо читати; 5) вільно, швидко і правильно писати; 6) виділяти у прочитаному логічно завершені частини, встановлювати взаємозв’язок між ними; 7) знаходити книжку з питання, що цікавить; 8) робити попередній логічний аналіз тексту в процесі читання; 9) слухати вчителя і водночас стисло занотовувати зміст його розповіді; 10) написати твір. Розвиваюча функція передбачає розвиток учнів у процесі навчання. Розвиваюче навчання сприяє розвиткові мислення, формування волі, емоційно-почуттєвої сфери, навчальних інтересів, мотивів і здібностей. Передусім слід розвивати мислення учнів на основі загальних розумових дій і операцій. Учні повинні навчитися структуруванню, систематизації, конкретизації. Варіювання, доведення, робити висновки, пояснення, класифікувати, аналізу, синтезу, порівняння абстрагування, узагальнення. Виховна функція полягає у формуванні наукового світогляду, моральних поглядів і переконань, свідомої поведінки і діяльності, ідеалів і потреб, цінностей, якостей особистості. Процес навчання передусім сприяє формуванню наукового світогляду учнів на основі засвоєння системи наукових знань, що в свою чергу є підґрунтям для виховання моральних, трудових, естетичних і фізичних якостей особистості. Реалізація освітньої, розвиваючої та виховної функції залежить від таких чинників: 1) використання змісту навчального матеріалу; 2) добору форм, методів і прийомів навчання; 3) забезпечення порядку і дисципліни на уроці; 4) використання мотивації оцінок; 5) вплив особистостей вчителя на учнів. Переглядів: 2066 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|