Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Розкрити методику роботи над задачами на знаходження частки.

Задачі на знаходження добутку і частки. В цілому у вивченні задач на знаходження добутку (як і частки) можна зазначити три етапи: використання задач-дій для розкриття конкретного значення дій другого ступеня, розв'язування задач на початковому етапі засвоєння табличних випадків мно­ження і ділення, розв'язування задач з опорою на знання таб­личних результатів дій другого ступеня та прийомів позатабличного множення і ділення.

На першому етапі учні мають справу із задачами-діями та близькими до них текстовими задачами. Основна мета розв'язу­вання таких задач і методики роботи над ними — розкрити зміст дій другого ступеня, ознайомити дітей із словами і словос­полученнями, що відповідають діям множення і ділення; навчи­ти учнів розрізняти дії додавання і множення, а також множен­ня і ділення. Особливість роботи над задачами в цей період полягає в тому, що результати дії множення учні знаходять за допомогою додавання, а дії ділення — поділом паличок чи кру­жечків. Перший етап має пропедевтичний характер, проте учні часто самостійно визначають потрібну дію, тобто виконують операцію, характерну для розв'язування простих задач.

Як з допомогою практичних задач розкривається конкрет­ний зміст дій множення і ділення, було розглянуто раніше. Але подамо ще два описи аналізу задач на ділення, які ха­рактеризують методику роботи в подальшому.

Задача. 15 помідорів розклали на 3 тарілки порівну. Скільки помідорів поклали на кожну тарілку?

На дошці короткий запис задачі:

15 п., на 3т., порівну.

Після повторення задачі вчитель ставить такі запитання:

Що означає "порівну"? (На кожній тарілці однакова кіль­кість помідорів).

Якою дією розв'язується задача? (Дією ді­лення).

Які числа ділитимемо? (15 поділимо на 3). Запише­мо вираз 15 : 3.

Задача. 12 повітряних кульок зв'язали в пучки, по 4кульки в кожному. Скільки вийшло пучків?

Учитель читає всю задачу, а потім повторює її з учнями за такими запитаннями: Скільки було всього повітряних кульок? Що зробили з кульками? Про що треба дізнатися?

Потім записує на дошці:

Було — 12 к., зв'язали по 4 к.

- Якою дією можна розв'язати цю задачу? (Дією ділення).

- Які числа треба ділити? (12 поділити на 4). Запишемо: 12 : 4.

В аналізі обох задач говориться, що треба ділити "на" (15поділити на 3, 12 поділити на 4), тобто вже при записі виразу абстрагуємося від конкретного змісту задачі. Конкретизація виявляється у формуванні відповіді.

Для другого етапу роботи над задачами на знаходження добутку й частки характерні такі особливості:

1. Учитель на перших двох-трьох уроках після ознайом­лення з тією чи іншою таблицею (наприклад, таблицею мно­ження числа 3 або ділення на 3) дозволяє знаходити резуль­тати дій безпосередньо за таблицею. Завдання на цей час формулюють так: користуючись таблицею ділення на З, розв'яжіть задачу. (Далі подається текст задачі).

2. Вже на першому уроці вивчення таблиці вводиться скла­дена задача на дві дії різного ступеня, першою з яких є дія. на розглядувану таблицю. Наприклад, при вивченні таблиці множення числа 3 пропонують таку задачу.

Задача. На сорочку йде 3 м полотна. Коли пошили 6 сорочок, то ще залишилося 9 м полотна. Скільки метрів полотна було спочатку?

Робота над задачею проводиться відповідно до методики опрацювання складених задач, але результат першої дії учні знаходять за таблицею. На другому і третьому етапах слід передбачити такі види роботи:

1. Звернути увагу учнів на те, що в текстових задачах на
множення, як правило, спочатку зазначають множник, а потім
множене. Для цього слід розв'язувати і порівнювати, наприклад, такі задачі.

Задача 1. Квіти поставили у вази, по 5 квіток у кожну. Скільки квіток у 4 вазах?

Задача 2. Квіти поставили у 4 вази, по 5 квіток у кож­ну. Скільки всього квіток поставили у вази?

2. Розв'язування парних задач на додавання і множення,
які мають схожі сюжети й однакові числові дані.

Задача 1. Учень розв'язав 4 стовпчики прикладів, по З приклади в кожному стовпчику. Скільки всього прикладів розв'язав учень?

Задача 2. З одного стовпчика учень розв'язав 4 прик­лади, а з другого 3. Скільки всього прикладів розв'язав учень?

3. Продовжувати зіставлення задач, які розв'язуються діленням на вміщення і поділом на рівні частини. Для зістав­лення беруть задачі з однаковими числовими даними.

Задача 1. Для проведення гри 12 хлопчиків поділилися на команди, по 6 чоловік у кожній. Скільки вийшло команд?

Задача 2. Для проведення гри 12 хлопчиків поділилися на 6 команд порівну. Скільки хлопчиків в одній команді?

Таке зіставлення є основою для узагальнення видів ділен­ня, воно посилює увагу при формулюванні відповідей до за­дачі на ділення.

4. Розв'язування парних задач на множення і ділення, що мають однакові числові дані.

Задача 1. 9 кг огірків розклали порівну в 3 сітки. Скіль­ки кілограмів огірків в одній сітці?

Задача 2. Зібрали 3 ящики огірків, по 9 кг у кожному. Скільки всього кілограмів огірків зібрали?

Завдяки такому добору задач діти вчаться розрізняти задачі на множення і ділення та знаходити слова, які є визначальними для вибору дії. Під час вивчення табличного та позатабличного множення і ділення треба урізноманітнювати формулювання за­дач, намагаючись охопити всі випадки цих дій.





Переглядів: 2365

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.