Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Зміст логіко-математичної підготовки дошкільників

Основні математичні поняття «множина», «число», відношення», «величина» розглядаються на дошкільному етапі навчання на пропедевтичному рівні.

Зміст логіко-математичної діяльностіза Базовим компонентом дошкільної освіти викладено у сферах життєдіяльності. Подамо перелік питань логіко-математичного розвитку дітей дошкільного віку.

Сфера „Природа”. Змістова лінія „Природа планети Земля”.

Знає характерні ознаки пір року, їхню послідовність. Знає, що кожна пора року складається з місяців, місяці – з тижнів, тиждень – з днів, доба – з годин, година – з хвилин.

Має уявлення про співвідношення одиниць часу, визначає час за допомогою годинника.

Сфера „Культура”. Змістова лінія „Предметний світ”.

Зацікавлено ставиться до предметного середовища, знаходить у ньому знайоме і незнайоме; виділяє тотожне, схоже, відмінне; диференціює на „близьке” і „далеке”.

Визначає форму довколишніх предметів за допомогою геометричних фігур як еталона. Видозмінює геометричні фігури, виділяє їх основні ознаки, порівнює між собою.

Класифікує предмети за однією із ознак, змінює критерії, перегруповує вдруге. Класифікує на основі кількох ознак.

Оперує з множинами: об’єднує їх елементи, сортує, доповнює, вилучає зайві, визначає відношення між ними у процесі класифікації.

Здійснює серіацію за величиною, масою, об’ємом.

Лічить предмети, розрізняє їх розташування у просторі за віддаленістю.

Сфера „Я сам”. Змістова лінія „Психічне Я”.

Усвідомлює принцип збереження кількості, незалежно від форми, величини предметів, відстані між ними, просторового розміщення. Порівнює множини, числа, визначає відношення між ними, називає склад числа з двох менших чисел.

Лічить у прямому і зворотному порядку в межах 10, називає числівники по порядку від будь-якого числа. Знає цифри, знаки. Викладає за допомогою карток з цифрами і знаками арифметичні дії додавання та віднімання, читає їх, виконує найпростіші усні обчислення. Розуміє суть і структуру простих арифметичних задач, розв’язує їх.

Використовує різні стандартні одиниці міри. Виявляє сприйнятливість, допитливість, уважність, спостережливість, відрізняє головне від другорядного, володіє елементарними формами критичного мислення, творчої уяви, пам’яті.

Розробка та упровадження програми розвитку дітей старшого дошкільного віку „Впевнений старт” зумовлена прийняттям закону України від 06.07. 2010 № 2442-УІ „Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу”, розробленням цільової програми розвитку дошкільної освіти до 2017 року. Законом України „Про дошкільну освіту” визначена обов’язкова дошкільна освіта, яка може реалізуватися через варіативні програми навчання та виховання дітей дошкільного віку у ДНЗ різних типів, форм власності та груп підготовки. Програма „Впевнений старт” містить теоретичні та методичні рекомендації щодо змістового наповнення освітньої роботи з дітьми, спрямовуючи учасників навчально-виховного процесу на особистісний розвиток дошкільнят у різних видах діяльності, у тому числі і в ігровій. Зміст логіко-математичного розвитку викладено у розділі „Пізнавальний розвиток”. Програмові завдання з математичним змістом згруповані за напрямками: „У світі предметів”, „У світі чисел і цифр”, „У світі форм і величин”, „У світі простору і часу”.

Подамо зміст напрямів пізнавального розвитку за програмою „Впевнений старт”:

„У світі предметів”: ознайомлення з предметами найближчого та віддаленого оточення;

„У світі чисел і цифр”:

· вчити називати числа у межах 10 в прямому та зворотному напрямах; розрізняти пряму і зворотну лічбу, кількісну та порядкову лічбу;

· ознайомлювати з цифрами 1 – 9, 0 та їх написанням; вчити встановлювати відповідність між цифрою та відповідною кількістю множин;

· ознайомлювати з властивостями натурального ряду чисел;

· знайомити зі складом чисел з одиниць та двох менших (у межах 10);

· вчити порівнювати дві множини за кількістю і визначати відношення „на скільки більше?”, „на скільки менше?”, „порівну”, „стільки ж”, встановлювати рівність з нерівності;

· вчити користуватися знаком плюс (+), мінус (-), дорівнює (=);

· вчити виконувати дії додавання і віднімання, розв’язувати нескладні арифметичні та логічні задачі і приклади;

· вчити використовувати початкові логічні прийоми, пов’язані з формуванням елементарних математичних понять;

· заохочувати до побудови найпростіших висловлень за допомогою зв’язків „і”, „чи”, „якщо, то”, „ні”;

· формувати інтерес до логіко-математичної діяльності, використання знань в повсякденному житті.

„У світі форм і величин”

· вчити дітей порівнювати предмети за висотою, масою, шириною, довжиною, товщиною, загальною величиною, здійснювати класифікацію за визначеними параметрами;

· ознайомлювати з основними одиницями вимірювання довжини (см, м), маси (кг), об’єму (л); формувати навички вимірювання величин, з якими дитина зустрічається у житті за допомогою умовної мірки;

· уточнювати та розширювати уявлення про геометричні фігури, їх властивості (площинні: круг, овал, трикутник, прямокутник, багатокутник, об’ємні: куля, куб, циліндр, конус).

„У світі простору і часу”

· вчити розрізняти розташування предметів у просторі (вгорі, внизу, ліворуч, праворуч, наліво, направо, позаду, попереду, посередині) та визначати напрямок руху (вперед, назад, наліво, направо);

· вправляти у вмінні визначати розташування предметів відносно себе і будь-якого предмета, за просторовим розміщенням на площині (на столі, в зошиті);

· вчити визначати відстань, диференціювати поняття: далеко, близько, поруч, подалі;

· формувати та розширювати знання про одиниці часу: хвилина, година, доба, (частини доби – ранок, день, вечір, ніч), тиждень (назви днів тижня , їх послідовність), місяць (назви 12 місяців, їх послідовність), рік (пори року – весна, літо, осінь, зима);

· вчити диференціювати та правильно вживати часові поняття: зараз, згодом, раніше, пізніше, сьогодні, завтра, вчора, швидко, повільно тощо;

· ознайомлювати з різними видами годинників та календарів та вчити користуватися ними.

Вкажемо показники логіко-математичного розвитку за програмою „Впевнений старт”:

· вміє лічити в межах першого десятка різними способами (лічба кількісна, порядкова, у прямому та зворотному напрямах, лічба від заданого числа);

· знає цифри у межах 0 – 9, утворює числа 1 – 10 з одиниць та з двох менших чисел. Встановлює числову рівність, нерівність, визначає відношення „на скільки більше?”, „на скільки менше?”, „порівну”, „стільки ж”;

· розв’язує прості арифметичні та логічні задачі і приклади, виконує дії додавання і віднімання, використовує знаки плюс (+), мінус (-), дорівнює (=), вміє їх записувати;

· користується початковими логічними прийомами, висловлюється за допомогою зв’язок „і”, „чи”, „якщо, то”, „ні”;

· порівнює предмети за висотою, масою, шириною, довжиною, товщиною, загальною величиною, здійснює класифікацію за цими ознаками;

· володіє знаннями про основні одиниці вимірювання різних величин: довжини (см, м), маси (кг), об’єму (л); має навички вимірювання за допомогою умовної мірки;

· розпізнає геометричні фігури, знає їх назву та властивості (площинні: круг, овал, трикутник, квадрат, прямокутник, багатокутник, об’ємні: куля, куб, циліндр, конус); знаходить подібні форми у навколишніх предметах, малює/складає предмети з різних геометричних фігур або визначає фігури у заданому малюнку, візерунку тощо;

· орієнтується у розташуванні предметів у просторі (вгорі, внизу, ліворуч, праворуч, попереду, позаду, посередині тощо), визначає відстань, використовуючи поняття: далеко – близько, поруч – далі. Вміє визначати розташування предметів відносно себе і будь-якого предмета, розміщувати предмети на площині (на столі, в зошиті);

· диференціює та правильно вживає часові поняття: сьогодні, завтра, вчора, зараз, згодом, раніше, пізніше;

· володіє знаннями про одиниці часу та їх складові: хвилина, година, доба,(частини доби – ранок, день, вечір, ніч), тиждень (назви днів тижня та їх послідовність), місяць (назви 12 місяців та їх послідовність), рік (пори року – весна, літо, осінь, зима);

· орієнтується у часі з допомогою годинника ( в межах півгодини за циферблатом) та календаря, вміє ними користуватися;

· використовує логіко-математичні уміння у повсякденному житті:

вміє набирати номер телефону служб порятунку;

вміє користуватися пультом телевізора/аудіо-відеотехніки;

має елементарні навички роботи з комп’ютером;

· знає свій вік, вік тата, мами та інших членів родини, знає дату народження, адресу та номер квартири.

 




Переглядів: 2095

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.