Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Об’єкт та предмет дисципліни «Організація виробництва». Мета викладання дисципліни та коло робіт з організації виробництва.

Лекція 1

Тема: Класифікація та структура підприємств

 

1. Об’єкт та предмет дисципліни «Організація виробництва». Мета викладання дисципліни та коло робіт з організації виробництва.

2. Класифікація підприємств за українським законодавством.

3. Сутність системного підходу. Поняття системи, закриті і відкриті системи. Виробнича (операційна) система (підсистема управління, переробна підсистема, підсистема забезпечення, критерії ефективності операційних систем). Властивості виробничих систем.

ДОДОМУ, на практичне: 1. Історичний розвиток організації та управління виробництвом. Адам Сміт і учення про поділ праці як основна складова організації виробництва. Шість історичних епох в розвитку виробництва. Сучасні тенденції управління виробництвом.

2. Ієрархія і класифікація цілей організації. Поняття місії, стратегії. Характеристики зовнішнього середовища організації. Визначення зовнішнього середовища. Середовище прямого впливу (середовище завдань). Середовище непрямого впливу (загальне середовище).

3. Операційні пріоритети виробничого підприємства.

Домашнє завдання, яке всі повинні здати за 2 тижні до МК-1:

Комплексна характеристика виробничої діяльності підприємства «…»

 

План

 

1. Продукція підприємства за 4-ма складовими маркетингового комплексу (продукт, ціна, місце продажу, просування (реклама)).

2. Технологічний рівень виробництва:

- опис технології, застарілість технології (термін виникнення, відповідність поточного стану стадії її глобального життєвого циклу);

- відповідність світовим стандартам.

3. Виробничі процеси:

- основні;

- допоміжні;

- обслуговуючі.

4. Вартість і специфіка ресурсів, що використовуються.

5. Операційні пріоритети підприємства (с. 43-46).

6. Обсяг виробництва (виробнича потужність):

- обсяг внутрішнього споживання послуги/продукту, що виробляється;

- частка експорту.

7. Аналіз розташування підприємства за переліком критеріїв (с. 380-384).

Список джерел для виконання (в електронному вигляді) – командирам (старостам) груп.

Об’єкт та предмет дисципліни «Організація виробництва». Мета викладання дисципліни та коло робіт з організації виробництва.

Джерелом існування, розвитку та підвищення життєвого рівня людини є виробнича діяльність. Виробнича діяльність спрямована на задоволення потреб. Засоби для задоволення потреб, тобто споживчі блага, створюються у виробництві.

Інколи тлумачення слова «виробництво» зводиться до позначення ним масового випуску продукції, виготовлення матеріальних цінностей на численних підприємствах, що значно звужує зміст цього поняття. У широкому розумінні «виробництво» — це цілеспрямована діяльність зі створення будь-якого корисного продукту (товари, предмети, речі, послуги, інформація, знання тощо).

Об’єктом вивчення дисципліни є виробнича діяльність промислового підприємства (фірми) з перетворення ресурсів в економічне благо. Усі ресурси мають обмежений характер, тобто природні, трудові, виробничі, інформаційні ресурси та інші, що необхідні для ефективної діяльності підприємства.

Предметом курсу «Організація виробництва» є вивчення методів та засобів найраціональнішого сполучення (організації) трудових і речових компонентів сукупного виробничого процесу виготовлення продукції, надання послуг, які забезпечують безперебійність та ритмічність діяльності підприємства в конкретних умовах, виходячи з поставлених перед ним цілей та завдань.

Дисципліна «Організація виробництва» перебуває у взаємозв’язку з іншими науками і вивчається одночасно з курсами: «Основи промислової технології і матеріалознавство», «Інформатика та комп’ютерна техніка», «Економіка підприємств», «Менеджмент», «Маркетинг», «Бухгалтерський облік», «Економічний аналіз», «Економіка праці», «Планування діяльності підприємства», «Економіка і організація інноваційної діяльності», «Операційний менеджмент».

Організація виробництва як дисципліна перебуває в центрі вуз­лових питань економіки у своїй галузі та ґрунтується на розумінні й використанні об’єктивних економічних законів і принципів.

Метою викладання дисципліни «Організація виробництва» є формування у студентів комплексу професійних знань з теоретичних основ і сучасного досвіду виробництва; усвідомлення сутності його понять та категорій; з’ясування змістовності проектно-технічної підготовки і виготовлення продукції; прищеплення ним практичних навичок системного аналізу виробничих процесів; набуття і закріплення умінь використання принципів, методів, способів та інструментів раціональної організації виробничих систем, а також сприяння розвитку дослідницьких і організаторських здібностей в підготовці організаційних проектів виробництва та ефективної їх реалізації.

Коло робіт з організації виробництва охоплює такі напрями:

· вибір варіанта технології, визначення ресурсів та системи машин її реалізації з метою виготовлення певного продукту;

· технологічне планування робочих місць, дільниць, підрозділів та підприємства в цілому;

· проектування та раціоналізація трудових процесів і методів роботи;

· стандартизація і уніфікація процесів та складових компонен­тів виробів;

· дослідження, проектування й освоєння нових виробів;

· технічне обслуговування виробництва;

· контроль і забезпечення якості продукції та технології;

 




Переглядів: 316

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.