МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
Система Є.М. Ільїна, викладання літератури як предмета, що формую людинуІльїн Євгеній Миколайович - вчитель літератури 84-й школи м. Санкт-Петербург. Створив оригінальну концепцію викладання літератури як мистецтва і морально-етичного курсу, що допомагає кожному учневі сформувати в собі Людину. Класифікаційні параметри системи Є.М. Ільїна: За рівнем застосування: однопредметна. За філософською основою: гуманістична. За основним фактор розвитку: соціогенна + психогенна. За концепцією засвоєння: ассоціативно-рефлекторна елементами сугестії. За орієнтацією на особистісні структури: емоційна сфера . За характером змісту: навчаюча + виховна, гуманістична, загальноосвітня. За типом управління: система малих груп. За організаційною формою: традиційна класно-урочна, групова з елементами індивідуального підходу. За підходом до дитини: особистісно-орієнтована. Найбільш використовуваний метод: пояснювально-ілюстративна з елементами діалогу, проблемності, творчості. За напрямом модернізації: гуманізація і демократизація педагогічних відносин. За категорією навчання: масова + продвинута. Цільові орієнтири: • Моральне і емоційне виховання особистості, в процесі якого відбувається необхідне навчання. • Викладання літератури як мистецтва. Концептуальні положення і гіпотези: • засвоєння основ наук, відображений у змісті навчальних предметів, що дає можливість формувати в учнів наукового світосприйняття, поглядів і переконань, які необхідні сучасній людині; • принцип гуманізації: моральний потенціал книг пробуджує особливу систему гуманістичних знань, переконань; • художність: урок літератури будується по законам мистецтва, закон трьох: зачарувати книгою, окрилити героєм, заворожити письменником; • принцип навчаючого виховання: навчання - не домінанта, а складова частина програми виховання; • у процесі навчальної діяльності у школярів можуть бути виховані такі найважливіші якості особистості, як патріотизм, пізнавальна активність, потреба в постійному самонавчанні і саморозвитку, емоційна чуттєвість, естетичні смаки, моральні основи, повага і готовність до праці; • приходити до учнів не тільки з темою уроку, а й цікавою проблемою; • моральні категорії спілкування з книгою важливіше ніж навчально-теоретичні задачі і вправи; • знання через спілкування і спілкування через знання - це подвійний процес морального розвитку; • сама особистість вчителів, класних керівників, керівників школи, їх моральний облік, ідейно-політичне переконання і педагогічна майстерність можуть найбільше вплинути на формування особистості учнів, на виховання в них кращих якостей громадян держави; • педагогіка словесника - це педагогіка експресії: «слово + відчуття»; • формула особистісного підходу: любити + розуміти + приймати + співчувати + допомагати; • метод духовного контакту; • демократизм: спілкування з учнем як з особистістю, духовно рівною вчителю; • учитель - предметник, художник, лікар; • роботу і життя вчителя-словесника неможна розділяти. Особливості змісту: Кожен художній твір, вивчення якого входить до програми шкільного курсу літератури, має в собі багато моральних проблем, котрі так чи інакше в ньому ставляться. Питання-проблема є ядром уроку, вчитель Ільїн ставить так, щоб: а) питання було для сучасних учнів пекучим, злободенним, особистісно значимим; б) було по можливості звернене не в загальному до учнів, а саме до учня даного класу або до конкретного учня; в) відповідь на нього, вирішення проблеми, що стоїть в питанні, вимагає ґрунтовного вивчення твору, підручника і додаткової літератури, ознайомлення з історією вивчаємого твору і біографії автора. Особливості методики: В навчанні предмета формула розвитку виглядає так: від досвіду особистості - до аналізу художнього твору і від нього - до Книги. Спосіб введення учня в структуру матеріалу через «деталь» - «питання» -«проблему» універсальне і може бути використано всіма вчителями для створення проблемних ситуацій. Відповідь на поставлену проблему організовують у формі колективного пошуку, жвавого обговорення, дискусії, що організовує й ініціює вчитель. Урок літератури - це: - вчитель, що формує процес; урок - спілкування, а не просто робота, це мистецтво, а не тільки навчальне заняття, життя, а не час в розкладі; - своєрідний одноактний спектакль з багатьма явищами, співтворчість двох моралістів - письменника й вчителя; - не аргументи і факти, а відкриття; - спільна діяльність вчителя й учня на творчій основі, духовна рівність і міжособистісне спілкування. Кожен учень вчиться за двома програмами. Одну з них пропонує школа, а другу, як правило, більш реальну - друзі, інколи проблемний батько. Вчителю потрібно знати обидві ці програми. Вплив на «другу програму» у Ільїна іде на кожному уроці: це і твори про своїх друзів, рідних і близьких, і індивідуальний вплив на особистість яркими прикладами з літератури, і оригінальні домашні «моральні завдання», бесіди «по душам» на уроці і поза уроком і багато іншого. В кожному випадку Ільїн керується ціллю допомогти підлітку повірити в свої сили, розбудити в ньому кращі якості особистості, підвести до висот гуманізму і громадянськості. Переглядів: 3807 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|