Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 4. Зміст, структура та види туристичного продукту

План лекції:

1. Сучасні підходи до трактування поняття «туристичний продукт».

2. Складові туристичного продукту.

3. Класифікація видів туристичного продукту.

Література: 12, 13, 14, 17, 20

 

4.1Сучасні підходи до трактування поняття «туристичний продукт»

Визначення ТП з точки зору його виробника:

Туристичний продукт - це комплекс вироблених туристичних товарів і послуг, які є у наявності в конкретний проміжок часу та призначені для споживання у визначеному природному та суспільному середовищі.

 

Визначення ТП з точки зору споживача:

Туристичний продукт – це сукупність об`єктів туристичного показу та благ, джерела яких знаходяться в природі (кліматичні умови), в матеріальній (товари, будівлі, інфраструктура) та нематеріальній (послуги, суспільне середовище) формі.

 

Визначення ТП в Законі України «Про туризм» (ред. 2003 р.)

Туристичний продукт – це попередньо розроблений комплекс туристичних послуг, який поєднує не менше ніж дві такі послуги, що реалізують або пропонуються для реалізації за визначеною ціною, до складу якого входять послуги перевезення, послуги розміщення та інші туристичні послуги, не пов`язані з перевезенням і переміщенням (послуги з організації відвідувань об`єктів культури, відпочинку та розваг, реалізації сувенірної продукції тощо.

 

Туристичний продукт
охоплює окрему туристичну послугу (готельна, транспортна, послуга екскурсовода)

 

послуга

 

характеризується великою тематичною та організаційною стислістю, конкретним розміщенням у часі та просторі; може існувати самостійно або бути складовою частиною туристичного продукту – заходу або місця

 

подія

 

 

складається з комплексу послуг і матеріальних цінностей, що пропонуються організаторами туризму
захід

 

характеризується появою однієї головної привабливості (послуги) і додатково кількох послуг, зосереджених в одному місці (наприклад, музей, пам`ятка архітектури)

 

складається з місць або об`єктів, що пов`язані з головною ідеєю, поєднаних між собою прокладеним, зазвичай розміченим шляхом, а також із різного роду туристичної інфраструктури, що розмічена вздовж шляху
об`єкт

 

 

Це особливий, географічно детермінований вид туристичного продукту, внутрішньо складний набір елементів, що різняться з огляду на свою конкретну локалізацію у просторі та за характерною туристичною привабливістю
може функціонувати самостійно або бути додатком до інших продуктів (матеріальні цінності)
маршрут
річ
територія

 

 

Рис. 4.1 Туристичний продукт як комплексне явище

 

4.2. Складові туристичного продукту

           
     

 

 


 

Рис. 4.2 Складові туристичного продукту

 

 
 

 


 

 

 
 

 

 


 

 
 

 

 


 

Рис 4.3. Типи туристичних послуг

 

Туристичні послуги мають декілька рівнів.

Перший рівень відповідає за змістом поняттю «глобальний (завершений) туристичний продукт». Його зміст охоплює всі відчутні та невідчутні обставини (блага, умови, середовище, атмосфера), які надають можливість досягнення конкретної мети та повного ступеня задоволеності туристичною подорожжю: ландшафт, клімат, обстановка, дизайн, атмосфера відпочинку, фізичний та психічний комфорт людини та багато іншого. Глобальний туристичний продукт є основою, на базі якої визначається індивідуальна направленість та персоніфікація пропозиції.

Другий рівень може бути означений терміном «формальний (номінальний) туристичний продукт» у змісті сукупності елементів (послуг або матеріальних благ), що сприяють задоволенню основної потреби. В його зміст зазвичай включаються ночівля, харчування, перевезення до туристичного місця та розваги. На цьому рівні продукт сприймається споживачем коли він робить свій вибір або покупку. Він наповнює й зміст туристичної подорожі з точки зору його організатора.

Третій рівень позначається терміном «основний (головний, домінуючий) туристичний продукт». Він визначається згідно з ключовим та провідним компонентом продукту, який безпосередньо пов’язаний з його споживчою вартістю. Ця форма продукту може бути визначена однією фразою або ідеєю, яка може бути використана і як рекламний мотив.

Рис 4.4. Риси туристичного продукту

 

Четвертий рівень продукту у туризмі умовно може бути позначений терміном «туристичний субпродукт». Він може мати місце у випадках індивідуального неорганізованого споживання туристичних послуг. Мова йде про випадки, коли турист формує «на частини» свій набір споживчих вартостей або при пропозиції так званих «напів-організованих» туристичних подорожей (обмежені поєднання основних та додаткових послуг). Конкретними прикладами субпродуктів можуть слугувати транспортний, готельний, ресторанний, розважальний продукт.

Таким чином, туристський продукт можна класифікувати за багатьма ознаками і відповідно виділяти велику кількість його видів і форм.

 

4.3 Класифікація видів туристичних продуктів

Табл. 4.1

Класифікаційні ознаки Види туристичного продукту
1.За мотивом споживання - Рекреаційний - Лікувально-оздоровчий - Службово-діловий - Культурно-пізнавальний - Спеціалізований
2.Залежно від середовища, в якому відбувається споживання - Готельний - Транспортний - Комбінований
3.За віковою ознакою та сімейним станом туристів - Дитячий - Молодіжний - Тур продукт для дорослих - Сімейний
4.За соціальним станом та платоспроможністю споживача - Масовий - Індивідуальний
5.За територіальним масштабом - Місцевий(локальний) - Регіональний - Національний

 

 

Рис. 4.5 Концепція конкурентоспроможного туристичного продукту в міжнародній діяльності суб’єкта підприємництва

Питання для самоперевірки

1. Охарактеризуйте основні підходи до визначення поняття «туристичний продукт».

2. Який мінімальний набір туристичних послуг має бути включено до туристичного продукту згідно з Законом України «Про туризм»?

3. Чи може будь-яка подія або захід в місті чи області розглядатись як туристичний продукт?

4. Які компоненти входять до складу туристичного продукту?

5. Назвіть основні риси туристичного продукту.

6. За якою ознакою можна виділити лікувально-оздоровчий туристичний продукт серед інших його видів?





Переглядів: 1833

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.