Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Основні положення

ЗАПОРІЗЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

 

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

 

До виконання лабораторної роботи № 8

КОЛА З РОЗПОДІЛЕНИМИ ПАРАМЕТРАМИ

З дисципліни

“ОСНОВИ РАДІОЕЛЕКТРОНІКИ”

для студентів за професійним спрямуванням

0910 “Електронні апарати” спеціальності 8.091001 "Виробництво електронних засобів"

усіх форм навчаня

 

 


Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи № 8 “Кола з розподіленими параметрами” з дисципліни “Основи радіоелектро-ніки” для студентів за професійним спрямуванням 0910 “Електронні апарати” усіх форм навчання. /Уклад. Шинкаренко Е. М., – Запоріжжя: ЗНТУ, 2002, – 19 с.

 

Укладач: Шинкаренко Едуард Миколайович, ст. викладач

 

Рецензент: Петріщев Олексій Олександрович, к. т. н., доцент

 

Відповідальний за випуск Володимир Миколайович Крищук, канд. техн. наук, доцент

 

Затверджено

на засіданні кафедри КВР

“ 4 “ березня 2002 р.

Протокол N_4_


 

Лабораторна робота № 8

 

КОЛА З РОЗПОДІЛЕНИМИ ПАРАМЕТРАМИ

 

Мета роботи – вивчити режими роботи та застосування електронних кіл з розподіленими параметрами; дослідити параметри узгодження ліній передачі.

Студент повинен знати:

- в якому випадку параметри електричних кіл мають розподілений характер;

- основні параметри довгих ліній;

- режими роботи довгих ліній;

- параметри, що характеризують режими роботи ліній;

- конструкції ліній передачі;

- про вплив конструкції лінії на її електричні параметри.

Студент повинен уміти:

- виконувати інженерні розрахунки коефіцієнта відбиття та КСХ;

- виміряти за допомогою вимірювальної лінії довжину хвилі в лінії та КСХ;

- оцінити похибку результатів вимірювань.

 

Основні положення

Основні положення

При точному аналізі електронних кіл необхідно враховувати швидкість розповсюдження енергії та розміри елементів кіл. В цьому випадку процеси, що відбуваються в колах носять хвилевий характер, тобто струм та напруга є не тільки функціями часу, але й довжини кола. При цьому необхідно враховувати, що параметри елементів кола R, L, C розподілені вздовж лінії.

Швидкість розповсюдження енергії та розподіленість параметрів елементів кола необхідно враховувати тільки тоді, коли геометричні розміри елементів кола стають співрозмірними з довжиною хвилі коливань. Практично це має місце на високих частотах (f>300 МГц, λ<1 м).

Найбільш розповсюдженими колами з розподіленими параметрами є довгі лінії передачі електромагнітної енергії.

Фізичні властивості довгої лінії визначаються чотирма розподіленими вздовж лінії параметрами: індуктивністю L (Гн/м), ємністю C (Ф/м), активним опором R (Ом/м) та активною провідністю G (См/м). Еквівалентна схема відрізка довгої лінії наведена на рис. 1.1

Рисунок 1.1 – Еквівалентна схема відрізка довгої лінії

 

Зв’язок між струмом та напругою в довгій лінії у випадку гармонійних коливань описується телеграфними рівняннями в комплексній формі:

, (1.1)

та

, (1.2)

де - коефіцієнт розповсюдження;

, - комплексна амплітуда напруги і струму відповідно.

В загальному випадку коефіцієнт розповсюдження має комплексний характер:

, (1.3)

де: - коефіцієнт фази;

- коефіцієнт згасання, обумовлений тепловими втратами в провідниках та втратами в діелектрику (ізоляції).

Якщо в ролі граничних умов вибрати значення напруги і струму на початку лінії ( , ), то диференціальні рівняння (1.1) і (1.2) будуть мати таке рішення:

(1.5)

 

(1.6)

 

Перші скдадові цих рівнянь описують падаючі хвилі, а другі - відбиті хвилі напруги і струму відповідно.

Відношення комплексних амплитуд напруги і струму прямої та відбитої хвилі в будь-якому розрізі довгої лінії однакове і називається хвильовим опором:

. (1.7)

При відсутності втрат (R=G=0)

. (1.8)

Розподіл електромагнітного поля вздовж лінії визначається за допомогою вимірювальної лінії




Переглядів: 371

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.