МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Кодекс про адміністративні правопорушення складається з п'яти розділів.Джерела адміністративного права. Основними джерелами і формами адміністративного права є нормативно-правові акти держави, які можна поділити на дві групи: закони і підзаконні нормативно-правові акти вищих органів законодавчої і виконавчої влади. Найважливішими джерелами цієї галузі права є: 1) Конституція України яка визначає систему органів виконавчої влади та основні принципи виконавчо-розпорядчої діяльності; 2) кодекси: Митний кодекс, Кодекс України про адміністративні правопорушення; 3) органічні і звичайні поточні закони, що регулюють основні аспекти виконавчо-розпорядчої діяльності; 4) Укази Президента, Постанови Кабінету Міністрів: статути, правила, регламенти, положення, інструкції, які видаються на підставі закону і визначають правовий статус посадових осіб, державних службовців і громадян. Всі вони мають характер нормативно-правових актів. Особливість цих актів полягає в тому, що вони регулюють адміністративні правовідносини, адміністративну відповідальність і охороняють правопорядок і порядок управління різними сферами державного і громадянського життя або громадянського суспільства. Оскільки адміністративне право врегульовує дуже широкий комплекс відносин і являє собою величезну кількість нормативних актів, то ця галузь права не кодифікована і створення Адміністративного кодексу є актуальною і надзвичайно складною проблемою. Всі норми адміністративного права можна поділити на норми адміністративно-публічного права, які стосуються регулювання між державою та юридичними особами, які не належать до іноземної держави і норми адміністративно-приватного права, які регулюють правовідносини між державою та фізичними особами (громадянами). В цілому норми адміністративного права мають публічний і публічно-приватний характер. Адміністративне право визначає також діяння, які є адміністративними правопорушеннями і які стягнення належить застосовувати до осіб, що їх скоїли. Ця частина норм систематизована у Кодексі про адміністративні правопорушення (КпАП), прийнятий 7.12. 1984 р. як законодавчий акт, що об'єднує та систематизує норми адміністративного права, які регламентують суспільні відносини, пов'язані із запобіганням адміністративним правопорушенням і боротьбою з ними. Розділ І. Загальні положення. Тут визначені завдання законодавства про адміністративні правопорушення, його чинність І тощо. Розділ II. Адміністративне правопорушення і адміністративна відповідальність. Включає Загальну і Особливу частини. У Загальній частині дано поняття адміністративного правопорушення, поняття і види адміністративних стягнень тощо. Особлива частина визначає діяння, що визнаються адміністративними правопорушеннями в конкретних сферах адміністративних відносин і стягнення, які повинні застосовуватись до осіб, що їх скоїли. Розділ III. Визначає систему і компетенцію органів, уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення. Розділ IV. Визначає порядок притягнення до адміністративної відповідальності. Розділ V. Визначає порядок виконання постанов про накладення адміністративних стягнень. На даний час в Україні немає Адміністративного кодексу, і тому проблема кодифікації адміністративного законодавства остаточно ще не вирішена. Вона вирішена лише частково шляхом кодифікації норм про адміністративні правопорушення. Проте в 20-ті роки був цікавий досвід створення і функціонування Адміністративного кодексу УСРР (до речі, єдиного подібного кодексу в усіх радянських республіках). Адміністративний кодекс було затверджено другою сесією ВУЦВК десятого скликання 12 жовтня 1927 р. і введено дію з 1 лютого 1928 р. з одночасним скасуванням 55 актів республіканського законодавства. Він містив 528 статей, які групувалися у 15 розділах: І. Загальні положення; II. Адміністративні акти; III. Заходи адміністративного впливу; IV. Інші адміністративні заходи примусового характеру; V. Трудова повинність по попередженню стихійних лих і боротьби з ними; VI. Обов'язки населення по охороні громадського порядку; VII. Громадянство УСРР, порядок його набуття і втрати; VIII. Реєстрація і облік руху населення; IX. Товариство, союзи, клуби, з'їзди, зібрання, вуличні походи, маніфестації; X. Правила про культи; XI. Публічні видовища, веселощі та ігри; XII. Користування державним флагом УСРР і печатками; XIII. Нагляд адміністративних органів у галузі промисловості; XIV. Нагляд адміністративних органів у галузі торгівлі; XV. Порядок оскарження дій адмі ністративних органів. Після прийняття Адміністративного кодексу в нього регуляр но вносилися зміни й доповнення, але згодом він став гальмом для адміністративної сваволі і без офіційі скасування наприкінці 30-х років перестав застосовуватися.
|
||||||||
|