Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Втілення «італійського характеру» в новелі «Ваніна Ваніні» (1829).

Художні принципи письменника, його пошуки справжнього героя, громадянська позиція знаходять втілення в яскравих образах новели. Вводячи читача в атмо­сферу сучасного життя Італії і її національно-визвольного руху, Стендаль знаходить позитивного героя серед борців за свободу і палких патріотів-карбонаріїв. Це П'єтро Міссіріллі, який успадкував кращі риси свого народу: волелюбний дух, благородство, презирство до смерті. У цьо­му образі, та й в усіх психологічних колізіях новели відчутні політичні симпатії автора, з яких беруть початок морально-етичні критерії поведінки усіх дійових осіб.

В основі новели лежить психологічний кон­флікт, який розгортається на тлі подій, підказа­них життям, пройнятих духом часу і яскравим виявом національного характеру. Юна римлянка Ваніна Ваніні, що належить до знатного князівського роду і славиться своєю красою, закохується в молодого карбонарія П'єт­ро Міссіріллі, який втік з фортеці Святого янго­ла. Рятуючись від погоні, важко поранений, він потрапив вбудинок бать­ка Ваніни, який сховав його від переслідувачів. Ця ситуація цікава тим, що рятівниками карбонарія вияви­лися представники аристократії – графиня Віттелескі, приятелька князя і сам князь Аздрубале Ваніні, яким не були чу­жими волелюбні ідеї, пов’язані із звільненням Італії. Нехтуючи різни­цею у соціальному становищі – П'єтро – син бідного лікаря, – Ваніна, яка є втіленням «італійського характеру», вирішує зв'язати своє життя з долею безродного повстанця. Її зачаровує енергія, яку випромінює П'єтро, його пристрасна вдача і темперамент бійця. Адже Ваніна нудьгує у найблискучішому товаристві, знаходячи втіху в тому, щоб мучи­ти безмежно закоханого в неї молодого князя Лівіо Савеллі. «Молодий карбонарій, що втік сьогодні з фортеці. Принаймні він щось звершив, а не тільки потурбувався про те, щоб народитися», – відповідає вона Лівіо на запитання, хто міг би їй сподоба­тись. Горда дівчина першою освідчується П'єтро у коханні, пропонуючи руку і серце, а також багатство, яке він зможе використати для спра­ви свободи. Людина дії, Ваніна не знає вагань, і сумнівів, приймаючи це рішен­ня. Вона прямо йде до мети, надихана при­страстю, що панує над усе. Вражена тим, що П'єтро відмовився від шлюбу з нею заради бо­ротьби за свободу Італії, вона, переборовши почуття образи, кидається йому в обійми зі сло­вами: «Ти великий, як наші древні римляни!» Сильна натура цієї жінки перемагає почуття ображеного самолюбства, і кохання підносить її, роблячи гідною П'єтро. Та психологічна ко­лізія, яка виникає тоді, коли Ваніна відчуває, що любов до Італії сильніша в серці П'єтро за кохання до неї,— стає для неї фатальною. Егоїзм, ревнощі штовхають її на ганебний вчи­нок – зраду змовників, дівчина повідомляє кардиналові імена учасників венти, і приховує лише ім'я П'єтро, щоб врятувати йому життя. Докори сумління, жертвою яких стає Ваніна, її авантюрна спроба врятувати життя заарешто­ваних, і пе­редовсім П'єтро, який вирішив розділити долю товаришів, — не можуть спокутувати її вину. Благородні ідеї П'єтро Міссіріллі і його друзів, чужі цій жінці, яка, захопившись героїчним характером свого коха­ного, була далека від розуміння його справжніх поривань і мрій.

П'єтро Міссіріллі присвячує усе своє життя до останку боротьбі за свої ідеї. Думка про те, що вороги подумають, ніби зламали його, коли він далі пере­ховуватиметься у Ваніни, примушує П'єтро повернутися до венти. Особисте щастя не існує для нього без щастя боротьби за свободу. «Я кохаю вас пристрасно, – каже він Ваніні, відмовляючись від шлюбу з нею, – але я бідняк, і я слуга своєї батьківщини. Чим нещасніша Італія, тим біль­ше повинен я берегти вірність їй». Злам, який відбувся у П'єтро, коли він потрапив до в'язниці, пов'язаний із релігійними мотивами. Ним опановує думка, що, кохання до Ваніни було смертним гріхом і цим, можливо, викликані невдачі. Дізнавшись про злочин Ваніни, він робить спробу вбити, кидає принесені нею пилку і діаманти. Для нього краще смерть, ніж бути зобов'язаним життям Ваніні, яку він з жа­хом проклинає.

Новела «Ваніна Ваніні» була видана у збірнику «Італійських хронік», до яких подібна зображеними сильни­ми характерами, гострими ситуаціями, в яких вони виявляються, вичерпуючи до дна душевні сили героїв, запалом «італійських пристрастей», що є рушіями їхніх вчинків. Глибокий психологізм, що виявляється у внутрішніх монологах героїв, лаконізм авторських описів, стрімкий рух подій створюють динамізм, притаманний всьому циклу «Італійських хронік».


Читайте також:

  1. Іконопис як втілення духовності слов’ян. Видатні майстри-іконописці.
  2. Особливості новелістики Меріме
  3. Проектна ідея і її візуальне втілення в графічному дизайні
  4. Проспер Меріме – романіст і новеліст
  5. Спеціально-соціальне, юридичне (є наслідком державної діяльності, втіленням волевиявлення держави).
  6. ШІ все ще відкриває можливості для втілення талантів кількох справжніх Ейнштейнів.




Переглядів: 1462

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні етапи життя і творчості письменника. | Зображення суспільно­го життя Франції XIX століття в романі «Червоне і чорне» (1830).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.