МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Суть та види адаптації.План Тема ІІ. 6. СОЦІАЛЬНО-ПРОФЕСІЙНА АДАПТАЦІЯ МОЛОДІ 1. Суть та види адаптації. 2. Етапи соціально-професійної адаптації. 3. Фактори, показники і критерії соціально-професійної адаптації. 4. Методи соціально-психологічного дослідження процесу адаптації. 5. Форми соціально-професійної адаптації.
Література: 34, 60, 174, 176, 185, 196, 209, 229, 240, 242.
Поняття адаптації має універсальний характер. Воно відображає загальну властивість живої матерії пристосовуватись до змін навколишнього середовища. Виробнича адаптація – це процес включення молодих працівників в трудову діяльність. Воно характеризується, з одного боку, передаванням молодим працівникам набутого досвіду попередніх поколінь працівників, з іншого – “екстеріоризацією” отриманих раніше теоретичних знань, тобто, їх втіленням в практичну діяльність. А отже, адаптація проявляється не лише в пристосуванні молодого працівника до нових умов виробничої діяльності, але і в готовності до праці, в способах діяльності, які дозволяють оволодіти професією. У виробничій адаптації можна виділити два аспекти: соціально-психологічна і професійна адаптація. Професійна адаптація молодих працівників обумовлена включенням особистості в складну систему загально-виробничої діяльності. Об’єктивною стороною професійної адаптації виступає обмін діяльністю на основі розподілу праці. Професійна адаптація є дуже складним процесом, не випадково за професійними мотивами в середньому звільняється до 20% робітників з числа людей, які звільняються за власним бажанням. Соціально-психологічна адаптація індивіда пов’язана з процесом його включення в складну систему міжособистісних стосунків. У соціально-психологічні контакти людина вступає з урахуванням власного світосприйняття, як правило, з уже сформованим характером. Пристосуватися до інших – значить подолати себе. Цей процес пов’язаний з перебудовою поведінки, структури діяльності, формування у молодого працівника певних ціннісних орієнтацій. Процес адаптації – це завжди пристосування до нового. Він пов’язаний з ломкою старих звичок, стереотипів, з необхідністю звикнути до нових людей, з усвідомленням нових цілей і завдань (бригади, цеху, підприємства) як власних. Все це потребує від молодого працівника моральних і психофізіологічних зусиль. Важливу роль в комплексі факторів, які обумовлюють соціально-психологічну адаптацію, відіграють особисті якості людини – її характер. Під характером в психології розуміють сукупність індивідуально-психологічних якостей особистості, які проявляються в типових (для певної особистості) способах її поведінки. Читайте також:
|
||||||||
|