Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






КОНСЕРВАТИЗМ

Ключові слова та поняття

Тема 11. ЕКОНОМІЧНЕ, СОЦІАЛЬНЕ ТА ПОЛІТИЧНЕ ЖИТТЯ В УКРАЇНІ В 60-ТІ - 80-ТІ РР. ХХ СТ.

Критерії засвоєння знань

За результатами вивчення даної теми Ви повинні РОЗУМІТИ, що являло собою післявоєнне двадцятиріччя у соціально-економічному та суспільно-політичному плані.

За результатами засвоєння даної теми Ви повинні ЗНАТИ:

- сутність, перебіг, а також позитивні та негативні наслідки соціально-економічних та політичних процесів в українському суспільстві сер. 40-х – сер.60-х рр. ХХ ст.;

- обсяги територіальних змін, які відбулися після війни.

Повне засвоєння даної теми вимагає від Вас УМІННЯ:

- охарактеризувати політичне, соціальне та економічне життя УРСР;

- визначати і порівнювати масштаби соціально-економічних перетворень на Західній та Східній Україні;

- виявляти слабкі та сильні риси політичних та соціально-економічних перетворень періоду “хрущовської відлиги”.

 

10.4. Вихід теми в інші дисципліни

Дана тема використовується у курсі культурології як характеристика суспільно-політичного положення у державі, на фоні якого розвивався культурний феномен 60-х років ХХ ст. – шестидесятники.

Дана тема використовується у курсі політології:

- як характеристика впливу діяльності політичного лідера на функціонування політичної системи;

- як ілюстрація політичних і національних конфліктів;

- для розуміння відмінностей демократичних, тоталітарних та авторитарних політичних режимів.

Дана тема використовується у 11 і 12 темах курсу історії України для розуміння:

- сутності демократичних ідеалів, які намагалися реалізувати за доби перебудови та доби незалежності;

- сутності тоталітарного режиму, який намагалася реанімувати бюрократична партноменклатура доби застою.

 

 

Застій; дисидентський рух 60-80-х років XX ст. в Україні; перебудова; багатопартійність; гласність.

 

11.1. Вхідна інформація для самоконтролю

Успішне засвоєння змісту цієї теми вимагає відновлення і використання наступних знань:

- з курсу історії Україниу загальноосвітній школі – про соціально-економічні та політичні процеси на Україні 60-80 рр. ХХ ст.

11.2. Зміст теми:

11.2.1. Структурно-логічна схема

1. Консерватизм.

2. Економічна реформа 1965 р.

3. Застій.

4. Суспільно-політичне життя. Дисидентство.

5. Перебудова.

6. Прискорення. Гласність. Демократизація.

7. Багатопартійність.

 

11.2.2. Тематичний зміст

Після усунення М.С. Хрущова у жовтні 1964 р. від влади, першим секретарем ЦК КПРС (згодом ця посада мала назву - генеральний секретар) став Л.І.Брежнєв, який очолив консервативні сили, що прагнули повернути часи сталінського тоталітаризму. Л.І.Брежнєв зосередив у своїх руках всю політичну і державну владу. Подовжився процес злиття партійної верхівки та державницького апарату, який невдовзі завершився побудовою ієрархічної, кастово-замкнутої, відірваної від народу та його потреб партноменклатурної структури.

В Україні політику центризму та авторитаризму проводили перші секретарі ЦК КПУ П.Ю. Шелест (1963-1972 рр.) і, особливо послідовно, В.В. Щербицький.

Головні риси цієї політики були такі:

1. В економіці:

– народне господарство України – це складова і невід’ємна частина союзного народногосподарського комплексу;

– майже повна відсутність самостійності в економічній політиці.

2. В політичній сфері:

– компартія України є не самостійною партією, а фактично філією КПРС;

– Україна є складовою частиною СРСР;

– вся діяльність органів державної влади (законодавчої, виконавчої, судової, органів місцевого самоврядування) регламентувалася і контролювалася партійно-державною номенклатурою, а головними нормативними документами ставали не закони, а постанови, рішення партійних органів.


Читайте також:

  1. Від неолібералізму до неоконсерватизму.
  2. Історичний розвиток консерватизму
  3. Консерватизм і неоконсерватизм
  4. Консерватизм, неоконсерватизм.
  5. Косигінські реформи 1966-1970 рр. викликали позитивні зрушення, але з-за консерватизму бюрократичної влади на місцях були зведені нанівець.
  6. Неоконсерватизм
  7. Основні ідеї консерватизму і неоконсерватизму
  8. Розвиток економічного неоконсерватизму




Переглядів: 673

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЕКОНОМІЧНІ РЕФОРМИ | ПЕРЕБУДОВА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.