Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Проблеми набуття та реалізації права власності на землю.

1. Проблеми набуття права власності на земельні ділянки за різними правовими формами.

2. Проблеми припинення права власності на земельні ділянки.

3. Проблеми гарантії права власності на землю.

 

12.10.2010 набув чинності ЗУ Про внесення змін до деяких законодавчих актів….., внесено зміни до ст.54

ПКМУ Про затв порядку продажу у 2010 році зем діл не сг призначення на земельних торгах

ПУМУ 12.10. 2010 № 931 Про визнання такою, що втратила чинність ПКМУ від 17.14.2008 року № 394 (про порядок продажу у 2008 році зем діл на земельних тограх)

Настечко Оформлення прав на земельні ділянки….автореф к.ю.н.

Коваленко, Мірошніченко Проблеми ефективності прав заб-ння приватизації земель в У, Юридична У 2009 № 2

Кулинич Земельні діл сг призначення як об’єкти правового обігу Право У 2010 №5

Відповідно до спец літератури, правові форми (способи) набуття права власності на зем діл розгляд як норм-прав засади, т.зв. моделі дозволеної та зобов’язаної поведінки суб’єктів, які можуть бути реалізовані у правовідносинах. Саме способи набуття прав на землю заб динаміку об права в суб’єктивне, сприяє задовол інтересів щодо прав на землю за доп законодавчо закріплених засобів орг.-правового і процес х-ру.

Розділ 4 ЗК – право власності на землю набув у таких формах – приватизація зем діл; придбання зем діл на підставі цив-прав угод в тому числі на аукціонах; за набувальною давністю; перехід права власності на земельну ділянку разом із будівлею, спорудою; виділення в натурі власниками зем часток (паїв); розмежування земель держ і комун власноті, передачна земельних діл із держ власності у комун і навпаки.

 

Проблеми праватиз земель: відсутність на закон рівні визначення поняття приватизації із зазначенням всіх ознак; відсутність в єдиному законі, в ЗК чи спец законі виключного переліку окремих категорій осіб, які мають переважне право на отримання земельних ділянок. Ветерани війни (ЗУ Про статус ветеранів війни, гарантії їх соц. статусу), громадяни, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи (ЗУ), ветерани праці (ЗУ Про основні засади соц. Захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку); відсутність реалізації положень,закріплених у ч.1 ст.41 та ч.2 с. 42 ЗК щодо можливості приватиз зем діл житлово-будівельними (житловими) та гаражно-будівельними кооперативами об співвласників…..

Видів 6-8 моделей приватизації.

Проблема відсутності закріплення на рівні закону усіх стадій різних моделей приватиз зем діл з визначенням конкретних та реальних строків щодо розробки та проходження документів, надання висновків та прийняття рішень зацікавленими державними органами та органами місц самоврядування, перенесення меж зем діл в натуру на місцевість, строки виготовлення та держ реєстрації держ акту на право власності на зем діл (частково); відсутність на закон рівні чіткого переліку матеріалів та документів, що підтв розмір зем ділянки у відносинах реаліз права на приватиз зем діл громадянами У за спрощ моделлю, що гарантовано ч. 1, 2 ст. 118.

Проблеми приватизації зем діл із земель держ і комун власності із земель запасу. Стадії приватизації: 1. Подання клопотання громадянином У про приватиз зем діл певного цільового призначення (ст.121) та орієнтованого розміру. Новела – до клопотань подаються графічні матеріали і погодження землекористувача і висновки конкурсної комісії (фермерське господарство); викопіювання із містобудівної документації (не визначено процедура одержання цього документу, тому органи відмовляють від надання такої документації). Погодження землекористувача;

 

08.11.2010

 

Відсутність законодавчо врегульованої процедури одержання графічних матеріалів.

Розгляд клопотання у місячний термін. Порушення такого терміну – органами місцевого самоврядування, оскільки Ради працюють сесійно, сесія скликається один раз на квартал.

Розробка проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в порядку приватизації. Громадянин має укласти угоду. Проблеми – укладання угоди здійснюється з порушенням умов, оскільки фактично зводиться до підписання громадянином заздалегідь підготовлених угоди, завдання на виконання робіт, календарного плану виконання робіт, протоколу погодження договірної ціни, кошторису на виконання робіт з розцінками, проставленими виконавцями.

Погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. ПКМУ 23.12.2009 № 1420. Таке погодження має бути здійснено у спеціальних комісіях, які повинні створюватись у районах, містах….. Там, де комісії не створено, погодження зд окремо з кожним із органів, а саме – територіальними органами держкомзему органами містобудування та архітектури, територіальними органами мін природи, органами сан-епідем служби, та органами культурної спадщини. Порядку такого погодження немає.

Мін ох нпс Наказ № 434 Порядок погодження природо охорон органами матеріалів щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок. Має зд протягом 2 тижнів.

Погодження затягується на місяці.

Проблема – незаконне встановлення плати окр. територ органами за надання висновку про погодження проекту землеустрою. Оплата на місцях від 80 до 250 грн.

Порядок роботи комісії – станом на листопад призупинена ПКМУ № 1420, оскільки ухвалою окружного адмін. Суду м. Києва 2.02.2010 року було відкрито провадження в адмін. Справі за адмін. Позовом КМДА до КМУ про скасування постанови КМУ № 1420. Розглянувши клопотання про заб позову суд ухвалив рішення зупинити дію постанови (п. 1,2,3)

Державна експертиза проекту землеустрою. ЗУ Про держ експертизу землевпорядної документації. Зміни – до ст. 9. Якщо на зем ділянці знаходяться водні об’єкти або лісові ділянки в межах, які дозволені для приватизації…

Розгляд у 2-тижневий термін органами приватизації погодженого проекту землеустрою з позитивним висновком державної експертизи та прийняття рішення – затвердження проекту землеустрою або відмова передати земельну ділянку на праві власності. На практиці – порушення 2-тижневого терміну, оскільки ради працюють сесійно.

У зв’язку із запровадженням спрощеного і безоплатного оформлення правопосвідч документів можна виділити 2 порядки оформлення та видачі громадянам правопосв документів (повний та спрощений, які заст. після прийняття рішення органами місцевого самоврядування). Повний – оформлення всіх докум за власний рахунок громадянина – перенесення меж земельної ділянки на місцевість…. Для ведення фермерського госп, особистого сел. Госп за межами нас пунктів, для індивід дачного будівництва, для будівництва індивідуальних гаражів. Правову основу станом на листопад 2010 ст. 55, 56 ЗУ Про землеустрій, ЗУ Про захист конст прав громадян на землю, ПКМУ 2. 04. 2002 № 449, Тимчасов порядок ведення держ реєстру земель, затв наказом Держкомзему 2.07.2003 № 174, Інструкція, затв наказом держкомзему 4.05.1999 № 43, Інструкція № 325 від 22.06.2009.

4 стадії – перенесення, встановлення межових знаків, виготовлення державного акту і державна реєстрація.

Кадастровий номер - Адміністративно-територіальна одиниця, Кадастрова зона, кадастровий квартал, земельна ділянка.

Спрощений режим. Ст. 55, 56 ЗУ Про землеустрій, ПКМУ Деякі питання реалізації права власності на землю громадянами України.

 

Придбання на підставі цив прав угод – Розділ 20, 21 ЗК, ЦК….. ЗК (81-84….) – фіз. та юр особи можуть набувати….. Укладання таких угод можливе за умови відсутності мораторію на купівлю-продаж зем ділянок та обмежень, передбач щодо набуття права власності на земельні ділянки. Такі договори уклад у порядку, передбач ЦК із врахуванням положень ст. 132 ЗК. (п Г\ - перевіряється в день посвідчення угоди відповідно до даних Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна, який ведеться Мінюстом відповідно до спец Положення). (підпункт Д – такі відомості зобов’язаний подати власник земельної ділянки, який звертається з відповідною заявою до органів земельних ресурсів за місцем знаходження земельної ділянки, які зобов’язані надати довідку про наявність або відсутність обмежень на підставі даних державного земельного кадастру). Кадастровий номер – 8. 11.2010 визнач вказівкою держкомзему Про присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам для ведення державного реєстру земель. Оскільки, Наказ Держкомзему від 15. 01. 2010 № 168 Про затв порядку присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам був скасований; ПКМУ Про затв тимчасового порядку присвоєння кадастрового номера зем діл від 18.08. 2010 № 749 набирає чинності з 1. 01. 2011 року. Аналіз чинного законодавства – Перша стадія – уклад у пис формі угоди, її нотар посв та реєстрація (правова основа 132 ЗК, ЗУ Про нотаріат, Інструкція про порядок вчин….., Тимчасовий порядок держ реєстрації правочинів); Друга – держ реєстрація права власності на зем ділянку. В прикінц та перехідних положеннях ЗК – держ реєстрац до 01.01.2012 року зд територіальними органами земельних ресурсів (або в поземельній книзі або) після – Мінюстом.

В поземельній книзі – коли право власності посв цив-прав угодою, свідоцтвом про право на спадщину. Такий порядок запроваджено з 2. 05. 2009 року. Правова основа – ст. 125, 126 ЗК Нової редакції від 5.03.2009, ПКМУ 6.05.2009 № 439

 

 

Особливості продажу зем діл на аукціоні (із земель державної і комунальної власності). За заг правилом – на конкурентних засадах у формі аукціону (ст. 134 ЗК), зараз конкурсу немає. Аукціони проводяться на основі локальної нормотворчості. ПКМУ 2.09.2010 №805 Укладенню договору куп-продажу передує – 1. Рішення органу місц самоврядув або про включ зем діл до переліку ділянок, які підляг продажу на земельних торгах, 2. Визначення меж зем діл в натурі, межові знаки. 3. Визначення вартості зем діл, яка дор її нормативній грош оцінці 4. Виготовлення технічного паспорту (ПКМУ 16.05.2002, Інструкція держкомзему) 5. Оголошення про проведення торгів 6. Проведення торгів та перемога в них покупця.

Ст.134 – винятки із загального правила, коли не підлягає продажу на конкур засдах…..

Ст. 120.

 

 

Проблеми припинення права власності – відсутність поняття припинення на законодавчому рівні; відсутність чітко визначених процедур; відсутність виключного переліку обставин, з настанням яких припиняється право власності на землю.

В юр доктрині, припинення права власності – як певний момент у часі, коли у одного припиняються,а у іншого виникає право власності; сукупність дій, з настанням яких у одного суб’єкта право власності припиняється, а у іншого – виникає.

3 групи юридичних процедур – 1 – ті обставини, коли право власності припиняється за особистим волевиявленням особи (добровільна відмова або настання фатальних подій); 2 – як санкція за правопорушення або невиконання обов’язку (148, 149, 145 ЗК); 3 – з мотивів суспільної необхідності та для суспільних потреб (ЗУ Про відчуження земельних ділянок….17.11.2009; ЗУ 5.06.2009 р)

Складові механізму гарантування права власності на землю – нормативно-регулятивні гарантії – позитивне правове регулювання відносин власності на землю; управлінські гарантії – передбач порядок набуття та припинення права власності на землю; адмін.-судові гарантії – порядок захисту прав власників зем діл органами місц самоврядування, державної виконавчої влади, судовими органами.

 


Читайте також:

  1. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі
  2. V. ЗЕМЕЛЬНІ РЕСУРСИ. ОХОРОНА НАДР ТА ПРОБЛЕМИ ЕНЕРГЕТИКИ
  3. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  4. А/. Право власності.
  5. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  6. Аграрна реформа 1861 р. Скасування кріпостного права в надніпрянській Україны.
  7. Аграрна реформа 1861 р. Скасування кріпостного права в надніпрянській Україны.
  8. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  9. Аграрні проблеми в працях письменників аграрників.
  10. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  11. Адміністративне право як галузь права
  12. Адміністративний захист об’єктів інтелектуальної власності від недобросовісної конкуренції




Переглядів: 859

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Проблеми права власності на землю | Проблеми права землекористування.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.