МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Проблема демократизації освітиОрієнтація на неперервну освіту Інтеграція в галузі освіти Фінансування освітньої сфери. урозвинених країнах витрати на освіту становлять приблизно 5 —7 % вартості валового національного продукту; у країнах, що розвиваються. На освіту витрачається не більше 2 —4% ВНП Інтеграція відбувається переважно у масштабах геополітичних регіонів, що поєднують країни з подібними умовами історичного розвитку і соціально-економічною структурою. Найбільшу увагу міжнародні організації приділяють країнам, що розвиваються. У 80-х роках за активної участі ЮНЕСКО було розроблено чотири нові регіональні програми розвитку освіти для країн Латинської Америки і Карибського басейну, Африки, Азії. Організація економічного співробітництва і розвитку функціонує з 1961 р. До неї входить понад 20 промислово розвинених країн. Діяльність організації спрямована головним чином на узгодження різних аспектів економічної політики. У складі її координаційних органів функціонують Комітет освіти і Центр досліджень та нововведень усфері освіти, які виробляють рекомендації щодо змін у структурі системи освіти, її управлінні, фінансуванні, модернізації змісту і методів навчання у навчальних закладах різних типів, нових принципів підготовки вчителів. У 1987 р. Рада міністрів освіти держав — членів ЄС затвердила програму «ЕРАЗМУС», головна мета якої — сприяти розширенню обміну студентами між вищими навчальними закладами країн, що входять до ЄС.
Поняття «неперервна освіта» — філософсько-педагогічна категорія. Відповідно до цього освіта розглядається як: • процес, що охоплює все життя людини; · аспект освітньої практики, що представляє її як цілеспрямоване засвоєння людиною соціокультурного досвіду, який не призупиняється з використанням усіх ланок наявної освітньої системи; У теорії і практиці неперервної освіти особлива увага звертається на освіту дорослих за межами базової освіти, а саме: · набуття і підвищення професійної кваліфікації; · перепідготовка внаслідок зміни професій; · адаптація до мінливих соціальних умов; · дозвіллєва освіта тощо. Жодна країна ще не має чіткої системи неперервної освіти.
Підходи до розуміння демократизації освіти. Проблема демократизації школи залишається в центрі уваги суспільних і педагогічних кіл у провідних країнах світу. В розумінні демократизації загальноосвітньої школи є два підходи, що виключають один одного: • егалітаристський — ґрунтується на ідеї егалітаризму та однаковості. До кінця 80-х років XX ст. був офіційною доктриною шкільної політики колишнього СРСР і значною мірою Японії. Відповідно до такого підходу всі діти рівні від народження. На практиці це призводить до стримування більш успішних у навчанні учнів; • антиегалітаристський — ґрунтується на наступності ступенів освіти, а також на ідеях плюралізму, варіативності, диверсифікованості загальноосвітньої школи. Такий підхід нині характерний для провідних країн світу. Поняття «демократична система освіти» означає: • рівність усіх членів суспільства перед освітою; • децентралізацію шкільної системи; • відкритість освітньої системи; • право батьків і учнів на вибір навчального закладу; • організацію навчального процесу, спрямованого на формування творчої особистості. Гарантії права на освіту — одна з головних проблем демократизації загальноосвітньої школи. Проблема відвідуваності — істотна складова демократизму шкільної освіти. Важливим показником обов'язкового навчання є відвідуваність: • у тих країнах, населення яких проживає в несприятливих економічних умовах, відвідуваність занять досить низька; • у країнах зі стабільною економікою рівень відвідуваності порівняно високий. Диференціація навчання і демократизація. Усвітовій педагогіці одним із найефективніших напрямів поліпшення якості навчання всіх школярів вважається диференціація (диверсифікованість) освіти і навчання. Диференціація виконує дві функції: слугує розкриттю індивідуальності учнів і подальшому розвиткові суспільства. Управління освітою і демократизація. Процес демократизації тісно пов'язаний з управлінням освітою. Полікультурна освіта і демократизація. Проблема демократизації школи має вирішуватися з урахуванням того, що більшість країн не є гомогенними ні в етнічних, ні в культурних відносинах. Тому дуже важливою є полікультурна (мультикультурна) освіта, тобто врахування освітніх інтересів етнічних меншостей.
11.МІЖНАРОДНА ВЗАЄМОДІЯ В ОСВІТІ: організації та програми РАДА ЄВРОПИ - "ПОЛІТИЧНА СОВІСТЬ" КОНТИНЕНТУ Рада Європи (РЄ) істотно відрізняється від Європейського Союзу за цілями і методами діяльності, хоч розташована у Страсбурзі поряд з інституціями ЄС. Вона була створена у 1949 р. для правової й освітньої співпраці серед країн-члєнів. Освітні проблеми належать до головних завдань Ради від початку її існування. Спільним для обох об'єднань є орієнтація на вироблення узгоджених концепцій в освітній політиці за умови збереження особливостей та специфіки окремих освітніх систем країн-членів. Правовою основою освітніх починань РЄ забезпечує Європейська культурна конвенція. Проблемами освіти в Раді Європи займається Рада культурної співпраці, яка проводить дослідницьку діяльність, зокрема в наступних сферах: - моделей навчання учня і вчителя; - аналізу цілей та змісту навчання, особливо початкового; - демократизації життя у Європі, захисту прав людини; - мультимедіальних мовних курсів; - дистанційної освіти; - створення європейської мережі навчальних програм для дорослих. Тісний зв'язок Ради Європи з Європейським Союзом сприяв появі спільних видань-рекомендацій для країн-учасників. В рекомендаціях сформульовано пропозиції стосовно ознайомлення учнів та студентів з правами людини. Звернута увага на підготовку вчителів, особливо надання їм необхідних знань і формування вмінь, пов'язаних із викладанням прав людини. Дуже корисним виявився спільний проект створення Європейського Освітнього Тезаурусу - спеціалізованого словника офіційних термінів зі сфери освіти і культури на багатьох мовах. Серед слов'янських країн першою свою версію цього Тезаурусу створила Польща, а його відсутність в Україні гальмує нашу співпрацю з Європою внаслідок термінологічних неузгодженостей. Ефективний засіб здійснення таких амбіційних планів - прийняття у 1997 р. спільної Конвенції про визнання кваліфікацій, "що стосуються вищої освіти в Європейському регіоні [21]. Нова Конвенція, до якої прилучилася й Україна, створює міцну правову основу для взаємовизнання атестатів і дипломів, сприяє інтеграції нашої освіти в європейський освітній простір. ARION- програма, яка стосується розвитку співпраці у галузі освіти, а саме: 1) накопичення і розповсюдження інформації, яка слугує розвитку шкільництва країн членів; 2)обмін педагогічним досвідом; 3)розповсюдження освітніх та інноваційних ідей; 4)закордонне стажування вчителів. ERASMUS - програма, що охоплює напрями наступної діяльності: 1)обмін студентами європейських вищих шкіл; 2)збільшення мобільності студентів; 3)розвиток вищих шкіл; 4)створення правових, організаційних та матеріальних умов для виділення часу студій на навчальному стажуванні за кордоном; 5) можливість використання стипендій під час закордонного навчання; 6) проведення іноземними викладачами лекцій у вищій школі іншої країни; 7) можливість для викладачів наукового стажування за кордоном. LEONARDO- програма Європейського Союзу, що має назву "Безперервна освіта: школа та її партнери у процесі професійної підготовки". Вона впроваджується у країнах Центральної Європи. Читайте також:
|
||||||||
|