МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Класифікація функцій менеджментуРис.5.1 Схема циклу управління виробництвом
Слід зазначити, що функції організації, нормування, мотивації, конкретизовані для визначених виробничих умов, більш стійкі до впливу внутрішнього і зовнішнього середовища і тому не змінюються відносно тривалий період. Для підприємства в цілому властиві спеціальні функції (функціональні підсистеми), що відбивають конкретний економічний зміст системи управління. Серед них – підсистема „Управління виробництвом”. Для функціональної підсистеми управління виробництвом апарат управління організується на рівні підприємства і кожного підрозділу. Так як підсистема управління виробництвом є вирішальною в реалізації цілей підприємства, то до неї мають безпосереднє відношення практично всі інші функціональні підсистеми. Для кожного з основних підрозділів можна виділити чотири основні функціональні підсистеми: 1. Управління економічною діяльністю. 2. Управління технологічною підготовкою виробництва. 3. Оперативне управління виробництвом. 4. Управління технічним обслуговуванням виробництва. З приведеної характеристики функцій управління випливає, що кожна з них має визначене місце і значення в процесі управління, усі вони взаємозалежні між собою і доповнюють один одного при розробці управлінських рішень.
На першому етапі функції доцільно класифікувати за ознакою місця у менеджменті, що дасть змогу підкреслити панівну роль основних функцій і виділити конкретні (спеціальні) функції менеджменту. На другому етапі спеціальні функції можна класифікувати за ознаками процесів та об’єктів управління, а також елементів виробничо-господарської діяльності. Отже, за ознакою місця в менеджменті можна виділити основні (загальні) функції, тобто ті, які беруть участь у будь-яких управлінських процесах, часткові (спеціальні), за допомогою яких здійснюються певні управлінські процеси, і об’єднувальну функцію (керівництво), основне завдання якої забезпечити протікання управлінського процесу. Як зазначалося, до основних функцій належить: планування, організація взаємодії, мотивація , контроль та регулювання. За ознакою процесів управління спеціальними функціями є управління основним виробництвом, допоміжним виробництвом, технічною підготовкою, матеріально-технічним забезпеченням патентно-ліцензійною діяльністю, капітальним будівництвом тощо. За ознакою об’єкта – управління підприємством, цехом, службою, відділом, дільницею, бригадою тощо. За ознакою елементів виробничо-господарської діяльності – управління працею, предметами та знаряддями праці, інформацією тощо. До вивчення функцій управління не можна підходити з чисто формальної сторони, а необхідно виявляти й аналізувати зміни, що відбуваються в змісті управлінських понять і положень. Ці зміни відбивають глибинні процеси, що, відбуваються у світовій економіці, до яких у свою чергу намагаються пристосуватися і сучасні організації. Маркетинг як часткова функція будь-якої фірми допомагає розширювати поле діяльності і поліпшувати економічні показники, створювати нові робочі місця та повніше задовольняти попит покупців. Маркетинг як управлінська функція охоплює вивчення попиту, встановлення верхньої межі ціни товару і рентабельності, складання програм маркетингу по продуктах, визначення кінцевих результатів господарської діяльності фірми – валових доходів, чистого прибутку, витрат обігу, оплати праці, сплати податків і відсотків за кредит. Інновація, будучи конкретною функцією управління, припускає розробку нових товарів і послуг. Інновації – це насамперед нові досягнення в області технології і управління підприємствами галузі; вони використовуються в торговельно-технічному процесі, в інвестиційній і фінансовій діяльності. Деякі конкретні функції управління в організаціях забезпечують матеріально-технічне постачання, господарське й інженерно-технічне обслуговування цих підприємств. Торгово-операційні функції управління забезпечують досягнення головної мети кожного підприємства шляхом організації руху товарів, управління товарними запасами, вивчення попиту, організації обслуговування тощо. Регулюючі функції пов’язані з плануванням торговельно-технічного процесу і контролем. Допоміжні функції полягають в організації матеріально-технічного забезпечення ігосподарського обслуговування всіх підрозділів системи управління. Функції управління є основою для формування організаційних структур управління і дозволяють раціонально організувати весь процес управління шляхом раціонального поділу і кооперації управлінської праці.
Читайте також:
|
||||||||
|