Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 1. Комерційні банки як самостійні фінансово-кредитні установи. Основи їх діяльності

Змістовний модуль 1. Формування облікової системи банку та основних принципів його діяльності

Вступ

Протокол № 10 від 03.04.2009 р.

ББК 65.052.21 я 73

Харків, Вид. ХНЕУ, 2009

КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ

ОБЛІК У БАНКАХ

Глєбова Н. В.

ХАРКІВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

 

 

 

 

 

Укладач: Н.В. Глєбова

 

Відповідальний за випуск П.С. Тютюнник

 

Г 53

УДК 657.22:336.71716 (075.8)

Рецензенти:

В. М. Тимофєєв, докт. екон. наук., проф. зав. кафедри економічного аналізу й бухгалтерського обліку Харківського національного технічного університету «ХПІ».

В. О. Лукін, канд. екон. наук, доцент, зав. кафедри бухгалтерського обліку і аудиту Харківського національного університету внутрішніх справ.

О. В. Сороколіта начальник Харківського обласного Управління ВАТ «Ощадбанк»

 

Рекомендовано до видання рішенням вченої ради Харківського національного економічного університету.

 

 

Подано теми з навчальної дисципліни «Облік у банках», що є важливою складовою загальноекономічної підготовки студента. Мета посібника – ознайомлення з головними підходами до формування чинних методик обліку банківських операцій на основі рахунків Плану рахунків бухгалтерського обліку банків України.

Рекомендовано для студентів економічних спеціальностей, а також для викладачів і всіх, хто цікавиться бухгалтерським обліком.

 

 

© Харківський Національний

економічний університет, 2009

 

© Глєбова Н. В., 2009


 

Бухгалтерський облік – одна з головних функцій управління діяльністю банку. Він ведеться в банківській установі від дня створення до моменту ліквідації. Тому виникає необхідність у добре підготовлених спеціалістах за фахом, які обізнані в організації та проведенні бухгалтерського процесу.

Щоб володіти всебічно знаннями з бухгалтерського обліку, необхідно мати навики формулювати ту чи іншу господарську операцію, знати, яким документом вона має бути оформлена, термін і кореспондуючі рахунки, на яких повинна вона знайти своє відображення. Навчальна дисципліна «Облік у банках» належить до циклу професійно орієнтованих дисциплін галузі знань «Економіка і підприємництво» напряму підготовки «Облік і аудит».

Таким чином, основна мета – допомогти здобути студентам для виконання професійних завдань на освітньо-кваліфікаційному рівні «бакалавр» наступні компетенції:

систематизувати положення, інструкції, методичні рекомендації з питань організації бухгалтерського обліку в банківських установах;

вчасно складати та відповідним чином оформляти первинну облікову документацію у момент проведення банківської операції;

обробляти первинні та зведені бухгалтерські документи по всіх об’єктах банківського обліку і зберігати їх;

систематизувати за датами проведені банком операції, а також проведені та прийняті до обліку документи;

відкривати рахунки клієнтам банків як у національній, так і в іноземній валютах;

вести облік операцій, здійснюваних різними видами кас банків;

організовувати облік безготівкових розрахунків у банках за допомогою різних форм розрахункових документів;

оцінювати капітал банків і відображати в обліку результати поточного року в діяльності банків, вести облік доходів і витрат банків;

вести облік операцій з видачі кредиту фізичним особам та суб’єктам господарської діяльності;

формувати резерви під кредитні ризики;

нараховувати відсотки з депозиту, вести облік його номіналу;

відображати в обліку операції зі сплати та погашення депозиту;

відображати в обліку операції, здійснювані банками за дорученням їх клієнтів;

вести облік міжбанківських обмінних операцій у національній та іноземній валютах;

засвоїти принципи методики обліку окремих операцій банків;

знати методи та техніку обліку за всіма ступенями облікового процесу банку;

складати первинну облікову документацію з усіх операцій банків.

 


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  3. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  4. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  5. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  6. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  7. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  8. Автоматизація метрологічної діяльності
  9. АДАПТАЦІЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН ДО М'ЯЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  10. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  11. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  12. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.




Переглядів: 461

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Комерційні банки у кредитній системі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.