Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ №20

План

ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ №19

Тема 13. Фінансово-кредитна система та її організація.

1. Суть і функції фінансів.

2. Суть. Фоми і функції кредиту.

3. Становлення і розвиток банківської системи.

4. Редитно-фінансові інститути.

Мета:

Навчальна: визначити сутність фінансово-кредитної системи, з’ясувати суть та форми кредиту, встановити роль банків в становленні фінансово-кредитної системи.

Розвиваюча:розвивати навички економічного аналізу, вміння визначати сутність економічних понять, встановлювати взаємозв’язки між економічними інституціями.

Виховна: виховувати національну самосвідомість, відповідальність, доброзичливість.

Міждисциплінарні зв’язки: політологія, історія, політекономія.

Література:

1. Воробйов С.М. Економіка. Довідник для старшокласника та абітурієнта Харків, 2005.

2. Економіка в таблицях і схемах (Г.О.Ковальчук, В.Г.Мельничука, В.О.Огнев’юка) – Х., 2009.

3. Мочерний С.В. Основи економічних знань. Київ, 2003.

4. Ніколенко Ю.В. Основи економічної теорії. Київ, 2003.

5. Орищак Я., Чвалюк В. Основи економіки. Тернопіль, 2008.

Основні положення та поняття:

1. Фінанси – це система відносин з приводу розподілу й використання фондів грошових коштів (фінансових ресурсів).

2. Емісія – вливання грошових коштів у грошовий потік (оборот). Здебільшого використовується при фінансуванні (інвестуванні) підприємства.

3. Кредит (від лат. "creditum" – позика, борг, "credere" – вірю) – як економічна категорія виражає відносини між людьми з приводу позики грошей на умовах обов'язкового повернення їх у певний строк з оплатою у вигляді відсотка.

4. Кредитна система – це сукупність кредитних відносин та інститутів, які реалізують ці відносини.

6. Пенсійні фонди – це спеціалізовані фінансові установи, основним завданням яких є збирання і акумуляція грошових коштів, призначених для пенсійного забезпечення громадян після досягнення ними певного віку.

7. Інвестиційні фонди – це особливий вид фінансово-кредитних установ, що забезпечують посередництво в інвестиційному процесі.

8. Лізингові компанії – це кредитно-фінансові формування, які займаються купівлею устаткування, машин, транспортних засобів, споруд виробничого призначення, які дорого коштують та надають їх в оренду з правом наступного викупу.

9. Фінансові компанії – це кредитно-фінансові установи, які спеціалізуються на кредитуванні продажу споживчих товарів з відстроченням платежу.

10. Ломбарди – кредитні установи, що надають грошову позику під заставу рухомого майна цінних речей.

Теми рефератів:

1. Система державних фінансів України.
2. Операції ощадного банку України.

Фінанси (від фр. "finance", лат. "financia" – готівка, дохід) – завершення розрахунків (платежів) в грошових відносинах між населенням і державою.

Фінанси охоплюють широкий спектр податкових платежів населення, позики, лотереї, вклади в банки тимчасово вільних грошей.

Фінанси – це система відносин з приводу розподілу й використання фондів грошових коштів (фінансових ресурсів).

Основними суб'єктами фінансових відносин є: держава, державні органи управління, підприємства, установи, громадські організації й населення країни.

Фінанси – це система економічних відносин між державою, юридичними та фізичними особами щодо акумуляції та використання грошових засобів на основі розподілу й перерозподілу валового внутрішнього продукту (ВВП) і національного доходу.

Фінанси – це "кровоносна система" будь-якої економіки.

Фінансова система поділяється на: державні фінанси; фінанси підприємств і організацій; фінанси населення.

Державні фінанси – це система фондів грошових ресурсів, зосереджених у руках держави й призначених для забезпечення виконання властивих їй функцій та сукупність форм і методів, за допомогою яких ці функції реалізуються.

Фінанси підприємств і організацій– це грошові ресурси, що забезпечують процес формування і використання доходів первинної виробничої структури, регулюють розподільчі відносини на рівні мікроекономіки.

Фінанси населення – це грошові фонди, що формуються у жителів країни з доходів, отриманих від трудової, господарської та іншої діяльності, або із спадщини.

Функції фінансів:

- регулююча;

- розподільча;

- контрольна.

Кредит (від лат. "creditum" – позика, борг, "credere" – вірю) – економічна категорія виражає відносини між людьми з приводу позики грошей на умовах обов'язкового повернення їх у певний строк з оплатою у вигляді відсотка.

Найкраще суть кредиту проявляється у принципах кредитування, яких є п'ять:

I.Поворотність кредиту витікає з самої суті позичкового капіталу.

II.Платність. За отримання грошей у позику необхідно платити позичковий відсоток.

III.Цільовий характер кредиту. Банк ніколи не видає кредит, якщо не знає на що будуть витрачені гроші.

IV.Строковість. Кредити видаються на конкретні строки, після закінчення яких вони мають бути повернені.

V.Матеріальна забезпеченість кредиту. Сума кредиту не може перевищувати вартість майна позичальника.

Структура кредитної системи:

a)центральний (національний) банк, який здійснює керівництво всією кредитною системою країни;

б)комерційні банки, які становлять "арматуру" кредитної системи й здійснюють різні фінансові операції;

в)спеціальні кредитно-фінансові інститути, до яких належать:

* інвестиційні компанії, фінансові корпорації, будівельні об'єднання, фондові біржі. Їхня діяльність має допоміжний характер, доповнюючи операції комерційних банків;

* страхові компанії, які отримують внески від тих, хто страхує своє майно, життя, й виплачують страхові відшкодування у випадках аварій, пожеж тощо;

* ощадні установи: ощадні банки; позичково-ощадні асоціації й кредитні союзи, що використовують позичковий капітал для кредитування житлового будівництва та інших цілей;

* пенсійні фонди, які володіють значним капіталом і фінансують великі промислові компанії шляхом купівлі акцій та облігацій;

* особливе місце в кредитній системі займають фондові біржі, головною метою яких є забезпечення ефективного ринку для продажу й купівлі цінних паперів, створення капіталу для промисловості.

Форми кредиту:

I. Комерційний кредит.

II. Банківський кредит.

III. Державний кредит.

IV. Споживчий кредит.

V. Міжнародний кредит.

VI. Іпотечний кредит.

VII. Міжгосподарський кредит.

Кредитна система – це сукупність кредитних відносин та інститутів, які реалізують ці відносини.

Емісія – вливання грошових коштів у грошовий потік (оборот). Здебільшого використовується при фінансуванні (інвестуванні) підприємства. Державою використовується у разі недостачі грошових коштів в національному обороті або при заміні старої валюти.

Кредитно-фінансові інститути:

Пенсійні фонди– це спеціалізовані фінансові установи, основним завданням яких є збирання і акумуляція грошових коштів, призначених для пенсійного забезпечення громадян після досягнення ними певного віку.

Інвестиційні фонди – це особливий вид фінансово-кредитних установ, що забезпечують посередництво в інвестиційному процесі. Випускаючи власні цінні папери, вони акумулюють грошові кошти приватних інвесторів (переважно населення) та вкладають їх в акції й облігації різних підприємств.

Лізингові компанії – це кредитно-фінансові формування, які займаються купівлею устаткування, машин, транспортних засобів, споруд виробничого призначення, які дорого коштують та надають їх в оренду з правом наступного викупу. Для придбання машин і устаткування лізингові компанії використовують власні та позичкові кошти. Лізинг забезпечує підприємствам можливість одержати необхідне устаткування без значних разових витрат грошових коштів, неминучих при звичайній купівлі.

Фінансові компанії – це кредитно-фінансові установи, які спеціалізуються на кредитуванні продажу споживчих товарів з відстроченням платежу. Ресурси фінансових компаній формуються за рахунок випуску власних боргових зобов'язань – облігацій або векселів, а також отримання короткострокових кредитів від комерційних банків.

Ломбарди – кредитні установи, що надають грошову позику під заставу рухомого майна цінних речей.

Перевір себе!

1. Що включає в себе поняття кредит і які причини кредитування?

2. Що таке кредитна система і яка її структура?

3. Які основні форми кредиту?

4. Які функції виконує Національний банк України?

5. Яка роль і функції комерційних банків у сучасній кредитній системі?

6. Охарактеризуйте види банківських операцій.

7. Назвіть основні спеціалізовані кредитно-фінансові інститути.

8. Що таке фінанси і які функції вони виконують?

9. Назвіть структуру фінансової системи.

 

Тема 13. Міжнародна торгівля, валютні відносини, рух капіталів між країнами.


Читайте також:

  1. ГИСТОЛОГИЯ. КОНСПЕКТ ЛЕКЦИЙ.
  2. Електронний конспект лекцій
  3. За опорний меридіан прийнятий магнітний меридіан аеродрому вильоту.
  4. І. ПРОСЛУХОВУВАННЯ ТА КОНСПЕКТУВАННЯ ЛЕКЦІЙ
  5. Коновалова М.Д.Экспериментальная психология: конспект лекций. - Высшее образование. – 2006.
  6. КОНСПЕКТ
  7. Конспект
  8. Конспект лекций
  9. Конспект лекций
  10. Конспект лекції
  11. Конспект лекції
  12. Конспект лекції




Переглядів: 773

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Маркетинговий контроль. | Критерії навчальних досягнень учнів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.