Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Слайд 1

Скорочення витрат.

Тема 7. Фінансовий контроль II.

7.1. Скорочення витрат.

7.2. Як повернути дебіторську заборгованість.

7.3. Як зменшити товарні запаси.

7.4. Разові заходи для збільшення грошових коштів.

7.5. Аналіз руху грошових коштів.

 

Скорочення витрат є ключовим питанням для будь-якого підприємства. Як люблять говорити українські виробничники і фахівці, "Успіх - це постійний пошук можливостей для зниження витрат". Чому? Тому що в Україні збільшити обсяг виручки від реалізації (тобто збільшити продаж) складно, оскільки цей процес займає багато часу. Крім того, не завжди є потрібні ресурси чи повноваження для управління цим процесом.

Втім, скорочуючи витрати, неприбуткове підприємство може стати прибутковим і без збільшення продажу. Для цього досить лише ефективніше розпоряджатися наявними ресурсами. Іншими словами, скороченню витрат слід приділяти таку ж увагу, як пошукові нових ринків і нових покупців.

Необхідно також пам`ятати, що між витратами і реалізацією існує безпосередній зв'язок, тому що в міру того, як підприємство стає конкурентноздатнішим з точки зору витрат, перед ним відкриваються більше нових ринків.

Основні принципи скорочення витрат є досить простими:

В першу чергу треба визначити і зосередити увагу на тих витратах, які є одночасно значними та контрольованими. Згодом ми пояснимо, що мається на увазі.

Далі, після визначення цих статей витрат, необхідно встановити відповідні носії витрат. Знову ж таки, про носії витрат ми поговоримо далі, а зараз визначимо їх як "додаткову частину витрат підприємства, що має значний вплив на прибутковість аналізованої статті витрат".

Після завершення цих двох кроків, керівникам підприємства необхідно провести детальну діагностику та визначити, де можна виправити ситуацію.

Нарешті, ключовим моментом є залучення працівників усіх служб і підрозділів підприємства до процесу скорочення витрат.

Скорочення витрат має декілька переваг: підвищення конкурентноздатності, збільшення прибутків та поліпшення руху грошових коштів. Питання скорочення витрат розглядається в багатьох модулях на компакт-диску "Зміни, зумовлені ринком". Причина такої уваги дуже проста: скорочення витрат є базовою складовою будь-якого бізнесу.

Отже, вирішивши скоротити витрати, виникає питання: які ж ресурси будуть для цього потрібні?

Глибоке розуміння різних типів витрат і того, як вони обчислюються, є основою оцінки витрат підприємства (особливо виробничих витрат). Якщо на підприємстві такого аналізу ще не роблять, то можна зробити його за допомогою модулів "Аналіз собівартості товару" з розділу "Фінанси" на цьому диску. Ще одним важливим джерелом інформації буде Звіт про прибутки (Про фінансові результати). Для правильного визначення носіїв витрат потрібен здоровий глузд та досвід цілеспрямованої групи фахівців підприємства.

Володіючи потрібною інформацією і персоналом, продовжимо розглядати цей підхід.

Першочерговим завданням є визначення того, які витрати є значними, які - контрольованими, а потім відібрати лише ті, які відповідають обом ознакам.

Значні витрати - це ті витрати, які становлять досить велику частку загальних витрат підприємства. Найкращим способом визначенн я цих витрат є застосування правила 80/20. Воно говорить, що усього лише 20% статей витрат складають 80% усіх видатків. Відтак, з самого початку необхідно зосередити увагу на цих "великих" статтях, а не працювати над масою дрібних витрат, які мають мінімальну вагу. На більшості підприємств статтями значних витрат будуть витрати на сировину, енергоносії та (в окремих випадках) на заробітну плату.

Контрольовані витрати - це ті витрати, на які можна якоюсь мірою впливати. На сплату податків та інші платежі в центральний бюджет йтиме значна частка прибутків підприємства., Однак існує небагато способів вплинути на ці витрати. Увагу слід зосередити лише на тих витратах, які дійсно можна контролювати.

Прикладом великих контрольованих витрат на більшості українських підприємств є рівень відходів. Багато виробничих процесів, які збереглись ще з радянських часів, є визначально витратними. Якщо протягом останніх п'яти-десяти років виробничі процеси на підприємстві не мінялись, то в цьому напрямку, майже напевне, слід шукати резерви. Скорочення рівня відходів означає скорочення витрат, так що на підприємстві вже є всі ресурси для того, щоб змінити ситуацію на краще.

Після визначення декількох статей витрат, на яких слід зосередити увагу, треба встановити носії цих витрат. Кожна стаття витрат становитиме суму витрат, що її складають. По мірі того, як ці складові зростають або скорочуються, вони впливатимуть на загальний рівень витрат. Кожну таку складову загальних витрат ми називаємо носієм витрат.

Існує багато носіїв витрат, кожен з яких по-різному впливає на статтю витрат. Окремі носії витрат представлені в таблиці, що додається. Можна, звичайно, навести декілька додаткових носіїв витрат, властивих для Вашого підприємства.

Слід також пам'ятати, що коли підприємство вживає заходів для зниження одного носія витрат, то це обов'язково відбивається на одному чи декількох інших. Треба дуже уважно враховувати такі взаємозалежності - скорочення одного носія витрат не обов'язково означає, що загальні витрати скоротяться на таку ж величину.

Визначивши носії витрат, треба вирішити, над якими витратами слід працювати в першу чергу. Ми радимо скористатися правилом 80/20 для визначення найбільших трьох носіїв витрат, а потім працювати над їх скороченням. Не беріться одночасно за багато речей.

На цьому слайді викладено декілька прикладів носіїв витрат, які розміщені за пріоритетністю і є характерними для типового підприємства, що виробляє товари широкого вжитку та промислові товари. Хоча структура витрат Вашого підприємства буде до певної міри відрізнятися від вказаної на малюнку, її можна використати як відправну точку у визначенні пріоритетних витрат. Деякі з наведених тут носіїв витрат, можливо, не мають особливого значення для Вашого підприємства: вони є незначними, і, навіть якщо їх вдасться скоротити, це суттєво не вплине на ситуацію. Натомість, сконцентрувавшись на пріоритетних проектах, можна сподіватися на позитивний результат протягом короткого часу.

Давайте розглянемо декілька питань, які треба поставити перед собою для того, щоб скоротити певні носії витрат, наведені в попередньому слайді. Розпочнемо з дизайну.

Кожному хочеться думати, що він виробляє ідеальний продукт, або що якість його продукції вища ніж у конкурентів. Навіть якщо це припущення вірне, слід поміркувати над тим, чи не надаєте Ви своїй продукції таких переваг, за які покупець не бажає платити. Інакше кажучи, чи не забагато коштів вкладено в конструкцію продукту, щоб запропонувати непотрібні покупцям переваги?

Наприклад: Ви можете виробляти високоякісний продукт, але чи насправді покупець потребує таких високосортних матеріалів чи таких точних допусків? Треба поговорити про це з покупцями, запитати їх, які характеристики та переваги вони дійсно цінують у товарі? Це те, що в розділі "Стратегія" ми називаємо "купівельні критерії покупця". В такий спосіб можна визначити, які характеристики продукту є ключовими для його успіху, а від яких слід відмовитися, оскільки вони лише збільшують його собівартість.

Якщо можна скоротити витрати, скоротивши кількість характеристик продукту чи спростивши дизайн без скорочення обсягів продажу, то впровадження відповідних змін гарантує більший прибуток на одиницю продукції. Звичайно, це найкращий сценарій, однак не всі рішення будуть такими простими. Часто доводиться шукати тонкий баланс між перевагами і відповідними витратами.

 

При аналізі конструкції продукту такі компроміси, як правило, стосуються двох категорій: технічного доопрацювання і конструктивних особливостей.

Простіше кажучи, доопрацювання продукту означає зміну його конструкції - усунення певних характеристик або зменшення кількості опцій, запропонованих покупцеві. Перш ніж зробити якісь зміни в цій сфері, запитайте себе: як це вплине на ставлення покупця до мого товару? Чи матиме це значний вплив на витрати? Чи вплинуть конструктивні зміни на співвідношення якості і вартості, яке на даний момент визначає рівень реалізації?

Характеристики конструкції звичайно розробляються одночасно з доробкою продукту. Ці характеристики пов'язані з матеріалами, які використовуються у виробництві продукту, необхідними допусками та іншими технічними рішеннями. Ще раз запитайте себе: як зміна, така як використання матеріалу нижчого сорту, вплине на рівень продажу і прибутковість продукту? Чи справді вона матиме значний вплив на витрати підприємства? Необхідно подумати про стандартизацію продукту і як її сприйме ринок. Це дасть Вам переваги масштабного виробництва, скоротить час на монтаж і демонтаж обладнання.

А тепер розглянемо вхідні витрати. Для багатьох підприємств це найбільша стаття витрат. Слід ретельно проаналізувати усі носії таких витрат. Витрати на сировину та енергоносії не є незмінними: якщо ефективно провести переговори з постачальниками, ці витрати часто можна контролювати. Чи можна знайти інших або більш дешевих постачальників? Чи можна об'єднатись з іншим підприємством та використати свій вплив як покупця для закупівлі сировини за нижчими цінами? Єдиним обмеженням можливостей закупівлі сировини є недостатня винахідливість, з якою Ви вирішуєте це питання.

Крім придбання сировини і матеріалів можна також подумати над їх ефективнішим використанням:

- При скороченні відходів в першу чергу скоротиться обсяг закупівель вхідних матеріалів; ефективність підприємства при цьому підвищиться.

- Чи має підприємство змогу розмістити замовлення на виконання певної частини робіт підрядною організацією (наприклад, харчове обслуговування чи прибирання приміщень) дешевше, ніж це виходить тепер?

- Кожен кіловат електроенергії, збережений за рахунок усунення непланованих витоків, термоізоляції чи вимкнення непотрібних печей - це, перш за все, кіловати, які не треба буде купувати.

Треба оголосити війну відходам та змарнованій сировині на підприємстві.

Зарплата робітників часто є значним носієм витрат в Україні. Не тому що платня є такою високою, - зазвичай ні, а тому, що на більшості приватизованих підприємств працює вдвічі або втричі більше людей, аніж підприємство насправді потребує для роботи на існуючому рівні.

Скорочення кількості працівників та проведення навчання для решти, щоб вони могли виконувати свою роботу більш ефективно - це перевірений спосіб підвищення продуктивності та зниження витрат.

Але самого навчання замало. Також необхідно створити мотивацію для робітників, надавши їм нормальні умови роботи та організувати роботу таким чином, щоб вони працювали більш наполегливо, інтенсивно та послідовно і отримували за це винагороду.

Подивіться на свою компанію та вирішіть, де знаходяться основні можливості для підвищення продуктивності праці на підприємстві. Розробіть план, який би використовував всі переваги існуючої освітньої бази та надайте Вашому персоналу змогу зростання.

Багато хто думає, що технологія є вирішенням всіх проблем. Справді, більшість українських генеральних директорів вважають, що брак високотехнологічного обладнання - це єдина річ, яка є перешкодою для ефективної конкуренції на світовому ринку. На жаль, такий погляд на ситуацію є занадто спрощеним: технології можуть вимагати додаткових витрат, або можуть їх скоротити; вони також можуть ускладнити процес виробництва, і, можливо, ніколи не компенсують відсутність ефективної групи маркетингу та продажу.

Головне переконатися в тому, що рівень технології, який застосовується на підприємстві відповідає товару, який виробляє підприємство та сегментам ринку, в яких воно конкурує. Дайте відповіді на запитання, наведені в наступному слайді, зокрема на ті, які намагаються узгодити потреби ринку з рівнем існуючих на підприємстві технологій. Тільки після того, як буде отримано відповіді на ці запитання, можна буде вирішити, чи застосування технології дійсно є ключовим носієм витрат на підприємстві.

При аналізі цього носія витрат треба довести собі, що додаткові інвестиції окуплять себе.

Процес виробництва є важливим для будь-якого підприємства, але він є особливо значущим носієм витрат для тих підприємств, які оперують великими обсягами продукції. Подумайте про існуючу організацію виробництва на підприємстві:

- Чи можна експлуатувати обладнання по-іншому або реорганізувати виробничі цехи з метою скорочення часу та витрат?

- Чи можна використовувати більш дешеве обладнання для виробництва тієї ж продукції?

- Чи можна змінити організацію деяких процесів для того, щоб краще задовольняти потреби покупців?

Якщо будь-яке з цих запитань можна поставити стосовно Вашого підприємства, пропонуємо переглянути модулі "Реорганізація бізнес-процесів" та "Як зменшити тривалість циклів виробництва" в розділі "Операційна діяльність та організаційна структура". В цих модулях більш детально роз'яснюється, як можна покращити існуючі процеси за короткий проміжок часу та за відносно невеликі кошти.

Місце розташування - це носій витрат, який багато хто не усвідомлює до кінця. Той факт, що більшість приватизованих підприємств географічно розташовані так, як це було заплановано 10 чи 20 років назад, означає, що такий стан справ можна покращити. Переміщення або об'єднання виробничих процесів - це рішення не просте, - воно потребує часу і коштів. Переміщення всієї компанії - це ще більш важливе рішення, над яким не потрібно думати доти, доки не розглянуто інші варіанти.

При вирішенні питання розміщення активів підприємства, спробуйте дати відповіді на такі запитання:

Чи є необхідність в тому, щоб підприємство фізично розташовувалось ближче до ринку? Якщо це, скажімо, молокозавод, то відповідь цілком ймовірно буде "так". Якщо ж компанія займається програмним забезпеченням, то відповідь, швидше за все, буде "ні".

Чим характеризується місце розташування підприємства? Чи дорого обходиться його утримування? Яку відстань має подолати сировина, щоб потрапити на підприємство? Чи відповідають засоби зв'язку потребам підприємства?

Чи оптимізовано потенціал сьогоднішнього місця розташування? Наприклад: чи є змога об'єднати виробництво і здати в оренду площі, які звільняються?

Як конкуренти реорганізували свої активи? Як вони подолали перешкоди, чи можна зробити те саме на Вашому підприємстві?

Чи є витрати на дистрибуцію важливим носієм витрат для підприємства? Для відповіді на це запитання подивіться, будь ласка, на питання про дистрибуцію на слайді:

Поміркуйте, яку частку загальних витрат становлять витрати, пов'язані з доставкою товару покупцям. Якщо ця частка є значною, які є можливі варіанти для покращення ситуації - чи є існуюча система єдиною можливою за даних умов? Чи є необхідність збільшення або зменшення кількості агентів та продавців Вашої продукції, щоб зробити систему більш ефективною?

Якщо буде прийняте рішення, що зміни необхідні, подумайте про необхідність власного контролю за товаром, про те, як він продається, перш ніж прийняти остаточне рішення. Будь-яка зміна у дистриб'юторській стратегії вплине на загальну конкурентноздатність товару, тому таке рішення не можна приймати ізольовано від усіх інших обставин.

Щоб продемонструвати, як різні методи скорочення витрат застосовувались на українських підприємствах, в цьому модулі наведений приклад успішної реструктуризації Запорізького м'ясокомбінату. Усвідомивши важливість дистрибуції, на підприємстві переглянули, а потім оптимізували маршрути доставки продукції. Результатом цього кроку стало скорочення кілометражу на 20% та скорочення витрат на пальне на 50%. Крім того, було виявлено, що підприємство має змогу покращити систему доставки товару. Як результат: задоволені покупці, свіже м'ясо, менші витрати - краще не придумаєш!

Іншим цікавим прикладом є значне скорочення витрат на електроенергію в 1999 році на заводі вогнетривких матеріалів в місті Часів Яр, у Донбасі. Обидва приклади (Запоріжжя та Часового Яру) можна прочитати повністю, натиснувши на кнопку "Історії успіху".

Ключем до будь-якої програми скорочення витрат є не просто її обговорення або планування, а безпосереднє виконання. Виконання, як завжди, є основою.

Щоб полегшити ефективне виконання завдань, доцільно дотримуватись трьох правил:

- Список проектів не повинен бути довгим. Розпочати слід не більш як з двох значних та контрольованих витрат. Зосередьте увагу на найкращих можливостях. Не треба відволікатись на другорядні питання.

- Призначте керівника групи для виконання кожного проекту. Переконайтесь у тому, що він чи вона володіють достатніми функціями та повноваженнями для виконання цієї роботи. Постійно контролюйте процес виконання.

- Встановіть напружені, але реальні цілі заощадження коштів. Оцінюйте результати за кожною ціллю та винагороджуйте працівників за суттєві результати у їх досягненні.

Скорочення витрат є проблематичним для кожного підприємства. Але це завдання необхідно вирішувати. Від цього залежить довготривала життєздатність підприємства.

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

 


Читайте також:

  1. Додавання в слайд музики і звукових ефектів
  2. Додавання на слайд фільму або анімованого малюнка GIF
  3. Додавання переходів між слайдами
  4. Залежно від часу закріплення і зберігання матеріалу пам'ять поділяють на сенсорну, короткочасну і тривалу(Слайд № 19).
  5. Запис звуку або звукової примітки для окремого слайду
  6. Зміна фону слайду
  7. Лекція 1. (слайд 5) Організація економічного аналізу на підприємстві
  8. Слайд 1
  9. Слайд 1
  10. Слайд 1
  11. Слайд 1
  12. Слайд 1




Переглядів: 458

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Слайд 1

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.