Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Сензитивні періоди розвитку.

Мова.

Увага.

Пам'ять.

Абстрагування.

Мета: навчити дитину знаходити непрямі ознаки.

Перед дитиною пред'являється бланк із зображенням тварин: «корова, слон, лисиця, ведмідь, тигр». Потім малюка просять об'єднати їх з іншими звірами, назви яких починаються на ту ж букву: «кінь, собака, лев, вовк, тюлень» (правильною відповіддю в даному випадку буде наступний: «корова-кінь, слон-собака, лисиця-лев, ведмідь-вовк, тигр-тюлень»). Учня обов'язково просять аргументувати свій вибір, тому діти часто ігнорують інструкцію і пов'язують картинки з будь-якими іншими ознаками (наприклад, за принципом великий-маленький, добрий-злий, дика тварина-домашня тварина тощо). Якщо дитина не зрозумів інструкцію, її слід повторити ще раз і навести приклад.

Пам'ять підрозділяється на короткострокову та довгострокову.

Відмінним вправою для розвитку пам'яті було і залишається читання літератури. Після прочитання необхідно обговорити з дитиною сюжет казки або оповідання, попросити дати оцінку характерам персонажів, задати питання по тесту і т.д. Можна також попросити дитину намалювати улюблений епізод з книги, виліпити з пластиліну головних героїв і т.д.

Дитину просять продовжити візерунок у зошити в клітинку (або намалювати поруч точно такий же малюнок). Після того, як візерунок буде закінчений, можна попросити дитину розфарбувати кожну клітинку в малюнку різним кольором і т.д.

На жаль, на сьогоднішній день все більше і більше дітей приходять до школи, маючи серйозні порушення мовлення та письма.

Перш за все, слід розуміти, що для гармонійного розвитку мовлення з дитиною необхідно спілкуватися. Розмовляючи з дитиною, намагайтеся вживати повну назву явищ і предметів: не скорочуйте їх, не використовуйте у своїй власній промові «сленг», не спотворюйте звуки (наприклад, не «фотік», а «фотоапарат»; не «магазик», а «магазин» тощо). Промовляючи слова чітко і повністю, ви збагачуєте словниковий запас дитини, правильно формуєте звукове вимову.

Відмінним вправою для розвитку мовлення буде спільне читання (особливо старих народних казок), розповідання віршів, приказок, скоромовок.

Сприйняття та уяву.

Кращим вправою для розвитку цих психічних функцій є читання художньої літератури та творча і естетична діяльність. Відвідування дитячих вистав, виставок, концертів, домашнє рукоділля, ліплення, орігамі, малювання - все це чудово розвиває сприйняття та уяву дитини.

Сензитивний період визначається специфічною чутливістю, якої людина набуває в дитячому віці. Це тимчасовий стан, що закінчується здобуттям певного досвіду. Одного разу здобутий, цей досвід знищує специфічну сензитивність... Дитина вчиться пристосовуватись і набувати певного досвіду в певні сензитивні періоди. Саме особлива чутливість допомагає дитині увійти в контакт з навколишнім світом, причому, досить інтенсивний... Коли черговий інтерес вичерпаний, одразу ж спалахує інший. Тому дитинство йде "від перемоги до перемоги" в постійному ритмі, що дає дитині справжнє задоволення і навіть щастя... Коли закінчуються сензитивні періоди, інтелектуальні перемоги можна побачити у мислительному процесі, в добровільній важкій праці дослідження навколишнього середовища.

З байдужості народжується втома працею.

Різноманітні внутрішні почуття дитини дають їй змогу з навколишнього світу брати те, що потрібно для її зростання. Вони роблять дитину чутливою до одних речей, але залишають її байдужою до інших. Коли дитина піддається такій односпрямованій чутливості, це схоже на пучок яскравого світла, що освітлює одні предмети і не торкається інших, причому перші складають світ дитини.

Сензитивні періоди тривають майже до п'яти років і допомагають дитині вбирати образи з навколишнього світу зі справді вражаючою інтенсивністю. Дитина - активний спостерігач, що дістає свої спостереження через почуття.

Необхідно пропонувати дитині такі вправи, що співпадають із тими потребами, які у неї є в цей момент, потім, зі зростанням дитини, ця потреба залишається позаду, і ви ніколи більше не побачите її в повному обсязі, бо момент для розвитку цієї потреби вже минув.

 

Сенсорний розвиток 0 - 3

Мовний розвиток 1,5 - 3

М'язовий розвиток, координація

Інтерес до маленьких об'єктів 1 - 4

Вдосконалення рухів

Порівняння правди і реальності

Знайомство з порядком у часі і просторі 2 - 4

Вдосконалення почуттів 2,5 - 6

Сприйнятливість до впливу дорослих 3 - 6

Письмо 3,5 - 4,5

Тактильні відчуття 4 - 4,5

Читання 4,5 - 5,5


Читайте також:

  1. L2.T4/1.1. Засоби періодичного транспортування штучних матеріалів.
  2. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  3. Анатомо-фізіологічні основи статевого розвитку.
  4. Антропологічна періодизація первісної історії
  5. Важливою методико-методологічною проблемою є періодизація історії економічної думки, визначення пріоритетів, що підлягають аналізу.
  6. Видатки усіх бюджетів поділяються на поточні і видатки розвитку.
  7. Види і періодичність технічного обслуговування автомобіля
  8. Визначте, за часів правління яких князів Київська Русь досягла свого найвищого розвитку.
  9. Виникнення єгипетської держави і періодизація історії Стародавнього Єгипту.
  10. Витрати бюджетів усіх рівнів розділяються на витрати, що включаються в бюджет поточних витрат, і витрати, що включаються в бюджет розвитку.
  11. Вікова періодизація
  12. Вікова періодизація дитинства




Переглядів: 1002

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Періодизація психічного розвитку дітей. | Сутність та функції ринку.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.