Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ЛК.01 – Основи управлінських рішень 1 страница

Клас

Урок 1. Тема. Ми — українці 179

Урок 2. Тема. Грамотний — видющий і на все тямущий 181


Урок 3. Тема. Щоб бути здоровим і все встигати робити 184

Урок 4. Тема. Щоб бути здоровим і все встигати робити 188

Урок 5. Тема. Народний календар 191

Урок 6. Тема. Природа навколо нас 194

Урок 7. Тема. Сонце 197

Урок 8. Тема. У царстві рослин 201

Урок 9. Тема. У царстві тварин 204

Урок 10. Тема. Людина — частина живої природи 211

Урок 11. Тема. Осінь. Рослини восени. Охорона здоров'я восени 212

Урок 12. Тема. Як тварини готуються до зими. Як люди готуються до зими ....217

Урок 13. Тема. Зима. Рослини взимку. Охорона здоров'я зимової пори 221

Урок 14. Тема. Як зимують птахи і звірі. Турбота людей про птахів

і звірів узимку 225

Урок 15. Тема. Зима щедра святами 229

Урок 16. Тема. Родина, рідня, рід. Сімейний календар 233

Урок 17. Тема. Твоя квартира. Будь обережним 237

Урок 18. Тема. Про працелюбних та лінивих 240

Урок 19. Тема. Урок чемності 244

Урок 20. Тема. Школа ввічливості. Гостини 249

Урок 21. Тема. Що таке культурна спадщина 252

Урок 22. Тема. Про доброту і милосердя.

Ніхто не має права ображати людину 254

Урок 23. Тема. Про доброту і милосердя.

Ніхто не має права ображати людину 259

Урок 24. Тема. Декларація прав дитини. Основний Закон держави.

Обов'язки батьків та дітей 263

Урок 25. Тема. Де ти живеш. Що дає місто селу, село — місту 265

Урок 26. Тема. Твоя країна — Україна. Символи держави 267

Урок 27. Тема. Народні промисли України 270

Урок 28. Тема. Київ — столиця України 275

Урок 29. Тема. Весна. Рослини навесні. Охорона здоров'я навесні 277

Урок 30. Тема. Тварини навесні. Зустрічаємо птахів 282

Урок 31. Тема. Весняні свята. Мамин день 285

Урок 32. Тема. Весняні свята. Великдень 288

Урок 33. Тема. Незабаром літо. Спостереження за природою влітку 292

Урок 34. Тема. Ми і природа 295

Урок 35. Тема. Узагальнення вивченого за рік 299

2 КЛАс

урок 1

Тема. Ми — українці

мета: поглибити знання учнів про Україну, розкрити зміст поняття громадянин України; розвивати мовлення учнів; виховувати патріотичні почуття приналежності до народу України.

обладнання: календар природи, карта України, тлумачний словник, портрети Т. Г. Шевченка, М. Лисенка, С. Корольова, К. Білокур.

ХіД УРОКУ

ознайомлення із завданнями курсу «Я і Україна» в 2 класі

Розповідь учителя.

У другому класі ми продовжимо вивчати курс «Я і Україна». Ви по- глибите знання про Україну — незалежну державу, про народ України, його звичаї та традиції, ознайомитесь із правилами поведінки в громад- ських місцях, під час урочистих подій, ознайомитесь із вимогами до осо- бистої гігієни. Протягом року будете вести спостереження за погодою та працею людей і результати спостережень заносити в класний «кален­дар природи».

Демонстрування підручника «Я і Україна».

Найкращим другом і вірним помічником у вивченні курсу стане підручник «Я і Україна».

Прослухайте лист-звернення до читачів (С. 3 підручника).

актуалізащя опорних знань

Діти, вочевидь, кожен із вас, не замислюючись, дасть відповіді на такі запитання: «Як називається країна, де ми живемо? Яку назву має на­род нашої держави? Хто ж ми з вами?».

На першому уроці ми поговоримо про українців, народ України.

(Учитель зачитує із дошки завдання уроку.)

Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь учителя.

Україна — це отча земля, рідний край, де ти народився. Широкі й чарівні простори, прекрасні села та міста. Могутньо котить до Чорного моря хвилі найбільша річка України — Дніпро. Буйною зеленню шумлять на його берегах сади, ліси. Золотистим морем розливається по безкраїх нивах жито-пшениця. Тут живуть працьовиті волелюбні люди. Погляньте на карту України. На ній позначено кордони української землі.

Робота з картою України.

Простір землі, заселений українським народом, надзвичайно ве­ликий! Щоб його перетнути, треба пішки йти із заходу на схід 90 днів, долаючи щодня по 30 кілометрів. Україна — одна з найбільших держав Європи.

Оскільки це країна велика, то й живуть у ній люди різних національ- ностей. Поряд з українцями в Україні живуть росіяни, білоруси, поляки, чехи, молдовани, болгари, євреї, греки. Усі вони знайшли в нашому краї свою батьківщину, називають матір'ю соборну й суверенну Україну.

Україно, соборна державо,

Сонценосна колиско моя,

Ще не вмерла

Й не вмре твоя слава,

Завойована в чесних боях!

Живи та міцній,

Українська державо!

Вмирали у битвах мільйони борців,

Щоб стяг синьо-жовтий піднявсь величаво

Й над Києвом стольним віки майорів.

Робота з підручником (С. 4—5). Читання та розгляд малюнків.

Робота з тлумачним словником.

Громадянин — людина, яка постійно живе в державі, користується її правами й виконує обов'язки, встановлені законами цієї держави.

Робота над віршем, записаним на дошці (читання вірша учнями).

Любі друзі! Хоч маленькі, Ми вже добре знаєм, Що звемося українці, Славних предків маєм. Батько, мати, брат, сестричка Й інші члени роду — Всі належать до одного Українського народу. Бо родитись українцем — Це велика честь і слава. Рідний край свій прославяти — Найважливіша для всіх справа.

Яка найважливіша справа для кожного українця?

Розповідь про видатних людей України. У ч и т е л ь

Благословенна хай буде година І та хата, і село, Що Україні принесло З великих найбільшого сина.

(І. Я. Франко)

Тарас Шевченко, великий Кобзар — так називали і називають його люди. Геніальний син українського народу прославив Україну на весь світ. Його книгу «Кобзар» перекладено багатьма мовами світу. Народ України береже пам'ять про видатного поета. Йому збудовано пам'ятники, його ім'ям названо вулиці, порти, театри, університети. Його вірші знають до- рослі й діти. Чи пам'ятаєте ви рядки з віршів великого Кобзаря?

До відомих людей України можна віднести композитора М. Лисен­ка, народну художницю К. Білокур, конструктора С. Корольова.

6. Конструювання речень зі словами українка, українець.

Підсумок уроку

Як називається наша держава?

Хто живе в Україні?

Кого із відомих українців ви знаєте?

Домашнє завдання

Опрацювати статтю підручника.

Створити малюнок чи фотоколаж (за допомогою батьків) за темою

«Моя Україна».

Вивчити невеличкий вірш про Україну.

За бажанням скласти кросворд «Україна» (за допомогою батьків).

урок 2

Тема. Грамотний — видющий і на все тямущий

мета: уточнити й розширити уявлення учнів про значення знань у житті людини; обговорити правила для учнів; розвивати почуття від- повідальності; виховувати у дітей бажання дотримуватись правил для учнів.

обладнання: плакат з прислів'ями, текст української народної казки «Розумна дівчинка», загадки.

ХіД УРОКУ

I. Перевірка знань учнів

Бесіда.

Як називається наша держава?

Хто живе в Україні?

Як єдиним словом можна назвати всіх жителів нашої держави?

Яких видатних українців ви знаєте? Чим вони прославили нашу країну?

Повідомлення теми заняття

Читання вірша Анатолія Костецького.

Спитай у тата чи у мами, Які професії у них. Професій в світі є чимало, Сповна їх вистачить на всіх. Та є одна поміж професій, Якої вчаться всі в житті, Яка для кожного найперша, Якої вчитиметесь ви. Учитель, лікар чи геолог, Письменник, слюсар чи шахтар — Всі називають головною Одну професію — школяр! Бо всім відомо, що без школи, Без знань, що мусиш там набуть, Не станеш у житті ніколи Тим, ким в дитинстві мрієш буть.

Які професії згадуються у вірші?

Яку професію називають головною?

Яке основне заняття кожного школяра?

Сьогодні на уроці ми поговоримо з вами про значення знань у житті людини.

Вивчення нового матеріалу

1. Прослуховування й обговорення української народної казки «Розум- на дівчинка».

Було двоє братів: один бідний, а другий багатий. Пожалів багатий брат бідного і подарував йому корову. Через якийсь час роздумав і велів бідному повернути корову.

Бідний сказав, що не віддасть, бо діти вже звикли до молока. Багач повів бідного до пана, щоб той їх розсудив. Пан каже:

Хто скаже, що найсолодше в світі, того корова.

Багач приніс панові мед. А бідний передав слова своєї доньки: «Най­солодше у світі — сон». Пан погодився зі словами розумної дівчинки і го­ворить до бідняка:

Ось тобі п'ятнадцять яєць, я хочу, щоб назавтра твоя розумниця їх висиділа і принесла курчат, тоді вже корова твоя.

Дівчинка яйця взяла, засмажила, а татові каже:

Іди до пана і скажи, що курчата будуть, але хай він сьогодні поле виоре, посіє просо, завтра скосить, вимолотить, зробить пшоно, щоби курчата мали що їсти.

Пан визнав, що йому не перемогти таку розумну дівчинку, і віддав корову бідному братові.

Читання прислів'їв та приказок, записаних на плакаті.

Голова без розуму, як ліхтарик без свічки.

Ученому — світ, невченому — тьма.

Людина без розуму, як млин без води.

Чого Івась не навчиться, того Іван не буде знати.

Розповідь учителя.

У північних народів є просте і мудре висловлення: «Якщо подару- вати людині одну рибину, вона буде ситою один день. Якщо подарувати дві, буде ситою два дні. Якщо ж навчити людину ловити рибу, вона буде сита все життя».

Так і в навчанні: корисно багато знати, а ще корисніше самому здо- бувати знання, гартувати свою волю, долати лінощі.

Послухайте поради, як налаштувати себе на роботу на уроці.

На перерві слід підготуватися до наступного уроку.

Добери все, що потрібно для роботи.

На парті не повинно бути нічого зайвого.

Усі предмети слід розмістити на звичних місцях.

Гра-змагання «Хто швидше підготується до уроків мови (читання, математики)».

Учитель ставить завдання: «Підготуйтесь до уроку читання». Учні швидко дістають з портфеля все необхідне. Перемагає той, хто швидко все поклав на парту.

Повторення правил для учнів.

Учень повинен не тільки успішно навчатись, він повинен ще й ви- конувати правила, встановлені для учня.

Учні читають з дошки вірші, імітуючи рухи.

Заходить вчитель — треба встати. Як він тобі дозволить — сядь. Спитати хочеш — не гукай, А тільки руку піднімай. У школі парту бережи І на парті не пиши. Щоб урок пройшов не марно, Треба сісти рівно, гарно. І не стрекочи на уроках, Як папуга чи сорока.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Обговорення й розв'язування ситуацій, вміщених у підручнику «Я і Україна» (С. 8-9).

Розумова гімнастика. Відгадування загадок.

Вчить читати й рахувати, І писати, і співати

Всіх дітей довкола Наша люба... (школа).

Ось до класу всіх скликає Голосистий наш дзвінок, І ми радо поспішаєм

Не в садок, а на... (урок).

Він нам, як мама, дорогий, Він хоче нас навчити Любити край чудовий свій. Це мудрий наш... (учитель).

Підсумок заняття

— Послухайте вірш Ю. Федьковича, запам'ятайте побажання, вис- ловлені у вірші, і намагайтесь виконувати їх у своїй навчальній діяль- ності.

Учітеся, діти любі, читайте, гадайте,

Як та бджілка медок з квітки, розуму збирайте.

Бо в мудрого й на камінні пшениця уродить,

А дурному не вродить ніщо і в городі.

Бо в мудрого і кропива іде на ужиток,

А в дурного і пшениця обернеться в збиток.

Домашнє завдання

Опрацювати статтю підручника.

Дібрати прислів'я та приказки про навчання, знання, розум.

За бажанням взяти невеличке інтерв'ю у батьків про те, як і де вони навчалися.

урок 3

Тема. Щоб бути здоровим і все встигати робити

мета: уточнити й розширити знання учнів про режим дня; розвива- ти елементарні звички здорового життя; виховувати такі риси, як органі- зованість, відповідальність.

обладнання: плакат «Режим дня», матеріал для дидактичної гри «Ре­жим дня», тести.

ХіД УРОКУ

I. Повідомлення теми уроку

ДОБРА ПОРАДА

Добре вчитись — це не значить, Що не можна грати в м'ячик, Що ховатись слід від мами Із цікавими казками.

Все встигає той зробити, Хто уміє час цінити.

Сьогодні ми з вами на занятті поговоримо про те, що слід робити, щоб бути здоровим і все встигати.

II. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя.

Якщо ти будеш суворо дотримуватись розпорядку дня: спати, їсти, гуляти, читати, готувати уроки завжди в один і той же час,— твоєму ор- ганізмові буде легше працювати, ти почуватимеш себе бадьорим і здоро­вим, все встигатимеш робити.

Розгляд плаката з режимними моментами. 7.00 — підйом;

7.05 — ранкова зарядка;

7.15 — вмивання та водні процедури;

7.30 — сніданок;

9.00 — 13.40 заняття в школі;

14.00 — обід;

14.30 — 15.30 — післяобідній відпочинок; 15.30 — 17.00 — самопідготовка; 17.00 — підвечірок;

17.30 — 19.00 — прогулянки, ігри на свіжому повітрі; 19.00 — вечеря;

19.30 — 21.00 — читання художньої літератури, домашні ігри, пере­гляд дитячих телепередач;

21.00 — водні процедури, сон.

Читання та обговорення вірша О. Орача «Галя-невстигаля».

Галю, вставай, умивайся, Та швидше до столу.

Галю, мерщій убирайся, Бо спізнишся в школу! Галя вилежує, ніжиться

І позіхає,

Довго з портфелем вовтузиться І — не встигає. В школі дзвінок продзвенів І давно почалися уроки. А коридором чиї то Лунають поспішливі кроки? Клас уже знає: Це знову спізнилася Галя. Ні, не даремно прозвали Її Невстигаля.

Чому Галя завжди запізнюється?

Як можна їй зарадити?

Чи дотримуєшся ти режиму дня?

Чи робиш ти ранкову зарядку?

Дидактична гра «Режим дня». Робота в групах.

ХІД ГРИ

Учням роздають сюжетні картки (кожному ряду — повний набір картинок, де зображено режимні моменти протягом дня). Виграють учні того ряду, що швидше стануть одне за одним так, щоб зберегти послідовність режимних моментів.

Хвилинка-веселинка.

ВАСИЛЬКО

Коли йдеш до школи, Васильку, завжди руки миєш. А за стіл чому з брудними руками сів? — розсердилася мама.

Та дома ж у нас санітарки немає,— пояснив хлопчик.

САНКОМІСІЯ

Одарка і Таїсія — це наша санкомісія. Ретельні санітарки з Таїси і Одарки.

Показуй руки, другий клас! А вуха вимиті у вас? Схвильована Таїса очима грізно блиска.

І заявляє Віті, що в нього довгі нігті. І вимага, щоб Мила чорнило з носа змила. Одарочка не жартома зробила огляд партам І виявила в Гоші під партою галоші. А в парті у Параски — шкуринки від ковбаски!

А що в кишені в Прісі є, не бачиш ти, комісіє?

Ах, Прісенько, яка ж ти в нас! Хіба насіння носять в клас? Лузати — це не гарно. Це — антисанітарно! Кишені зараз вивертай і... санітаркам трохи дай. Одарка і Таїсія — серйозна комісія!

(І. Кульська)

Діти, з якою метою Василько миє руки?

А ви як вчиняєте?

Які вимоги ставить перед класом санкомісія? А чи виконують ви- моги самі члени санкомісії?

III. Закріплення матеріалу 1. Робота з підручником (С. 10).

Розгляньте малюнки. Чи додержувався хлопчик режиму дня? Роз- кажіть про це.

Що ви йому порадите?

Чому треба додержуватись режиму дня?


Читання учителем оповідання про хлопчика Юрка.

Юрко прийшов зі школи, швидко поїв і сів за уроки. Крізь відчине- не вікно долинають крики: «Держи його! Обводь зліва! Промазав!» Юрко затулив вуха долонями і пробує читати умову задачі. Врешті, не витримав і побіг на подвір'я рятувати свою команду. Гра була захоплюючою й тривала до самого вечора. Наш Юрко був і воротарем, і захисником, і форвардом.

Тут почувся голос сестри: «Ти уроки зробив?» Юрко побіг додому. На порозі його зустріла бабуся і попросила сходити в магазин. Та онук змушений був відмовити бабусі, бо не виконав домашнє завдання. Юрко швидко сів за стіл: «Швидше, швидше!» Криві літери лягають в рядку. А на читання вже не вистачає часу, бо сім'я сідає вечеряти. «Ні, завтра буде інакше»,— вирішив Юрко.

Чому Юрко не встиг виконати домашнє завдання?

На що ще не вистачило в Юрка часу?

Що б ви порадили хлопцеві?

Робота з підручником (С. 11-13).

Розгляд малюнків, де зображено, як відпочивають діти. Читання уч- нями розповіді дітей про те, як вони проводять вільний час.

робота над тестами Тести

Щоб бути здоровим, треба прокидатись:

а) в один і той же час;

б) тоді, коли виспишся;

в) коли розбудить мама.

Ти чистиш зуби:

а) вранці і ввечері;

б) вранці;

в) коли йдеш у гості.

Телевізор ти дивишся:

а) коли йде передача для дітей;

б) коли заманеться;

в) коли виконав домашнє завдання.

Дотримуюсь режиму дня, бо:

а) вимагають батьки;

б) хочу бути здоровим і все встигати робити.

Підсумок уроку

Що ж слід робити, щоб бути здоровими і все встигати робити?

Домашнє завдання

Опрацювати статтю підручника.

Скласти таблицю «Мій режим дня».

За допомогою батьків скласти невеличкий кросворд «Здоров'я».

урок 4

Тема. Щоб бути здоровим і все встигати робити

мета: поповнити та узагальнити знання учнів про здоровий спосіб життя; збагатити словниковий запас учнів; розширити знання учнів про лікарські рослини та їх цілющі властивості; виховувати людину, яка буде свідомо вести здоровий спосіб життя.

обладнання: сторінки усного журналу, гербарій «Лікарські рос- лини».

ХіД УРОКУ

і. Повідомлення теми, завдань уроку.

мотивація навчальної діяльності

Діти, в наш час з'являється багато нових різноманітних видань: га­зет, журналів, але вони переважно адресовані дорослим. А чи хотілося б вам мати власний дитячий журнал? Сьогодні з вашою допомогою вийде дитячий журнал про найдорожчий скарб людини.

Що, на вашу думку, є найбільшим багатством людини? (Відповіді учнів.)

Я запрошую вас завітати на планету Здоров'я. А допоможе нам у цьому журнал. Правда, він ще не має назви. Щодо назви було багато цікавих пропозицій. Ми вибрали три з них. Вам потрібно шляхом голо- сування вибрати з трьох назв одну:

«Нехворійко»;

«Айболить»;

«Планета Здоров'я».

(Учитель підраховує кількість голосів.)

Наш журнал називається...

(Учитель вставляє заготовлену назву на титульний листок.)

II. робота над темою уроку

1. Перша сторінка журналу — «Поштова скринька».

Для чого використовують поштову скриньку?

У нашій поштовій скриньці — листи, які надійшли в редакцію на- шого журналу. Я хочу зачитати лист від Мийдодіра.

«Друже! Чи бережеш ти свої іграшки, телевізор, інші прилади? Чи пе- реживаєш, коли вони псуються, ламаються? Чи радієш, якщо їх полаго- дили? Коли людина «поламалася», її називають хворою. Лікарі і ліки до- помагають подолати хворобу. Проте людина часто може запобігти хво- робі. Що потрібно для того, щоб уникнути хвороби?

Чистота тіла;

чистота і порядок у домі, у власних речах;

правильна постава, хода;

рухливість, жвавість;

правильне харчування;

відпочинок;

безпечна поведінка;

добрий настрій;

доброзичливість.

Якщо всі ці умови виконано, то це означає, що людина веде здо­ровий спосіб життя і хвороба їй не загрожує. Вона повинна оберігати й зміцнювати свій найбільший скарб — здоров'я. Іграшку, одяг, книжку можна купити за гроші, але здоров'я не купиш. Про нього треба дбати самому. Хіба розумна людина сама собі буде шкодити, сама себе «ла- мати»? А ти знаєш, що саме тобі може зашкодити? Якщо ні, то я, Мий- додір, навчу тебе, як самому дбати про своє тіло, що ти сам маєш ро­бити для здоров'я твого організму. ЗАПАМ'ЯТАЙ!

Ти — господар свого організму. Якщо добре дбатимеш про нього, то він довго не буде ушкоджуватись. А коли виростеш, то не шкодуватимеш про свою недбалість у дитинстві».

Продовжимо читати наш журнал.

Друга сторінка нашого журналу — «Сторінка професора Пілюль-

кіна».

Ми опинилися на сторінці «Професора Пілюлькіна». Він надру- кував свою лекцію під назвою «Чому люди хворіють». Матеріали лекції передруковано у ваш підручник (С. 13-14), прочитайте.

(Діти уважно читають статтю з підручника «Я і Україна».)

Третя сторінка — «Природа лікує».

Уважно погляньте на малюнки цих рослин. Які з них ви знаєте? Як називаються ці рослини?

Так, це лікарські рослини. Дуже давно люди навчилися викорис- товувати рослини для запобігання і лікування багатьох хвороб.

Відвар шипшини, чай із суничного чи смородинового листя, цибу­ля і часник допоможуть тобі взимку уникнути застуди і грипу. Якщо ти все-таки застудився, дуже корисно пити чай з малиною, калиною, ли- повим цвітом.

ЗАПАМ'ЯТАЙ!

Користуватися багатьма лікарськими рослинами можна лише за при-

значенням лікаря;

не купуй лікарські рослини на ринку, у випадкових перехожих;

не можна збирати лікарські рослини біля шляху та в інших забрудне-

них місцях.

4. «Літературна сторінка».

— А зараз ми познайомимось із матеріалами «Літературної сторінки». У нас у гостях — поетеси Тетяна Лисенко та Валентина Бутрім зі своїми повчальними віршами.

ХВОРА КИЦЯ

Лікар хворі зуби киці пломбував, Корисні поради весь час їй давав: — Не лінуйсь ніколи, киценько-голубко, Зранку і під вечір гарно вичисть зубки. Хто не любить пасти та зубної щітки, То у того зубки зіпсуються швидко. Хто ласує вволю, полюбляє цукор, Той собі на горе буде мати муку. Видужала киця. Зубки вже здорові, Бо поради лікар справді дав чудові. Ну, а той, хто зуби чистить забуває, Віршика про кицю хай собі згадає.

(Т Лисенко)

ЗАБОЛІЛО В ЗАЙЦЯ ВУХО

Заболіло в зайця вухо — не хотів він маму слухать. Зайчик шапку не носив, довгі вуха застудив. Мама сина лікувала: в вушко ліки заливала, Мазями розтерла спинку, дала чаю із малинки. Не болять в маляти вуха. Буде зайчик маму слухать!

(Т Лисенко)

РЕЖИМ ДНЯ КИЦІ ЛЮБКИ

Вранці киця Любка встала, Ліжечко своє прибрала, Лапкою промила вічки, Вушка, носик, шубку, щічки. Вийшла в сад і для порядку Там зробила фіззарядку. З'їла на сніданок мишку, Чисті одягла панчішки, Перед дзеркалом крутнулась, Причесалась, посміхнулась І побігла в школу. Вчиться До обіду Любка-киця. Пообідавши, гуляє І батькам допомагає, І уроки робить киця, Бо старанна учениця! Знайде час на все: й пограти, Й відпочити, й почитати. По вечері киця Любка Миє лапки, чистить зубки І слухняно о дев'ятій В ліжечко лягає спати.

(В. Бутрім)

5. Сторінка «Вузлик на пам'ять».

Ми багато говорили про збереження здоров'я. Послухайте, що го­ворить на цю тему народ на сторінці «Вузлик на пам'ять».

Здоров'я дитини — багатство родини.

Здоровому все здорово.

Здоров'я — найдорожчий скарб.

Весела думка — половина здоров'я.

Сміх — це здоров'я.

Дома запитайте у рідних, які ще прислів'я та приказки про здоров'я вони знають.

Підсумок уроку

Перегорнута остання сторінка журналу «Планета здоров'я». Чи сподобався вам урок?

Про що вам хочеться розповісти вдома?

Що ж треба робити, щоб маленька людина зберегла здоров'я на все життя?

Домашнє завдання

Опрацювати статтю підручника.

Дібрати прислів'я, приказки чи загадки про здоров'я.

урок 5

Тема. Народний календар

мета: ознайомити учнів із державними, народними, релігійними та календарно-обрядовими святами; вчити культури поведінки в гостях; розвивати вміння спілкуватися з членами родини, знайомими; вихову- вати інтерес до народних традицій.

обладнання: настінний та настільний календар, церковний кален- дар, Конституція України, плакат з прислів'ями.

ХіД УРОКУ

Повідомлення теми заняття

— Сьогодні ми познайомимось з календарем, поговоримо про свята, які відзначають у межах держави, сім'ї.

Ви дізнаєтесь, як поводити себе в гостях і як приймати гостей, по- повните свої знання перлинами народної мудрості.

робота над новим матеріалом 1. Робота з тлумачним словником.

Діти читають в словнику, що означає слово календар.

Розгляд зразків настінних і настільних календарів.

Розповідь учителя про свята.

Свята є народні і державні. До народних належать такі: Андрія, Миколая, Святвечір, Великдень, Різдвяні свята, Новий рік, Стрітення, Зелені свята.

Державні свята — це День Перемоги, День Конституції, День Неза- лежності.

Послухайте розповідь про Новорічне свято.

Наші предки вважали, що з пробудженням природи має народжува- тись і Новий рік. Тому з настанням весни вони збиралися на галявинах, співали, водили хороводи, грали в різні ігри, приносили подарунки бо­гам. Відбувались ці дійства в березні. Символом весни, а отже, й Нового року у них була верба. Це тому, що вона розпускалася раніше.

У січні Новий рік почали відзначати в Україні з XVIII століття. Тоді ж і з'явилася ялинка, яка прийшла на зміну дідуху — солом'яному сно­пу, що вбирали до свята медяниками, цукерками, горішками. Неодмін- ним учасником свят став Дід Мороз, який з'являється разом із Снігу- ронькою і роздає подарунки. У нашого Діда Мороза є «брати» в інших країнах: в США — Санта Клаус, в Італії — Боббо Натале, в Колумбії — Папа Паскуале.

Давайте пригадаємо пісеньки про Діда Мороза, Новий рік.

(Діти співають пісні, декламують вірші.)

Свято Нового року є народним святом, а от День Конституції на- лежить до державних свят.

ДЕНЬ КОНСТИТУЦІЇ

Конституція — це Основний Закон нашої держави. У цьому Законі за- писані права та обов'язки громадян України. Конституція була прийнята 28 червня 1996 року. Тому 28 червня український народ святкує державне свято — День Конституції України. В цей день Президент звертається до народу, вітає його зі святом. Люди ходять в гості, відпочивають.

(Учитель знайомить учнів із деякими правами, які мають громадяни Украї-

ни.)

Стаття 53. Кожен має право на освіту. Повна загальна освіта є обов'язковою.

Стаття 49. Кожен має право на охорону здоров'я, медичну допо- могу.

Стаття 45. Кожен, хто працює, має право на відпочинок.

Крім прав, в Основному Законі записані обов'язки громадян.

Стаття 66. Кожен зобов'язаний не заподіювати шкоди природі.

Стаття 68. Кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Консти- туції України та Законів України.

Читання статті «Народний календар» (підручник «Я і Україна», С. 17-20).

Коментоване читання статті учителем.

Обговорення статті.

Розгляньте малюнки. Які свята з народного календаря на них зо- бражено?

Назвіть визначні свята Церковного календаря.

Які звичаї пов'язані із народними святами?

Ознайомлення учнів із правилами поведінки господаря й гостя.

Незалежно від того, державне, народне це свято чи сімейне, прий- нято ходити в гості або приймати гостей.

Послухайте кілька порад для господаря й гостя.

Гостей потрібно запросити.

Зустрічати гостей слід так, щоб вони зрозуміли, що їх прихід — це свято для тебе.

Допоможи гостеві зняти одяг і повісь його на вішалку. У двері пер­ший не заходь, пропусти гостя.

Приймаючи гостей, поводься так, щоб їм було в тебе весело і приємно.

За стіл господар сідає першим і пропонує гостям всяку страву.

Не закінчуй їсти, не вставай з-за столу, якщо гості ще щять.

Проводжаючи гостя, допоможи йому одягнутися, проведи до дверей.

А тепер прослухайте поради щодо того, як ви повинні поводити себе в гостях.

Приходять тільки за запрошенням.

Поводься так, щоб твій прихід був приємним для господарів. Не сиди мовчки, щоб господарі тебе розважали.

Якщо те, чим тебе розважають, здається нудним, не показуй цього господареві.

Якщо тобі не подобається в гостях, не обговорюй цього ні з ким.

Перлини народної мудрості (плакат).

Не дім господаря красить, а господар дім.

Слова щирого вітання дорожчі за частування.

В чужому домі будь привітний, а не примітний.

Що хата має, тим і приймає. III. Підсумок уроку

Які календарі існують?

Які свята занесені в ці календарі?

Коли ти йдеш в гості, що ти повинен знати?

Яких правил слід дотримуватись тому, хто приймає гостей?

Поділись враженнями від уроку з рідними. Запропонуй їм завес­ти сімейний календар, де буде записано всі визначні дати, які святкує твоя родина.

IV. Домашнє завдання

Опрацювати статтю підручника.

Намалювати ілюстрацію за власним оповіданням «Родинне свято».

урок 6

Тема. Природа навколо нас

мета: уточнити й розширити уявлення учнів про різноманітність природи; з'ясувати відмінності між неживим і живим; встановити взаємозв'язки у природі; ознайомити з ланцюжками живлення навколиш- ньої природи; розвивати уміння спостерігати за змінами в живій і неживій природі; виховувати бережливе ставлення до навколишньої природи.

обладнання: загадки, текст М. Ільїна «Навіщо п'ють воду», предмет- ні малюнки.

ХіД УРОКУ

Повідомлення теми і мети уроку


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. I. ОБРАЗОВАНИЕ СОЕДИНЕННЫХ ШТАТОВ 14 страница
  3. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  4. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  5. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  6. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  7. А. В. Дудник 1 страница
  8. А. В. Дудник 10 страница
  9. А. В. Дудник 11 страница
  10. А. В. Дудник 12 страница
  11. А. В. Дудник 2 страница
  12. А. В. Дудник 3 страница




Переглядів: 643

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види обліку і форми перевірки навчальних досягнень учнів | ЛК.01 – Основи управлінських рішень 2 страница

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.038 сек.