Студопедия
Контакти
 


Тлумачний словник

Реклама: Настойка восковой моли




V. Вивчення нового матеріалу.

ІV. Оголошення теми уроку.

ІІІ.Актуалізація опорних знань.

ІІ.Мотивація учнівської діяльності.

І.Організація класу до уроку.

Хід уроку

- В нас зараз почнеться цікавий урок –

Про це повідомив веселий дзвінок.

Сказав з переривом на ноті високій:

«Вітаю вас, друзі, з початком уроку!»

-Дітки,сьогодні у нас незвичайний урок, а урок-подорож. Ми мандруватимемо країною «Мультландією» і зустрічатимемо різних цікавих героїв,які допомагатимуть нам отримувати нові знання.

СТАРТ
ФІНІШ

 


-Погляньте на карту нашого уроку,спочатку ми зустрінемось із Незнайком,який ознайомить нас із темою уроку і допоможе вивчити нові слова, далі на своєму шляху побачимо Пізнайка, який буде читати з нами текс і відповімо на запитання, які він підготував для нас і на кінець познайомимось із Всезнайком. Він теж підготував для вас чимало цікавих завдань. Отож,часу не гаймо і в подорож вирушаємо!

-Подивіться на дошку, хто зображений на портреті? (Тарас Шевченко)

-Давайте поглянемо, які завдання підготував Незнайко нам на цьому етапі уроку.

-Перше-це«Мозковий штурм». Він запитує вас, що ви знаєте про Тараса Шевченка? (Відповіді дітей)

-Народився Тарас Григорович Шевченко 9 березня 1814 р. у с. Моринцях Черкаської області. Перша книга віршів молодого поета називалася «Кобзар». Згодом Тараса Григоровича Шевченка стали називати кобзарем українського народу.

Помер великий Кобзар 10 березня 1861р. у м. Петербурзі.

-Друге-складання «Асоціативного куща».

Підберіть якнайбільше слів, які асоціюються у вас з Тарасом Шевченком.

-Ви справді молодці.

-Давайте витягнемо наступне повідомлення від Незнайка,за допомогою якого ми дізнаємось тему уроку.

-Він повідомляє,що ми сьогодні вивчатимемо статтю «Тарас Шевченко» , автором якої є Дмитро Красицький. Подивіться на його портрет. Він був правнуком сестри Т. Шевченка Катерини. Це автор біографічних повістей, оповідань і нарисів про Т. Шевченка, серед яких, окрім сьогоднішнього є ще такі: "Дитинство Тараса", "Юнiсть Тараса", "Тарас - художник" "Смерть i



Интернет реклама УБС

похорони Шевченка" , "Великий Кобзар у пам'ятi народнiй" , "Тарасова земля" , "Дiтям про Шевченка" , "Тарасовi свiтанки" та ін.

1.Підготовка до сприймання твору

(вправи на розширення поля читання)

-Дітки, давайте виконаємо вправу,яка допоможе вам швидше і краще читати. Ви всі отримали картки і маєте прочитати слова,але не зводьте своїх оченят з центральної лінії і не водіть ними.

Ма ти Но чі

Гір ко Тяж ко

Виш няк Крі пак

Пан ський Благе нький

- Дітки давайте прочитаємо ці слова хором. А тепер ланцюжком.

2.Словникова робота

-Під час читання статті нам зустрінуться незнайомі або малознайомі слова,тому я пропоную ознайомитись з ними.

Хура-великий віз або сани для перевезення вантажів; (малюнок)

Вишняк – вишневий садок.(малюнок)

Свита – верхній одяг.(малюнок)

- До поданих слів доберіть близькі за значенням слова, користуючись довідкою. З’єднайте стрілками

Панщина Неабищо
Кріпак Плекають

 

Довідка:

• доглядають, пестять;

• робота, яку виконували для пана;

• щось незвичайне;

• людина, яка була власністю пана.

 

-Давайте усі разом прочитаємо нові слова,правильно розтравляючи наголос.

3.Читання статті вчителем.

-Діти,ось ми і дійшли до Пізнайка. Він пропонує вам послухати текст, який має назву «Тарас Шевченко». Поміркуйте, про що або про кого в ньому може розповідатися? (Читаю статтю,а тоді йдуть відповіді дітей).

-А тепер наш друг,хоче щоб ми відповіли на такі запитання:

- Чи збулись ваші очікування?

- Про що ви вже знали?

- Що з почутого для вас нове?

4.Повторне сприймання тексту.

- Прочитайте текст самостійно, складіть запитання для однокласників за змістом оповідання.

Діти складають запитання і ставлять однокласникам оцінки «правильно» й «неправильно».

- Зараз ми прочитаємо текст різними способами:

1-й абзац – «ланцюжком» по одному реченню;

- Хто є найріднішим для дітей?

-Що сказано про матір Тараса?

-Як Тарас ставився до матері?

- Де поховали маму Тараса?

2-й абзац – «дощиком»;( тихо накрапає дощик, голосніше, голосно,тихіше)

-Як жилося сиротам?

- Чому важко жилось сиротам?

3-й абзац – «Земля – небо».

-Що розповідається про батька Тараса?

- Яка була одежа у кріпаків?

-Які пророкування давав батько?

*Вибіркове читання

-Прочитайте у тексті,що сталося з матір’ю Тараса.

(Вона часто хворіла і, коли йому було дев’ять років, тяжко занедужала й померла.)

-Прочитайте з тексту,де описується сирітське життя.

(Тяжке життя настало для сиріт.нікому було приголубити,їсти зварити, сорочку випрати, за господарством доглянути.)

-Прочитайте речення у якому містяться останні слова батька.

(Перед смертю батько ласкаво подивився на Тараса і сказав,що з господарства синові нічого не треба: з нього вийде абищо.

*Встановити послідовність пунктів плану до оповідання.

Смерть батька.

Померла ненька.

Тяжке сирітське життя.

Слова батька збулися.

5.Визначення головної думки оповідання

- Прочитайте виділене речення. Чи збулися слова батька?

-Пізнайко, здогадався, що ваші оченята втомилися і пропонує вам цікаву вправу.

Вправа для зняття втоми очей.

- Очки вліво подивились –

Там нічого не змінилось.

Вправо повели зінички –

Ні зайчика, ні лисички.

Очки вгору, очки вниз,

Не лінуйся, посміхнись.

Очки сплять, вони втомились.

Знов відкрились, подивились.

Сплять – відкрились (2 рази)

І на цьому зупинились.

 

-Молодці, ми впевнено мандруєм країною «Мультландією». І ось на решті настав час завдань від Всезнайка.

-І він пропонує нам розгадати кросворд, оскільки ми познайомились з новими словами і вже декілька разів прочитали статтю-це має бути легко.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

1.Людина, яка була залежна від пана і працювала на нього.(Кріпак)

2.Ким зостався Тарас і його брати і сестри після смерті матері?(Сиротами)

3.Щось незвичне. (Неабищо)

4.Яка пора року була ,коли захворів батько Тараса?(Зима)

5.Примусова праця людей на пана.(Панщина)

6.Великий віз або сани для перевезення вантажів. (Хура)

-Прочитайте, слово у виділеному стовпці. Ви можете поглянути на нього. (Показую «Кобзар»)

-Чи є у вашій хаті «Кобзар»?

- А хтось читав вірші Шевченка з Кобзаря?

- Які вірші ви читали?


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. II. Мета вивчення курсу.
  3. III. Повторення вивченого матеріалу.
  4. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IV. Вивчення нового матеріалу.
  7. IV. Подання нового матеріалу
  8. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  9. V. Виклад нового матеріалу
  10. V. Закріплення нового матеріалу – 5хв.
  11. V. Пояснення нового матеріалу




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методи управління в педагогічному менеджменті | Тема 1. Основні поняття інформаційних систем і технологій.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.