Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Історичний диктант.

1. Відновіть відповідність між іменами руських князів — синами Ярослава Мудрого і містами, якими вони керували.

1) Ізяслав а) Володимир

2) Святослав б) Новгород

3) Всеволод в) Чернігів

4) Ігор г) Київ

5) Вячеслав д) Переяслав

е) Смоленськ

2. Співвіднесіть дати та події.

1) 1061 р. а) Поразка руських князів у битві з половцями на річці Альті

2) 1068 р. б) укладено «Правду Ярославичів»

3) 1071 р. в) Любецький з’їзд князів

4) 1097 р. Г) напад половців

 

3. Відновіть хронологічну послідовність подій.


а) Укладено «Правду Ярославичів»;

б) напад половців;

в) Любецький з’їзд князів;

г) повстання в Києві;


 

 

Тема. Посилення великокнязівської влади за Володимира Мономаха

1.Працюємо з атласом «Київська держава за княжіння Ярославичів, Володимира Мономаха та Мстислава Володимировича (1054–1132 рр.)» 1. Позначте князівства, на які була розділено Київську державу та її політичні центри.

2. Назвіть держави, що були сусідами Київської держави.

3. Які неслов’янські племена входили до Київської держави за часів Володимира Мономаха?

 

2.хронологічна задача

Володимир народився за рік до смерті свого діда Ярослава Мудрого.У 15 років він брав участь в першій битві русичів із половцями. У 60-річному віці він стає великим київським князем. Помер Ярослав Мудрий у 1125 році.

1) В якому році народився Володимир Мономах?

2) В якому році відбулася перша битва між русичами та половцями?

3) Коли Володимир Мономах став київським князем?

 

3.Побудуйте логічний ланцюжок «Міжнародна боротьба та її наслідки».

4.Робота з документом. Літопис «Повість минулих літ»

«Ранком в 17-й день 1113 року кияни зібрали раду і послали до Володимира Мономаха з проханням: «Іди, князю, на стіл батьківський і дідів­ський. А коли не прийдеш, то знай, що багато зла станеться, і не тільки Путятин двір, чи соцький, чи жидів пограбують, а ще й на ятрівку (невістку) твою нападуть, і на бояр, і на монастирі». Почув це Володимир і пішов до Києва. Зустріли його з великими почестями. Сів на столі отця свого і дідів своїх, і всі люди були раді, і смута вляглася».

1.Чому кияни запросили на свій стіл Володимира Мономаха?

 

2 Чому політика Ізяслава викликала невдоволення киян?

 

3. Коли відбулося повстання?

4. Які наслідки воно мало?

 

5. Чому кияни підняли повстання?

 

5.Робота з документом Володимир Мономах «Повчання» (початок XII ст. )

«А тепер я вам розповім, діти мої, про труд свій, тому що труждався я, походи діючи і лови, з тринадцяти літ.(1093)... Після смерті отця і при Святополці... бившися з половцями... А потім мир учинили ми з Тугорканом і з іншими князями полове­ць­кими...(1094). А потім Олег Святославич на мене прийшов з половецькою землею до Чернігова, і дружина моя билася з ним вісім днів через малий рів, не давши їм увійти в острог. Пожалівши християнські душі, і села, що горіли, і монастирі, я сказав: «Не хвалитися поганим!». І оддав я брату отця його місце, а сам пішов на місце отця свого - до Пере­яславля.(1094-1097). І сидів я в Переяславлі три літа і три зими з дружиною своєю, і багато біди зазнали ми од раті і од голоду.(1107). До Переяславля прийшовши на літо, зібрав я братів. А Боняк прийшов з усіма половцями до города Снятина. Ми пішли за ними з Переяславля за ріку Сулу, і Бог нам поміг: і війська їхні ми побідили, і князів захопили ліпших.(1108). А після Різдва ми вчинили мир із ханом Аєпою і, взявши у ньо­го дочку, пішли до Смоленська...(1109). А потім знов пішли ми на Боняка до города Дубна, і Бог нам поміг.(1111). А потім ще на Дон пішли ми зі Святополком і з Давидом Свято­славичем, і Бог нам поміг.(1113). А до города Вира прийшли були Аєпа і Боняк, хотіли взяти його. Та до города Ромна пішов я з Олегом Святославичем і з дітьми своїми на них, і вони, дізнавшись про се, втекли.(1116). А потім до Мінська ходили ми на Гліба Всеславича, бо він людей у нас був захопив. І Бог нам поміг, і здійснили ми своє задумане.(1117). А потім ходили ми до города Володимира на Ярославця Святополковича, не терплячи лиходійства його.А всіх походів зробив я вісімдесят і три великих, а решти не пам’ятаю, менших.І мирів учинив я з половецькими князями без одного двадцять, і при отці, і без отця, і скоту даючи їм багато, і багато одежі своєї.А так труждався я, лови діючи: з тих пір, коли сів я в Чернігові, а з Чернігова вийшовши і до сього року - по сто звірів загонив я і брав без усякого зусилля».


Читайте також:

  1. V. Розподільний диктант.
  2. Джерела та конкретноісторичний характер моралі й права
  3. Діалектичний і історичний матеріалізм
  4. Діалектичний метод дозволяє визначити і відобразити реальний історичний шлях розвитку держави і права в минуле, сьогодення і майбутнє.
  5. Діалектичний та історичний матеріалізм.
  6. Еволюційно-історичний підхід
  7. ЗАГАЛЬНИЙ ІСТОРИЧНИЙ ОГЛЯД
  8. ЗАГАЛЬНИЙ ІСТОРИЧНИЙ ОГЛЯД
  9. ЗАГАЛЬНИЙ ІСТОРИЧНИЙ ОГЛЯД
  10. ЗАГАЛЬНИЙ ІСТОРИЧНИЙ ОГЛЯД
  11. ЗАГАЛЬНИЙ ІСТОРИЧНИЙ ОГЛЯД
  12. ЗАГАЛЬНИЙ ІСТОРИЧНИЙ ОГЛЯД




Переглядів: 882

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Кросворд 3 | Завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.