Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Клас 5а

Дата 2.03.2013

Тема заняття: Види конструкційних матеріалів. Фанера, ДВП.

Навчальна:

знати: види фанери та ДВП, способи виготовлення, призначення фанери та ДВП.

вміти:розпізнавати і називати види фанери та ДВП, способи їх виготовлення, характеризувати види та призначення фанери та ДВП.

Виховна: Виховувати інтерес до роботи з різними матеріалами, виховувати інтерес до праці; виховувати такі людські якості, як: сумлінність, здатність до переборення труднощів, працелюбство.

Розвивальна: формування практичних вмінь визначати види конструкційних матеріалів за їх властивостями; сприяти розвитку пам’яті, формування умінь здійснювати вибір матеріалу для виготовлення виробу, розраховувати його необхідну кількість. Розвивати логічне мислення, просторову уяву, увагу, пам'ять, розумову активність, пізнавальну самостійність, ініціативу, творчість.

Дидактичні засоби:

Плакати: «текстура порід деревини»(Додаток В), «схема утворення тришарової фанери»(Додаток А)

Наочні засоби: Вироби з фанери( Додаток Г), Презентація фанера та ДВП (ДодатокД)

Матеріально-технічне забезпечення приклади різних конструкційних матеріалів; набори з різними видами деревини; лінійка, три зразки фанери та ДВП у вигляді смужок розмірами 250х20х3 мм( із них один зразок ДВП і два зразки фанери: один вирізаний уздовж волокон зовнішніх шарів, інший – упоперек); брусок-основа з пропилом для кріплення вимірювальної лінійки; опорні бруски-підкладки однакової висоти; тягар масою 200-300 г .

Тип урокуЗасвоєння нових знань

Хід та зміст заняття

1. Організаційна частина

1.1. Перевірка присутності учнів (за журналом, рапорт чергового чи старости, письмово чи усно);

Доброго дня, діти! Сідайте. Будь ласка скажіть хто сьогодні відсутній.

1.2. Призначення чергових (усно, письмово, за графіком чи інакше);

Чергові за графіком, продовжуємо роботу.

1.3. Перевірка підготовленості учнів до заняття (зошит, підручник, креслярські приладдя і аркуші, зовнішній вигляд учнів тощо).

Дістаньте, будь ласка, зошити та підручники для того, щоб записати тему нового заняття.

 

2. Актуалізація опорних знань

2.1. Аналіз домашнього завдання чи самостійної роботи, виконаної на попередньому занятті;

На минулому уроці ми вивчали організацію праці і домашнім завданням було опрацювання контрольних питань. Всі справились із завданням? Зараз перевіримо:

1. Що називають організацією праці?

2. Як встановити висоту верстака відповідно до зросту того, хто працює?

3. Як розміщують інструмент на робочому місці?

2.2. Перевірка теоретичних знань з теми заняття, які були вивчені на теоретичних заняттях даного профілю (зміст питань, завдань, форми і методи їх подання, прізвища учнів для опитування);

Для того, щоб закріпити знання з даної теми, виконаємо ось такі тестові завдання:

1. Робоче місце – це …

А стілець, на якому сидить учень

Б верстак, на якому учень працює

В ділянка майстерні з необхідним обладанням

Г майстерня з усім наявним обладнанням

2. Які верстаки призначено для обробки деревних матеріалів?

А столярні

Б слюсарні

В комбіновані

3. Який елемент комбінованого верстака призначений для кріплення заготовки з деревини?

А лещата

Б затискач

В будь-який з них

Г обидва

2.3. Виконання окремими учнями (вказати прізвища) прийомів роботи (операцій, дій тощо – вказати яких) з метою перевірки сформованості вмінь, які вивчалися на попередніх заняттях;

2.4. Прізвища учнів, призначених для опитування;

Відповідати будуть такі учні ….

2.5. Критерії навчання знань і вмінь учнів з попередньої теми.

3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Оголошення нової теми заняття (письмово чи усно);

Зараз відкрийте свої зошити для того, щоб записати тему заннятя. А тема звучить так: «Види конструкційних матеріалів. Фанера, ДВП.»

3.2. Повідомлення навчальної мети та окремих завдань заняття, їх мотивація (запис у зошит учнів);

Далі запишемо мету, яка формулюється так: « ознайомитися з різними видами конструкційних матеріалів, видами та породами дерев, особливостями їх будови,видами фанери та ДВП, способами їх виготовлення, значенням деревини, як конструкційного матеріалу для народного господарства країни.

3.3. Пояснення значення нової роботи (операцій, прийомів, дій тощо) для майбутньої діяльності з даного профілю;

Для того щоб створити виріб (іграшку, кухонну дошку, поличку тощо) необхідно мати не лише креслення цього виробу, але й відповідні знання про матеріали, з яких буде виготовлятися виріб. Такий матеріал називають конструкційним. Для різних об’єктів добирають конструкційні матеріали з різними властивостями, які відповідають функціональним, технологічним або ергономічним вимогам майбутніх виробів. Конструкційні матеріали – це матеріали, які застосовують у виробництві для виготовлення різного роду виробів. Розрізняють такі конструкційні матеріали: дерево, залізо, пластмаса, скло, каучук та ін.

Кожен із конструкційних матеріалів має свої властивості, деревина наприклад м’яка та легка вона є діелектриком, тобто не проводить електричний струм. Її широко використовують у будівництві, виготовленні меблів тощо. Залізо є твердим, пластичним та важким воно є провідником (проводить електричний струм), його широко використовують у машинобудуванні, електротехніці, будівництві.

Пластмаса – це є синтетичний матеріал, діелектрик, саме пластмасу дуже часто використовують для ізоляції електричних пристроїв та проводів, які знаходяться під струмом, порівняно з залізом пластмаса є легка. Скло – твердий, важкий та крихкий матеріал, проте його позитивною властивістю є прозорість, саме через це його використовують у будівництві, у машинобудуванні та інших видах виробництва. Скло також не провидить електричний струм, тому його часто використовують у електротехніці для ізоляції небезпечних поверхонь. Часто із скла виготовляють різного роду прикраси.

3.4. Показ виробів (видів робіт), ознайомлення з їх параметрами, на яких будуть відпрацьовуватись нові прийоми (дії, операції) та формуватися (закріплюватися, поглиблюватися) вміння, навички.

3.5. Формування інтересу учнів до вивчення теми уроку.

На даному уроці ми повинні дізнатися і вивчити про породи деревини, розміщення волокон у деревині. Окрім цього, засвоїти поняття про виготовлення шпону, фанери(Додаток). А також застосування фанери та ДВП для виготовлення виробів.

4. Вступний інструктаж

4.1. Повідомлення назви, мети і завдань практичної роботи;

Отже, запишемо тему практичної роботи: «Порівняння пружних властивостей фанери та ДВП». Мета практичної: за допомогою простого приладдя(мал.1.) порівняти пружні властивості фанери (вздовж та впоперек волокон) та ДВП.

4.2. Показ зразків виробів, які будуть виготовляти учні;

Зараз я покажу вироби, які ви будете виготовляти із фанери (Додаток Г)

4.3. Розбір креслень, ескізів, схем, технічних умов різних виробів (деталей, робіт і т.п.) з опорою на знання учнів з креслення та інших навчальних предметів (вказати питання до учнів);

4.4. Перелік і зміст нових технологічних, економічних та інших відомостей з розкриттям їх суті, виділенням головного, того, що буде даватися під запис; питаннями і проблемними ситуаціями для учнів з нової теми і обов'язковою вказівкою методів і прийомів навчання (розповіді, бесіди, демонстрації, проблемності, активізації, і т.п.), виховання, розвитку (завдання і задачі) і профорієнтації учнів згідно мети заняття;

Перед тим як розпочати роботу нам необхідно якнайбільше дізнатися про види конструкційних матеріалів, а також сформувати практичні вміння визначати конструкційні матеріали за властивостями.

Зокрема, породи дерев поділяються на два види – листяні і хвойні. Із листяних найбільш поширені – це дуб, береза, ясен, клен, осика, липа та інші. Хвойні породи дерев - це сосна, ялина, кедр, модрина та інші.

Спиляні, очищені від коренів і гілок дерева називають деревиною.

Деревина кожної породи у поздовжньому розрізі має свій характерний малюнок–текстуру. Деревина добре обробляється різальними інструментами, вона легка, міцна, чудово склеюється, має після обробки гарний зовнішній вигляд. Є в неї й негативні якості: псується від вогкості, легко займається тощо. Але після спеціальної обробки деревини багато які з її негативних якостей усуваються. Дерево, що росте складається з трьох частин:корінь; стовбур – основна частина;крона (верховіття). Стовбури розрізують спеціальними пилками уздовж волокон на пиломатеріали. За формою вони поділяються на бруски, дошки, брусся та ін. (Додаток)

Багато виробів виготовляють з фанери. Вона красива та міцна, легко обробляється. З фанери виготовляють різноманітні сувеніри, іграшки, меблі, елементи будівель. Для виготовлення виробів в навчальних майстернях використовують тришарову фанеру. Зараз переглянемо презентацію «Фанера та ДВП»(Додаток Д)

Фанеру утворюють за допомогою склеювання непарної кількості листів лущеного шпону Шпон – це тонкі листи деревини до 3-х міліметрів.Для утворення міцної фанери шпон розташовують волокнами перпендикулярно до сусіднього шару.

ДВП (деревоволокниста плита) – це конструкційний матеріал, який отриманий гарячим пресуванням дрібних волокон деревини та клеючих речовин.

4.5. Самостійна робота учнів із засвоєння нових знань (робота з підручником, посібниками, довідниками, картками-завданнями, інструкційними картками, контрольними завданнями, схемами і т.п. – зміст цієї роботи, форми і методи її контролю.

4.6. Пояснення послідовності виконання роботи за інструкційною (технологічною) картою, особливостей використання інструментів, пристроїв, обладнання при виготовленні виробу (деталі) чи виконанні відповідної роботи;

Послідовність виконання роботи

1. За малюнком 1(Додаток Е) зібрати дослідну установку.

2. Пронумерувати кожен з отриманих зразків фанери та ДВП.

3. Встановлюючи кожен із зразків на опорні бруски та навантажуючи його тягарем посередині, виміряти по лінійці значення прогину кожного зразка.

4. Занести отримані результати в зошит, потім виписати номери зразків у порядку зростання їх пружності і зробити висновок щодо пружності зразків.

4.7. Пояснення і показ прийомів та способів виконання нових операцій та трудових дій ( в робочому темпі; розчленовано в повільному темпі з поясненням всіх дій, рухів; знову в робочому темпі);

4.8. Пояснення і показ прийомів і методів самоконтролю правильності виконання роботи, операцій, трудових дій і т.п.;

4.9. Пояснення і показ передових способів роботи при виконанні завдань та раціональної організації робочого місця;

4.10. Попередження про причини браку і можливі помилки в роботі, шляхи їх запобігання і усунення (вказати які);

4.11. Пояснення правил дотримання безпеки праці (вказати, на що звернути особливу увагу);

У шкільних майстернях учні повинні додержувати встановлених правил внутрішнього розпорядку.

Загальні правила для учнів

1. Роботу розпочинай після дозволу вчителя.

2. Інструмент використовуй за призначенням, не працюй несправним і тупим інструментом.

3. Різальні інструменти повинні зберігатися лише в спеціально обладнаних папках у відведеному класі місці.

4. Під час робочого процесу не відволікайся на сторонні справи, не розмовляй, будь зосередженим.

5. У процесі роботи дотримуйся порядку на робочому місці, а після роботи акуратно прибери його.

Інструкції з техніки безпеки на уроках трудового навчання

Для зменшення зорової напруги пр. тонких кропітких видах роботи потрібно слідкувати за освітленням. Якщо заняття проводяться вдень, воно має бути попереду, так як в роботі приймають участь обидві руки, а при боковому освітленні від них буде лягати тінь. У зв’язку з цим столи краще розташовувати паралельно вікнам.

І. Загальні вимоги безпеки:

1. До занять допускаються учні, які пройшли інструктаж з охорони праці, про безпечні методи роботи.

2. Кожен учень зобов’язаний знати й точно виконувати правила безпечної праці на уроках трудового навчання.

3. Своєчасно приходити на заняття, займати своє робоче місце, перехід учнів на друге робоче місце без дозволу вчителя забороняється.

4. Коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно вислухати зауваження, інструктаж.

5. Використовувати навчальний час для виконання завдання і не відволікатися розмовами, своєчасно й високоякісно виконувати доручену справу.

ІІ. Вимоги безпеки до початку занять:

1.Ретельно підготувати своє робоче місце до роботи.

2. Уважно вислухавши вчителя і одержавши завдання на урок, перевірити ще раз справність інвентаря, інструментів особистого користування, наявність матеріалів.

ІІІ. Вимоги безпеки під час роботи:

1.Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя.

2.Не можна працювати несправним і тупим інструментом, використовувати інструмент лише за призначенням.

3. Користуватися прийомами роботи з інструментами, як показав вчитель.

4. Не носити з собою різальних і колючих інструментів, вони мають бути в школі.

5. Інструменти та обладнання мають зберігатися в призначеному місці.

6. Під час роботи учень повинен тримати своє робоче місце в належному порядку, а після роботи акуратно прибрати його.

ІV. Вимоги безпеки після закінчення роботи:

1. Прибрати своє робоче місце: скласти відповідний інвентар.

2. Вимити руки з милом і витерти рушником.

4.12. Перевірка засвоєння учнями практичних прийомів і способів виконання роботи, нових операцій, трудових дій, відтворення їх 2-3 учнями перед усією групою; з’ясування окремих питань з технології практичної роботи (вказати питання);

4.13. Повідомлення про норми часу і норми виробітку (при виконанні комплексних робіт);

На виконання даної роботи вам відводиться 25 хвилин

4.14. Розробка та пояснення критеріїв оцінки за практичну роботу (1-12 балів);

Критерії оцінювання (Додаток Б)

4.15. Підведення підсумків вступного інструктажу;

Зараз переходимо до виконання практичної роботи, адже ви ознайомилися із правилами техніки безпеки та основними завданнями роботи.

4.16. Видача завдань для практичної роботи і розподіл учнів по робочих місцях.

Працюємо по парах, на своїх робочих місцях.

5. Практична частина роботи і поточний інструктаж учителя

5.1. Самостійна робота учнів, вправи;

5.1.1. Записати зміст роботи учнів (вправи – які і скільки, час на виконання); виготовлення виробу, виконання робіт – яких, за якою документацією, з використанням яких інструментів та пристроїв і т.п.);

5.1.2. Форми організації праці учнів (індивідуальна, фронтальна, бригадна, коли перерви, коли змінюються у виконанні робіт і т.п.);

5.2. Поточний інструктаж;

5.2.1. Форма проведення (індивідуальний, груповий і т.п.);

5.2.3. Зміст цільових обходів робочих місць:

1-й обхід: перевірка організації робочих місць, початку роботи, особливу увагу звернути на учнів (вказати прізвища);

2-й обхід: перевірка правильності виконання трудових прийомів, дій, рухів і т.п., особливу увагу звернути на учнів (вказати прізвища);

3-й обхід: перевірка правильності виконання самоконтролю, ведення проміжного (міжопераційного) контролю, особливу увагу звернути на учнів (вказати прізвища);

4-й обхід: перевірка правильності дотримання технологічних умов у процесі роботи і т.д.

5.3. Постійна перевірка виконання учнями правил безпеки праці і виробничої санітарії;

5.4. Прийняття та оцінювання робіт учнів, видача додаткових робіт (вказати яких) найбільш встигаючим учням.

5.5. Заключний інструктаж:

Практична робота закінчена.

5.5.1. Підведення підсумків практичної роботи; аналіз виконаних робіт (помилки і недоліки в роботі);

Діти, ви сьогодні були всі молодці, справилися із завданням майже всі дуже добре. Звичайно допускали помилок, але ви відразу знаходили положення із проблемних ситуацій

5.5.2. Повідомлення оцінювання за якість виробів, виконання робіт кожного учня;

Зараз я повідомлю вам оцінки за пророблену роботу.

5.5.3. Відзначення кращих робіт учнів, їх демонстрація;

Найкраще з поставленою роботою справились …

В цілому всі попрацювали дуже добре.

5.5.4. Аналіз найхарактерніших помилок і недоліків у роботі учнів;

5.5.5. Загальна характеристика заняття;

В цілому урок пройшов не погано, всі виконали поставлені завдання.

5.5.6. Повідомлення теми наступної практичної роботи.

Наступне заняття буде присвячене вивченню властивостей фанери та ДВП.




Переглядів: 756

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Фонд соціального страхування від нещасних випадків. Правління Фонду. Виконавча дирекція Фонду | Заключна частина уроку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.