Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Класифікація стародавнього Китаю

Періодизація психічного розвитку

 

Розвиток людини має індивідуальний характер. Як ви вже знаєте, в онтогенезі реалізуються як загальні закономірності розвитку представника Homo sapiens, так і індивідуальні особливості розвитку кожної людини.

Кожна людина має унікальні варіації генетичних програм і унікальні обставини, в яких ці програми реалізуються. Таким чином, у розвитку людини доцільно розглядати універсальні та індивідуальні закономірності життєвого циклу, формування психічних здібностей та становлення психіки загалом. Періодизація психічного розвитку – це спроба виокремити загальні закономірності побудови життєвого циклу людини.

Потреба у знаходженні закономірностей розвитку людини в процесі життя існувала здавна. Наведемо для прикладу деякі періодизації життєвого циклу людини (за Гамезо М.В., Герасимовою В.С., Горловою Г.Г.)

 

Молодість до 20 років
Вік вступу у шлюб до 30 років
Вік виконання соціальних обов’язків до 40 років
Пізнання власних помилок до 50 років
Останній період творчості до 60 років
Бажаний вік до 70 років
Старість від 70 років

 

Класифікація життєвих стадій за Піфагором (VI ст. до н.е.)

Період становлення 0-20 років (весна)
Молода людини 20-40 років (літо)
Людина у розквіті 40-60 років (осінь)
Стара людина 60-80 років (зима)

 

Класифікація вікових стадій життя за Гіппократом (ІV ст. до н.е.)

Перший період 0-7 років
Другий період 7-14 років
Третій період 14-21 року
Четвертий період 21-28 років
П’ятий період 28-35 років
Шостий період 35-42 років
Сьомий період 42-49 років
Восьмий період 49-56 років
Дев’ятий період 56-63 років
Десятий період 63 –70 років

 

В архаїчних суспільствах вікові відмінності між індивідами збігаються з відмінностями соціальними. Кожна вікова група людей виконує власні, лише їй властиві соціальні функції. Наприклад, у феодальному суспільстві, соціалізація забезпечується шляхом безпосереднього залучення підлітків та юнаків до діяльності дорослих ( зброєносці воїнів, учні ремісників та т.п.).

Жан Жак Руссо першим звернув увагу на ту роль, яку відіграє цей період („друге народження”, ”народження у житті”) в житті людини, де визначальна особливість є – ріст самосвідомості.

Д.Б.Ельконін писав, що на ранніх етапах розвитку людства, коли основним засобом добування їжі було збирання, дитину дуже рано залучали до праці дорослих і вона на практиці навчалася застосовувати примітивні знаряддя. За таких умов не було ні необхідності, ні можливості для спеціальної стадії підготовки дітей до майбутньої трудової діяльності.

Дитинство виникає тоді, коли дитину не можна безпосередньо залучити до системи суспільного відтворення, оскільки потрібні спеціальні зусилля, щоб вона оволоділа складними знаряддями праці. Участь дітей у суспільній продуктивній праці з дорослими відсувається у часі.

Існує багато різноманітних теорій щодо сутності та особливостей вікового розвитку людини. Л.С.Виготський зауважував, загальних теорій у віковій психологій більше, ніж чітко встановлених фактів.

 


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. V. Класифікація і внесення поправок
  3. V. Класифікація рахунків
  4. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  5. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  6. Аналітичні процедури внутрішнього аудиту та їх класифікація.
  7. Банківська платіжна картка як засіб розрахунків. Класифікація платіжних карток
  8. Банківський кредит та його класифікація.
  9. Банківські ресурси, їх види та класифікація
  10. Будівельна класифікація ґрунтів
  11. Будівельні домкрати, їх призначення, класифікація та конструкція.
  12. Будівельні лебідки, їх призначення, класифікація та конструкція.




Переглядів: 447

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття про кризи та стабільні періоди розвитку | Становлення зарубіжної вікової психології

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.