МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Порівняльна характеристика “методики” і “технології” навчанняТаблиця 2 Таблиця 1 Зміст та структура освітньої технології. Змістовий модуль II. ТЕХНОЛОГІЇ ТА МЕТОДИ НАВЧАННЯ У СУЧАСНІЙ ВИЩІЙ ШКОЛІ В КОНТЕКСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ ЛЕКЦІЯ IV Тема 1. Мета, зміст та організація навчального процесу у вищій школі. Технологія та методика навчання ПЛАН 1. Зміст та структура освітньої технології. 2. Традиційне та інноваційне навчання: порівняльний аналіз. 3. Традиційні форми та методи навчання у вищій школі: лекція, семінарське заняття, практичні заняття, методика проведення консультацій та індивідуальних занять. 4. Інноваційні технології та методи навчання. Поняття педагогічної інновації. 5. Кредитно-модульна і модульно-рейтингова технології навчання як педагогічні інновації. 6. Психолого-педагогічна суть інтерактивних методів навчання: ü групова робота студентів; ü “Мозкова атака”; ü Метод синектики; ü Метод вільних асоціацій; ü Мікровикладання; ü Метод “Коло ідей”; ü “Акваріум”; ü Метод “Займи позицію”; ü Розігрування ситуацій у ролях; ü Метод “Ток-шоу”; ü Метод “Ажурна пилка”. 7. Вибір дидактичних методів. Термін “технологія” походить від грецьких слів “techne” – мистецтво, майстерність, вміння, і “logos” – вчення, наука. Спершу його використовували в системі технічних знань для означення наукової дисципліни, яка визначала сукупність даних про різноманітні засоби обробки сировини, напівфабрикатів і виробів у галузі виробництва. Пізніше цей термін отримав широке розповсюдження і в інших сферах суспільного життя: політиці, економіці, освіті. Технологія передбачає мистецтво володіння процесом, певну послідовність операцій з використанням необхідних засобів (матеріалів, інструментарію та алгоритму дій), тобто у процесуальному розумінні технологія має дати відповідь на запитання: “Як досягти результату діяльності (з використання чого і якими засобами)?”. На сучасному етапі в педагогіці використовуються поняття “освітні технології”, “педагогічні технології”, “технології навчання (виховання, дидактичні технології)”. Змістовий зв’язок розглянутих понять запропонувала Л. Буркова (схема 1) та детально охарактеризувала С. Вітвицька. [10, с. 150 – 151]. Схема 1 1. Освітні технології. 2. Педагогічні технології. 3. Технології навчання (дидактичні технології), технології виховання, технології управління навчальним процесом. 4. Педагогічна техніка. Дидактичні технології, як і кожен соціальний феномен, у своєму розвитку пройшли складний еволюційний шлях з його протиріччями, вдалими та не зовсім вдалими спробами, досягненнями та помилками (таблиця 4). Основні етапи розвитку технологій навчання*
*Падалка О. С., Нісімчук А. С., Смолюк І. О., Шпак О. Т. Педагогічні технології. Навчальний посібник для вузів. – К.: “Українська енциклопедія” ім. М. П. Бажана, 1995. – 253 с. – С. 137. При вивченні педагогічної літератури звертає на себе увагу використання у деяких випадках понять “методика викладання” та “технологія навчання” як ідентичних. Очевидно, необхідно конкретизувати їх зміст, окреслити схожість та відмінність між ними. У своїй більшості педагоги-практики не вбачають особливої різниці між методикою навчання і дидактичною технологією, розглянемо порівняльну характеристику “методики” і “технології” (табл.2), спираючись на дослідження М.П. Сибірської. [34, с. 181].
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|