МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Складення річного плану-графікуНеобхідність і специфіка планування роботи з фізичного виховання План. МЕТОДИКА ПЛАНУВАННЯ РОБОТИ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ШКОЛІ ЛЕКЦІЯ 14 1. Необхідність і специфіка планування роботи з фізичного виховання. 2. Складення річного плану-графіку. 3. Складення поурочного робочого плану. 3.1. Визначення та планування навчальних, оздоровчих і виховних задач. 3.2. Технологія складення поурочного робочого плану.
Раціональне планування навчально-виховної роботи з фізичного виховання учнів середнього та старшого шкільного віку є важливою умовою ефективності педагогічного процесу шкільного фізичного виховання. Одразу звертаю вашу увагу на те, що планування роботи з предмету "Фізична культура" за своїм змістом значно відрізняється від планування роботи з інших учбових предметів. Це зумовлене специфікою процесу навчання руховим діям, структурою шкільної програми з фізичної культури й необхідністю розв'язувати не лише освітні й виховні, але й оздоровчі задачі з метою цілеспрямованого впливу на фізичний розвиток учнів, підвищення функціонального стану їхнього організму. Планування роботи з фізичного виховання може бути загальним і поурочним. Основним документом першого типу планування є план-графік черговості проходження програмного матеріалу в навчальному році, або річний план-графік. Поурочне планування – це планування навчально-виховного процесу на уроках. Воно здійснюється у формах поурочних робочих планів і планів-конспектів окремих уроків. Складення планів-конспектів окремих уроків – документів планування навчальної роботи, які визначають зміст, послідовність виконання і дозування вправ, організаційні та методичні особливості кожного з уроків – є невід'ємною частиною підготовки вчителя до уроку (поряд із вивченням спеціальної літератури, особистої рухової, мовленнєвої та іншої підготовки тощо). З огляду на це методику й технологію складення плану-конспекту уроку ми докладно розглядали при вивченні теми "Вимоги до уроку з фізичної культури та підготовка до нього вчителя". Наразі нам залишається розглянути методику та особливості складення річного плану-графіку та поурочного робочого-плану.
Річний план-графік черговості проходження програмного матеріалу складається, як правило, на рік для кожної паралелі класів. Для розробки такого плану вам необхідно провести певну підготовчу роботу, яка буде складатися з декількох етапів. 1. Проаналізувати можливості учнів та умови занять, зіставити їх з програмними вимогами, окреслити кількість годин, які ви плануєте відвести в даному навчальному році на вивчення кожного розділу (теми). Обсяг часу, який необхідно витратити на засвоєння різних тем, навіть в обов'язковій частині програми, дається в програмі, але він є приблизним; вам необхідно його конкретизувати залежно від конкретних умов. Як ви знаєте, більшість модулів нині буде формувати сама школа залежно від її матеріального й кадрового забезпечення, бажання учнів з урахуванням регіональних традицій, тому ви повинні розробити так звану "сітку годин", що будуть відведені на засвоєння тем за цими варіативними модулями. 2. Пронумерувати в кожному розділі програми теоретичні відомості й фізичні вправи, що будуть складати зміст модулів. Наприклад, при вивченні футболу можна запропонувати такі вправи: удар по м'ячу, що летить (1), обманні рухи (2), зупинка м'яча, що опускається (3), удар по м'ячу головою (4), викид м'яча з-за бокової лінії (5), двосторонні ігри (6). П 3. Розподілити години та учбовий матеріал за чвертями й скласти річний план-графік. Графічно його може бути представлено у вигляді двох таблиць. Найменування рядків для обох таблиць однакові. Це розділи програми, що стосуються, по-перше, виконання практичних вправ – як обов'язкової (наприклад, біг, стрибки, вправи для формування правильної постави), так і варіативної (наприклад, легка атлетика, футбол, плавання, боротьба) частини, по-друге, засвоєння теоретичних знань. Кожна з таблиць містить по 4 стовпчики, кожен із яких відповідає одній навчальній чверті. У клітинках фіксується кількість годин. Різниця між таблицями в тому, що в першій стовпчики означають кількість годин, відведених на вивчення розділів (тем) за чвертями, а в другій – розподіл фізичних вправ за чвертями в годинному вираженні. Заповнюючи клітини, не забувайте про те, що таблиці повинні чітко відбивати черговість проходження програмного матеріалу в часі.
Читайте також:
|
||||||||
|