МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Приймак С.В.Курс лекцій з навчальної дисципліни «КОНТРОЛЬ І РЕВІЗІЯ ДІЯЛЬНОСТІ СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦТВА» Тема: Контрольно-ревізійний процес і його організація
1. Контроль як функція управління. 2. Предмет, метод і принципи економічного контролю. 3. Організація економічного контролю на Україні і за кордоном. Організації, що здійснюють контроль. 4. Форми державного контролю. 5. Стадії контрольно-ревізійного процесу.
1. Контроль як функція управління Економічний контроль – це один із важливих елементів управління. Він займає важливе місце в постійному вдосконаленні управління економікою, в її рості й ефективності. Як елемент управління контроль тісно пов’язаний з такими елементами системи управління, як облік, аналіз, планування, організація і регулювання. Тісний взаємозв’язок функції обліку і контролю проявляється в тому, що дані обліку є джерелом інформації, необхідним для організації діючого і постійного контролю. Важливим суб’єктом цих двох функцій є бухгалтерська служба. Фінансовий контроль виконує три функції: 1. профілактична (попередження, виявлення умов виникнення порушень і недоліків); 2. інформаційна (в результаті контролю отримується інформація для прийняття управлінських рішень, мір); 3. мобілізуюча (розпорядження зразкової роботи бухгалтерії, тощо).
2. Предмет, метод і принципи економічного контролю Фінансовий контроль представляє собою систему перевірок фінансової і господарської діяльності підприємства з метою об’єктивно оцінити економічну ефективність такої діяльності, встановити законність і достовірність господарських операцій, дотримання фінансової дисципліни і виявлення внутрішніх резервів. Предметом економічного контролю є господарські операції і процеси, які мають місце на підприємстві чи його підрозділах. Метод контролю – це сукупність прийомів, способів і засобів, які використовуються для вивчення господарських процесів і операцій на основі облікових, звітних, нормативних та інших носіїв економічної інформації у взаємозв’язку з обстеженням фактичного стану об’єктів контролю. Принципи контролю: - Законність; - Об’єктивність; - Конкретність; - Комплексність; - Плановість; - Послідовність; - Научність; - Гласність; - Конфіденційність.
3. Організація економічного контролю на Україні і за кордоном. Організації, що здійснюють контроль. Система економічного контролю складається з різних, але взаємозв’язок ланок, які виконують свою роботу у відповідності до діючих законів. Органи, що здійснюють контроль: - Міністерство фінансів України і органи на місцях; - органи ДПС; - ДФІ України; - аудиторські фірми; - банки; - органи статистики; - прокуратура, судові органи; - Казначейство; - інші органи. Функції кожного органу – згідно законів про їх діяльність. Так, згідно ст. 8 Закону “Про контрольно-ревізійну службу в Україні” функціями ДКРС є: 1.організація роботи контрольно-ревізійних підрозділів на місцях щодо проведення ревізій і перевірок; узагальнення наслідків документальних перевірок та повідомлення про них органам законодавчої і виконавчої влади; 2.проведення ревізій і перевірок фінансової діяльності, стану збереження коштів і матеріальних цінностей, достовірності обліку і звітності; 3.проведення ревізій і перевірок правильності витрачання державних коштів на утримання місцевих органів державної влади, організацій, що діють за кордоном і фінансуються за рахунок державного бюджету; 4.проведення ревізій і перевірок повного оприбуткування, правильності витрачання і збереження валютних коштів; 5.здійснення контролю за виконанням заходів усунення виявлених недоліків і порушень; 6.розробка нормативних і інших інструктивних матеріалів щодо проведення ревізій і перевірок; 7.здійснення методичного керівництва і контролю за діяльністю підпорядкованих контрольно-ревізійних підрозділів, узагальнення досвіду проведення ревізій і перевірок та поширення його серед контрольно-ревізійних служб (ДПА, фінансові органи, органи статистики). В країнах заходу в поняття економічного контролю включається: - внутрішній (управлінський) контроль; - зовнішній (фінансовий) контроль. Система внутрішнього контролю є необхідною частиною управління і реалізуються персоналом відповідних служб даного підприємства чи фірми. Великі і середні фірми мають свої відділи ревізій і контролю. Під зовнішнім контролем розуміють ревізію, що проводиться фінансовим органом, податковою службою з метою перевірки розрахунків є бюджетом та обов’язкову аудиторську перевірку. Як правило, в усіх країнах є спеціальні інститути парламентського контролю за витрачанням державних коштів: у США – це Головне контрольне управління конгресу; у Великобританії – Національна ревізійна Рада; у Канаді – Генеральний контролер; у Франції, Угорщині – Лічильні палати. Крім того, у більшості країн є урядові контрольно-ревізійні системи: у США – Адміністративно-бюджетне правління; у Фінляндії – Ревізійне управління державного господарства (до МФ). Функції: - контроль за витрачанням державних коштів і майна; - за виконанням урядових програм. Для вивчення і поширення позитивного досвіду в контрольній практиці зарубіжних країн з 1953 року діє позаурядова організація ІНТОСАІ – Міжнародна організація вищих контрольних органів 130 країн входить в ІНТОСАІ. Конгрес через 3 роки. Видається журнал.
|
||||||||
|