МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Норма мусульманського праваДжерела мусульманського права. Мусульманське право - сукупність підтримуваних державою релігійних, етичних і правових норм, що склалися на основі ісламу в тлумаченні вченими-богословами і правознавцями. Мусульманська правова система. Будучи складовою частиною ісламу, мусульманське право сприймалося і як система норм, і як правова доктрина. Мусульманське право можна розглядати як специфічну правову систему, існуючу в рамках ісламської релігії, яка має державний характер і більш, ніж всі інші світові релігії, пов'язана з правом. У складі мусульманського права виділяють дві групи взаємозв'язаних норм: 1) юридичні приписи Корану і сунни - збірка юридично значимих переказів про вчинки, вислови і мовчання пророка Мухамеда; 2) норми, сформульовані мусульмансько-правовою доктриною на основі «раціональних» джерел - спільної думки найавторитетніших правознавців («иджма»), висновку за аналогією («кіяс»). Як основоположні норми вважаються норми першої групи, особливо ті, які записані в Корані. Розглянемо послідовно кожне із стародавніх джерел мусульманського права. 1. Коран (араб. - «читання») - священна книга мусульман і перше по значенню джерело мусульманського права, як і всієї мусульманської цивілізаціїЗа змістом це збір висловів Мухаммеда, його проповідей або переказаних стародавніх легенд і повчань, а також полемічних виступів проти християнства і іудейства, виказаного в різний час і зібраних разом. Його не можна вважати систематизованим юридичним документом. Тільки незначна частина Корану піднімає питання правових взаємостосунків мусульман, а також інших віруючих. 2. Сунна - свого роду тлумачення Корану в перші десятиріччя після смерті пророка Мухаммеда.( За формою це збірка хадисів, тобто розповідей про життя, думки і поведінку пророка, його вчинки.) 3. Іджма - третє джерело мусульманського права, за допомогою якого шукалися відповіді на питання, не дозволені Кораном і сунною. Іджма є спільним висновком стародавніх юристів , як знавців ісламу, про обов'язки правовірного, даним на основі тлумачення Корану і сунни. Тільки будучи записаними в іджму, норми права, незалежно від їх походження, підлягали застосуванню. 4. Кіяс - рішення за аналогією. На відміну від романо-германського типу правової системи, яка визначає норму права як розпорядження конкретного історичного законодавця, ісламські правознавці розглядають її як загальнообов'язкове правило поведінки, адресоване мусульманській общині аллахом. Дане правило поведінки має в основі релігійні догми, віру, а не логічні, раціональні рішення. Тому норма права не може бути змінена, вона абсолютна, їй слід підкорятися.
Конспект лекції з дисципліни: „ Теорія держави і права” Для студентів спеціальності 5.03040101 „Правознавство”
Тема: „Сутність права та проблеми праворозуміння”
План: 1. Поняття і види право розуміння. 2. Причини та філософські засади різноманітності вчень про право. 3. Основні напрямки світової правової думки. 4. Поняття і ознаки права. 5. Сутність і зміст права. 6. Право і закон.
Література:
К.: Юрінком Інтер, 2004. 8. Теорія держави і права: Навч.посіб./ А.Ю.Олійник, С.Д.Гусарєв, О.А.Слюсаренко.-К, 2001. 9. Зайчук О.В.; Оніщенко Н.М. Теорія держави і права: Академічний курс.- К. Юрінком Інтер, 2006.608 с. 10. Шестопалов М.М. Теорія держави і права.-К.: Прецедент, 2006 – 197 с.
Читайте також:
|
||||||||
|