Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Держава та об'єднання громадян

Взаємини держави та об'єднань громадян регулюються законом, і в першу чергу, нормами конституції. При цьому зберігається внутрішня самостійність громадських органі­зацій, їхня відносна незалежність у вирішенні актуальних питань на основі взаємного визнання політичного плюра­лізму, принципів самоврядування та самодіяльності. Дер-


 




жава не втручається в діяльність офіційно зареєстрованих об'єднань, якщо вони не порушують законів.

Відносини держави з об'єднаннями громадян включають кілька аспектів:

1) держава встановлює правові основи створення і фун­
кціонування об'єднань громадян. Наприклад, законодавча
інституціоналізація політичної партії включає: визначення
поняття політичної партії; умови і порядок створення та
припинення діяльності політичних партій; вимоги до ідео­
логії, програмних положень, організаційної будови і по­
рядку діяльності; взаємини з публічною владою, перш за
все участь у виборах і діяльності представницьких органів
держави та місцевого самоврядування;

2) об'єднання громадян має бути легалізоване (визнане
державою) шляхом реєстрації або повідомлення про засну­
вання. В Україні політичні партії і міжнародні громадські
організації реєструються Міністерством юстиції України,
все інші (за вибором засновників) легалізуються шляхом
повідомлення Міністерством юстиції або місцевими орга­
нами виконавчої влади;

3) держава залишає за собою право контролю над пев­
ними сферами діяльності об'єднань громадян. Зокрема,
здійснюється фінансовий контроль, контроль за дотриман­
ням ними вимог законодавства;

4) держава має право притягати до юридичної відпо­
відальності і
в примусовому порядку припинити діяль­
ність
об'єднання громадян у разі порушення ним законо­
давчих норм;

5) держава гаранту є захист законних прав та інтересів
; об'єднань громадян, зокрема — в судовому порядку.

Законодавством України передбачені дві організаційні форми об'єднань громадян: політична партія та громадська організація.

Політична партія — це добровільне об'єднання грома-дян-прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, яка ставить головною метою отри­мання, утримання та здійснення влади (самостійно або в коаліції з іншими) за допомогою просування своїх представ­ників на ключові пости в державі, спираючись на підтрим­ку суспільства.

Громадська організація — це добровільне формування осіб, що об'єдналися для задоволення своїх неполітичних


законних інтересів (соціальних, економічних, творчих, вікових, культурних, національних, спортивних тощо).

Специфічними різновидами об'єднань громадян є релі­гійні організації та професійні спілки, створення і діяль­ність яких окремо регулюються законом. У зарубіжних Країнах існують такі види об'єднань громадян як громад­ські рухи та громадські ініціативи.

Держава, надаючи громадянам право на об'єднання, створює необхідні умови для їх успішної діяльності. Об'єд­нання громадян користуються широкими політичними свободами: слова, друку, зборів, мітингів, походів і демон­страцій. Внутрішні ж відносини між членами об'єднань громадян регулюються корпоративними нормами.

6;5. Держава і місцеве самоврядування

Місцеве самоврядування — це самостійна і під свою відповідальність діяльність населення з вирішення питань місцевого значення. Воно є самостійною недержавною фор­мою народовладдя на місцях, інакше кажучи, це влада місцевої територіальної Громади. Органи місцевого само­врядування автономні, тобто не підпорядковані ні одне одному» ні державі.

Існує два осйОйййх теоретичних і практичних підходи до взаємин державної влади і місцевого самоврядування.

Державна теорія і практика місцевого самоврядуван­ня виходять із того, що місцеве самоврядування породжене державою і нерозривно з ним пов'язане. Зокрема, виборні глави органів місцевого самоврядування затверджуються державою і діють Як представники державної влади. Крім того, органи місцевого самоврядування можуть наділятися окремими повноваженнями державних органів із переда­чею їм при цьому необхідних ресурсів для їх здійснення.

Громадська теорія і практика місцевого самовряду­вання базується на незалежності органів місцевого само­врядування від держави. Виборні органи місцевого само­врядування є самостійними щодо центральної влади і утворюють систему місцевого самоврядування (муніципаль­ну систему). Місцеве самоврядування включає як виборні органи, так і адміністративні служби, що перебувають у їхньому віданні. Ці служби називаються комунальною


(муніципальною) адміністрацією й утримуються за рахунок коштів місцевого бюджету.

При будь-якій із названих моделей система місцевого самоврядування є більш демократичною у порівнянні з державним управлінням на місцях. Вона дозволяє повніше враховувати проблеми розвитку території, інтереси різних груп населення, ефективніше управляти освітою, підтри­манням порядку, утриманням доріг тощо. До того ж дер­жавний бюджет звільняється від витрат на утримання місцевої адміністрації.

Предмет відання органів місцевого самоврядування складає: комунальне господарство та впорядкування тери­торії; охорона природи та культурної спадщини; місцева інфраструктура (транспорт, дороги тощо); соціальна та культурна сфера. Коло повноважень органів місцевого само­врядування включає: створення комунальних підприємств різного профілю і керівництво їхньою роботою; надання допомоги малозабезпеченим; будівництво соціального жит­ла, муніципальних шкіл, лікарень, дитячих садів; встанов­лення правил поведінки у громадських місцях, видання розпоряджень щодо пожежної охорони, санітарного нагля­ду; створення місцевих поліцейських сил, на які поклада­ється несення патрульної та охоронної служби. У ряді фі­нансових повноважень найважливішим є ухвалення місце­вого бюджету, який складається з власних доходів (податки і збори з населення) та дотацій із державного бюджету.


 

4. Регулятивна Г. Формування політичної свідомості, залучення членів суспільства до політичної участі та діяльності
5. Дистрибутивна Д. Об'єднання громадян та їх колекти­вів навколо загальних соціально-політичних цілей, узгодження різно­манітних інтересів держави і соціаль­них спільнот
6. Ідеологічна Е. Визначення цілей та завдань суспільства, виробленні програми його життєдіяльності

4. Складіть таблицю «Типологія політичних систем».

 

Критерій типології Види політичних систем
   

5. Визначте місце держави в політичній системі суспіль­
ства.

6. Охарактеризуйте місце і роль політичних партій і
громадських організацій у політичній системі.

7. Визначте відмінності між політичними партіями та
громадськими організаціями.

8. Охарактеризуйте основні теорії місцевого самовряду­
вання.


 


Питання, завдання та тести для самоконтролю

1.Дайте визначення політичної системи суспільства.

2. Складіть схему «Структура політичної системи».

3. Знайдіть відповідність між стовпцями таблиці «Фун­
кції політичної системи суспільства».

 

1. Цілепокладальна А. Мобілізація людських, матеріаль­них і духовних ресурсів для досягнен­ня поставленої мети
2. Організаторська Б. Встановлення норм, на основі яких функціонує політична система та окремі її суб'єкти
3. Інтеграційна В. Розподіл матеріальних і духовних цінностей у суспільстві




Переглядів: 724

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Місце держави в політичній системі суспільства | Додаткова література

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.