Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






В класичний період

Фізичного виховання рабовласників

Особливості спартанської та афінської систем


Найвищого розвитку фізична культура і спорт досягли в VIII - IV ст. до н.е. під час розквіту рабовласницьких відносин в Греції.

Залежно від економічного, політичного і культурного розвитку, військової організації і системи виховання в тому чи іншому грецькому державі визначалися завдання, засоби, форми і методи фізичного виховання. Найбільш типовими в цьому відношенні були Спарта і Афіни.

Фізична культура Спарти, завзято трималася за племінні традиції, досягла апогею в VI в. до н.е. Центральної завданням фізичного виховання було формування підростаючого покоління, здатного перемогти у будь-яких умовах, відважного, наполегливого і сліпо підкоряється дорослим. Спартанець-батько повинен був показати новонародженої дитини раді старійшин. Ростити його далі дозволялося тільки в разі, якщо рада знаходив його життєздатним. Слабких дітей скидали в ущелину з гори Тайгет. Дітей з народження не сповивали, щоб вони виросли загартованими. Систему фізичного виховання Спарти висвітлюють замітки Платона (427 - 347 рр.. До н.е.). Дітей, які досягли 7-річного віку, відбирали у батьків і передавали в розпорядження державних вихователів. Вихователі гартували дітей, привчали переносити холод, голод, спрагу, виносити біль, здійснювали загальну фізичну підготовку. У цих умовах до 14 років кожна дитина звикав до фізичним і душевним випробуванням і отримував уявлення про основи гімнастики та орхестрікі.

Щоб переконатися в тому, що діти ростуть Удальцов, влаштовувалися змагання перед відкритими могилами героїв минулого, виховуючи тим самим почуття відповідальності перед звершеннями предків.

З посилених форм випробувань перед посвяченням у підлітки в 15-річному віці був вироблений звичай - криптий. Він означав випробувальний рік, протягом якого 30-40 майбутніх посвятять проходили бойові навчання в районі бунтівних сіл. У ході таких акцій молодь разом з керівником здійснювала нічні нальоти, вбиваючи і відводячи намічені жертви. Після закінчення іспитового строку підлітки потрапляли в групи ейренов. В основу їх навчання були покладені стройові заняття з оволодіння зброєю, п'ятиборство, кулачний бій (спартанська гімнастика).

Досягли 20-річного віку знову піддавали випробуванням і переводили в групу Ефеб. Систематичне військове навчання тривало до 30 років.

До досягнення 20-річного віку дівчат навчали, як і юнаків, щоб вони у відсутність чоловіків забезпечували порядок, а також для того, щоб від них народжувалося міцне потомство.

По іншому здійснювалося фізичне виховання в Аттиці з центром в Афінах. Виховна та освітня системи в Афінах у V - VI ст. до н.е. не обмежувалися тільки військово-фізичною підготовкою молоді, як у Спарті, а давали різнобічне виховання. Афіняни вважали, що гармонійний розвиток людини повинно складатися з розумового, морального, естетичного і фізичного виховання.

Діти до 7 років виховувалися в сім'ї під наглядом раба або рабині. Після 7 років дівчинки продовжували виховуватися вдома, а юнаки до 16 років відвідували державну або приватну школу. Вони проходили навчання в мусіческой (від слова "муза"; давала розумовий, естетичне та моральне виховання) та гімнастичних школах (гімнос - оголений). В гімнастичних школах - палестрах (палє - боротьба) - навчалися з 12 років, з 14 років продовжували навчання в мусіческой школі.

З 16 - 18 років юнаків після гімнастичних і мусичних шкіл визначали в гімнасій. В Афінах було три гімнасії: Академія, Лікей та Кіносарг, де крім занять фізичною культурою вивчалися політика, філософія і література.

З 18 років молодих людей визначали в державну військову організацію ефебії, де вони несли військову службу.


Зміст грецької гімнастики та агоністікі


У Древній Греції розрізняли два методи застосування фізичних вправ: гімнастику, або загальне фізичне виховання, і агоністікі - спеціальну підготовку і участь в змаганнях.

Гімнастика складалася з Палестріка, орхестрікі та ігор.

У Палестріка входили різноманітні вправи, що забезпечують всебічну фізичну підготовку. Основу Палестріка становило п'ятиборстві (пентатлон), яке включало: біг на одну стадію - стадіодром (близько 200 м), стрибки в довжину, метання списа і диска, боротьбу. У Палестріка також входили: панкратіон (з'єднання боротьби з кулачним боєм), плавання, кулачний бій, верхова їзда, фехтування, стрільба з лука та ін

У орхестріку входили різні ритуальні вправи і танці для розвитку пластики і грації, формування постави, красивих форм тіла, красивих рухів тіла, що виконуються зазвичай під музику.

Ігри, в основному рухливі, використовувалися головним чином при заняттях з дітьми. Були ігри з м'ячем (сферістіка), колесом, ключкою, палицею, в кості, перетягування, ігри з подоланням опору партнера, утримуванням рівноваги, гойдалки і ін

З юних років елліни пізнавали смак перемоги у змаганнях. Одним із завдань фізичного виховання було прищеплення навичок боротьби, змагання у силі, спритності, швидкості, витривалості. Цей підхід лежав в основі стрункої системи змагань, яку греки називали агоністікі.

Агоністіка розпадалася на гімнастичні ігри та змагання, а також мусіческіе змагання (музика, танці, поезія).

Змагання - агони - проводилися щорічно у всіх грецьких полісах. Вони були неодмінною частиною будь-якого свята і завжди проводилися у присутності глядачів. Деякі з агонів переросли місцеве значення і придбали загальногрецьких - панеллінскій - статус.

Древні греки були язичниками і присвячували агони своїм улюбленим богам. З гімнастичних агонів великою популярністю користувалися Істмійські ігри (в Дельфах) на честь бога морів Посейдона, Панафинейские гри (в Афінах) присвячувалися богині Афіні Палладі. Проте з усіх ігор найбільше значення мали Олімпійські ігри, що проводилися на честь головного бога - Зевса Олімпійського.

Олімпійські ігри проводилися в Олімпії, розташованої в західній частині Пелопоннесского півострова. Тут, біля підніжжя гори Кронос, у долині ріки Алфей, досі запалюється олімпійський вогонь сучасних Ігор.

Походження Олімпійських та інших ігор Древньої Греції визначалося матеріальними умовами життя суспільства, його політичним, культурним, військовим розвитком. Одна з головних причин виникнення ігор - потреба у вихованні воїнів, демонстрація переваги військової і аристократичної знаті в області військово-фізичної підготовки.

Перші відомі історії Олімпійські ігри відзначені 776 р. до н.е. Ця дата взята за основу тому, що вдалося встановити з цього часу першого та подальших переможців на іграх. Деякі автори відзначають, що в 776 р. до н.е. відбулися вже 28-е гри. За версією вчених, між Іфітом царем Еліди і Лікургом з Спарти був укладений договір про обов'язкове збереженні божественного світу під час Олімпійських ігор, тривалість договору 27 Олімпіад. Договірні сторони оголосили Олімпію священним місцем, а місяць проведення змагань - обов'язковим періодом світу. На питання про те, чому з усіх спілок міст висунулася саме Олімпія, можна дати у загальних рисах наступний відповідь.

1. Алтій був ритуальним місцем обрання царів.

2. Святилищі Гери вважалося одним з найдавніших місць, де відбувалися культові ритуали родючості. Змагання з бігу на звання "дівчини року", переможниця уособлювала собою родючість.

3. Олімпія була пов'язана з культом предків, саме тут, за переказами, знаходилися могили Пелопа і Тараксіппа.

4. Це місце пов'язане з культом Зевса, найбільш авторитетного грецького божества.

5. Олімпія була розташована в легкодоступному і захищеному місці.

6. Зважаючи нечисленності жителів Пізи не загрожувала небезпека, що в області відправлення культових обрядів вони спробують досягти політичної гегемонії.

7. В епоху розквіту ігор Олімпія користувалася підтримкою Спарти - одного з найбільш могутніх полісів.

В Олімпії до того часу було побудовано п'ять стадіонів. Два перших - древнього періоду ігор і іподром для кінних змагань.

У 776 році до н.е. зафіксовано ім'я тільки одного переможця - Короибоса, атлета з міста-поліса Еліди, який виграв змагання з бігу.

На Олімпійських іграх давнього періоду не могли брати участь в змаганнях жінки, неповноправні громадяни, варвари і ті, проти яких було порушено кримінальну справу.

Напередодні проведення Ігор припинялися всі звади і війни. Ніхто не мав права вступити на територію Олімпії зі зброєю. Порушника чекав суворий штраф - дві міни сріблом (близько 27 кг чистого срібла). Але страшніше руйнівного штрафу було проклін, що боги посилали на порушника олімпійського перемир'я. Суворому покаранню піддавалися і люди, що образила подорожанина, що йде на олімпійське свято, їх чекало відлучення від Ігор на дві Олімпіади!

Виступати на Іграх - це була велика честь і відповідальність. Кожен атлет повинен був 10 місяців готуватися будинку і ще місяць тренуватися в Олімпії. Та не як-небудь, а дуже завзято. За майбутніми олімпійцями уважно і строго спостерігали елладонікі - судді і розпорядники Ігор. Вони не тільки відповідали за підготовку атлетів, але й стежили за тим, щоб місця змагань були в надійному порядку. Елладонікі нагороджували переможців і накладали штрафи на винних.

Програма Ігор була цікавою і різноманітною. На перших Олімпійських іграх атлети змагалися тільки з бігу на дистанції 192,27 м. Вона називалася "стадій". Від цього слова і походить назва "стадіон". Від століття до століття програма Ігор поповнювалася іншими видами: стрибки в довжину, метання, кулачний бій і боротьба. Переможці нагороджувалися вінком з оливкової гілки. Найважчим і популярним було п'ятиборство-пентатлон.

Методи підготовки і стиль змагань визначалися особливостями тодішнього військового мистецтва і містифікувати уявленнями про фізичні можливості людини.

Змагання з бігу відбувалися не по круговій доріжці, а по прямій туди і назад між місцем старту та знаходяться в кінці дистанції вівтарем.

Спочатку вся програма змагань укладалася в один день. Але поступово, у міру того як Ігри ставали усе більш важливою справою в житті Греції, змагання стали тривати п'ять днів. У храмах перед відкриттям Ігор всі учасники давали олімпійську клятву і приносили жертви.

Римська епоха принесла Олімпійським іграм багатонаціональний характер, сім століть в Іграх брали участь тільки греки, а потім у них отримали право змагатися атлети із Сирії, Олександрії, Вавилона і ін

Олімпійські ігри проводилися безупинно 1170 років. На ці змагання спортсмени збиралися 293 рази.

Ознаки змін у фізичній культурі в Афінах виявилися вже в V в. до н.е. Саме тоді вперше виявилося поколебімим панування головної класової бази Олімпізму - аристократії і його системи вимог.

Все більше число міст почали наймати за гроші атлетів, щоб підтримувати ореол колишньої слави. На 98 й Олімпіаді (388 р. до н.е.) вибухнув скандал, пов'язаний з підкупом спортсменів. Виявилося, що суперники фессалійського кулачного бійця Евнола за різні грошові винагороди поступилися йому дорогу до олімпійського вінка. Пізніше підкуп отримав широке поширення. У побут увійшло нове поняття для позначення учасників змагань. Тепер їх стали називати атлетами (беруть участь у змаганнях за винагороду). Поява і розповсюдження християнської релігії, що боролася проти язичницької віри і проповідувала аскетизм, спричинило за собою припинення Олімпійських свят. У 394 році римський імператор Феодосій першим видав едикт про заборону Олімпійських ігор. Спортспоруди були зруйновані, а землетрус стер Олімпію з лиця Землі. Ідея Ігор була віддана забуттю на 1000 років.

 


Читайте також:

  1. I період – адаптаційний.
  2. I. Грецький період (друга половина VII — середина
  3. IV-й період Римської держави ( ІІІ – V ст. н. е. ) – пізня Римська імперія
  4. L2.T4/1.1. Засоби періодичного транспортування штучних матеріалів.
  5. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  6. Антропологічна періодизація первісної історії
  7. Багатофазний однопівперіодний випрямляч
  8. Байки першого періоду творчості (1850-1870 pp.).
  9. Боротьба за союзників як провідна тенденція дипломатії в період війни
  10. Боротьба за союзників як провідна тенденція дипломатії в період війни.
  11. Бюджет – загальне поняття, що об’єднує різноманітні фінансові документи, які включають заплановані доходи і державні видатки на відповідний період.
  12. Бюджетний контроль - це порівняння показників бюджету зі звітом за від­повідний період часу.




Переглядів: 1028

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вавилоні, Єгипті, Індії, Китаї, Персії | Особливості її розвитку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.